AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #1 Skrevet 21. september 2020 Hei! Jeg er en gravid sykepleier (20 uker) og jobber todelt turnus i hjemmesykepleien. På aftenvaktene er det mye tunge brukere, mange av de går vi 2 personer til. Det er ikke mulig å bytte vekk alle pasientene som innebærer tunge løft på en aftenvakt, og nå begynner bekkenet å trøble. Noen som har erfaring med svangerskapspenger kun for seinvakter?Dagvaktene går foreløpig fint:-) Anonymkode: 044de...7d4
Anjatapinjata Skrevet 21. september 2020 #2 Skrevet 21. september 2020 Det er vel krav til arbeidsplassen om tilrettelegging? Kan evt gå gradert sykemelding med beskjed om at de tunge kvelds vaktene utgår evt? Eller om du må snakke med sjefen å fortelle ståa. Tror ikke du kan få svangerskaps penger for deler av arbeidet, men det skal jeg ikke si sikkert. Snakk med sjefen og legen din 😊 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #3 Skrevet 21. september 2020 1 minutt siden, Anjatapinjata skrev: Det er vel krav til arbeidsplassen om tilrettelegging? Kan evt gå gradert sykemelding med beskjed om at de tunge kvelds vaktene utgår evt? Eller om du må snakke med sjefen å fortelle ståa. Tror ikke du kan få svangerskaps penger for deler av arbeidet, men det skal jeg ikke si sikkert. Snakk med sjefen og legen din 😊 Man kan få svangerskapspenger gradert, så da vil jeg tro de kan brukes for å dekke kveldsvakter. Anonymkode: 0c1be...a65
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #4 Skrevet 21. september 2020 Jeg fikk tilrettelegging og arbeidet kun dagtid, samt mer administrativt. Anonymkode: 3ca5f...d6d
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #5 Skrevet 21. september 2020 Jeg gikk todelt og av ulike grunner var det ikke forsvarlig at jeg hadde senvakter. Jeg fikk omgjort mine senvakter til dagvakter og beholdt samme lønn (det er viktig! Står i loven). Hadde ikke arbeidsgiver kunne tilrettelagt så hadde jeg fått svangerskapspenger for senvakter i følge jobbjordmor. Jeg fikk forøvrig svangerskapspenger for helgene, det utgjorde vel 12% eller noe slikt. Anonymkode: 2c081...c7f
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #6 Skrevet 21. september 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk todelt og av ulike grunner var det ikke forsvarlig at jeg hadde senvakter. Jeg fikk omgjort mine senvakter til dagvakter og beholdt samme lønn (det er viktig! Står i loven). Hadde ikke arbeidsgiver kunne tilrettelagt så hadde jeg fått svangerskapspenger for senvakter i følge jobbjordmor. Jeg fikk forøvrig svangerskapspenger for helgene, det utgjorde vel 12% eller noe slikt. Anonymkode: 2c081...c7f Ikke for å virke frekk, men hva var det som gjorde at du ikke kunne jobbe helger? Anonymkode: 889d4...cbd 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #7 Skrevet 21. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk todelt og av ulike grunner var det ikke forsvarlig at jeg hadde senvakter. Jeg fikk omgjort mine senvakter til dagvakter og beholdt samme lønn (det er viktig! Står i loven). Hadde ikke arbeidsgiver kunne tilrettelagt så hadde jeg fått svangerskapspenger for senvakter i følge jobbjordmor. Jeg fikk forøvrig svangerskapspenger for helgene, det utgjorde vel 12% eller noe slikt. Anonymkode: 2c081...c7f Arbeidsgiver var usikker på reglene ift lønn når vaktene ble omgjort. Kunne dessuten tenkt meg en fridag i uka til å hente meg inn😂 5 dagvakter på rad er også tungt, selv med kontordager innimellom😅 Dagvakt på helg går foreløpig greit så lenge jeg slipper de aller tyngste, men ser jo at både dårlig tilrettelagte boliger og arbeidsstillinger vil gjøre det vanskelig med «lette» stell også snart. Anonymkode: 044de...7d4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #8 Skrevet 21. september 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å virke frekk, men hva var det som gjorde at du ikke kunne jobbe helger? Anonymkode: 889d4...cbd Helgebemanning gir ikke rom for å slippe unna pasientnært arbeid. Listene er ofte mye lenger pga mindre folk på jobb. Man får ikke sitte inne på kontoret på en helg f.eks. Anonymkode: 044de...7d4 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #9 Skrevet 22. september 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å virke frekk, men hva var det som gjorde at du ikke kunne jobbe helger? Anonymkode: 889d4...cbd Vaktene var på 13 timer. Jobber innenfor rus og psykiatri og på helg kunne jeg være eneste sykepleier og da ikke ha mulighet til og trekke meg ut av situasjoner med truende/utagerende pasienter. Bemanningen ble holdt til et absolutt minimum. Andre ting også, men det vil jeg ikke skrive her. Alt ble bestemt i samråd med leder, jobbjordmor og min jordmor i kommunen. Anonymkode: 2c081...c7f
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #10 Skrevet 22. september 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Arbeidsgiver var usikker på reglene ift lønn når vaktene ble omgjort. Kunne dessuten tenkt meg en fridag i uka til å hente meg inn😂 5 dagvakter på rad er også tungt, selv med kontordager innimellom😅 Dagvakt på helg går foreløpig greit så lenge jeg slipper de aller tyngste, men ser jo at både dårlig tilrettelagte boliger og arbeidsstillinger vil gjøre det vanskelig med «lette» stell også snart. Anonymkode: 044de...7d4 Det står i en lov som jeg selvfølgelig ikke husker nå. Du kan prøve og Google litt. Noe om at man ikke skal tape penger på og få tilrettelagt pga graviditet. "Kunne tenkt meg en fridag innimellom"? Det kunne vel alle. Spørsmålet blir vel da om du har såpass behov for denne fridagen at du burde være gradert sykemeldt. Anonymkode: 2c081...c7f
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #11 Skrevet 22. september 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er en gravid sykepleier (20 uker) og jobber todelt turnus i hjemmesykepleien. På aftenvaktene er det mye tunge brukere, mange av de går vi 2 personer til. Det er ikke mulig å bytte vekk alle pasientene som innebærer tunge løft på en aftenvakt, og nå begynner bekkenet å trøble. Noen som har erfaring med svangerskapspenger kun for seinvakter?Dagvaktene går foreløpig fint:-) Anonymkode: 044de...7d4 Hvis behovet er begrunnet i egen sykdom skal du ha sykemelding, ikke svangerskapspenger. Svangerskapspenger brukes ved fare for å skade fosteret. Du kan dra det over på tungt fysisk arbeid og stress om det skulle kvalifisere til svangerskapspenger i din situasjon. Anonymkode: 05380...0dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå