Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på utkikk etter deltidsjobb i matbutikk og lurer på om det er ok å møte opp fysisk for å levere cv og søknad? I utgangspunktet hadde jeg tenkt å søke på nettet, men det er ingen ledige stillinger i mitt område og det er kun meny som tar imot åpen søknad på nett. Spør om dette fordi jeg har hørt litt delte meninger. Vil ikke bli oppfattet som frekk. 

Hva er deres erfaring med å møte opp og levere søknad uten at arbeidsplassen har utlyst noen stillinger? Har dere blitt kontaktet senere? 

Anonymkode: ca324...b5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vær forberedt på å snakke med sjefen med en gang om du er heldig 😊 husk å være veldig blid og grei med alle du møter på. Gjerne gå dagtid, større sjanse for å møte de fast ansatte da😊

Anonymkode: 8a5f1...d8a

• Liker 3
Skrevet

Møt opp å lever søknad personlig,  mye mer positivt enn å bare sende mail. 

Anonymkode: 4d490...787

Skrevet

I corona tider så takker jeg nei til åpne søknader. Det gjør jeg til vanlig å. Et menneske jeg møter i et par minutter glemmer jeg fort. Leter jeg etter folk så spør jeg innda i bedriften eller utlyser ledig stilling. Skulle vi tatt vare på alle åpne søknader som blir levert hadde vi hatt hyller på hyller med permer. 

Anonymkode: 1d09a...92f

• Liker 1
Skrevet
På 21.9.2020 den 19.07, AnonymBruker skrev:

I corona tider så takker jeg nei til åpne søknader. Det gjør jeg til vanlig å. Et menneske jeg møter i et par minutter glemmer jeg fort. Leter jeg etter folk så spør jeg innda i bedriften eller utlyser ledig stilling. Skulle vi tatt vare på alle åpne søknader som blir levert hadde vi hatt hyller på hyller med permer. 

TS: Dette jeg er redd for! Men kanskje bedre å levere en åpen søknad enn å ikke gjøre noe. 

På 21.9.2020 den 18.08, AnonymBruker skrev:

Ja, vær forberedt på å snakke med sjefen med en gang om du er heldig 😊 husk å være veldig blid og grei med alle du møter på. Gjerne gå dagtid, større sjanse for å møte de fast ansatte da😊

Anonymkode: 8a5f1...d8a

Takk for tips. :)

Anonymkode: ca324...b5e

Skrevet
På 21.9.2020 den 19.07, AnonymBruker skrev:

Ja ikke alle ledere som setter pris på medarbeidere som yter det lille ekstra, og viser innsatsvilje ved å gidde å gå rundt, presentere seg selv og få avslag i trynet.

Anonymkode: d9173...f91

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja ikke alle ledere som setter pris på medarbeidere som yter det lille ekstra, og viser innsatsvilje ved å gidde å gå rundt, presentere seg selv og få avslag i trynet.

Ikke midt i en pandemi nei.

Anonymkode: 31e9e...238

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: d9173...f91

Det er jo ikke dette det handler om.

Men om man jobber i en litt større, attraktiv bedrift, så har man ikke tid til å møte alle som ønsker å komme innom.

Også frustrerende om man sitter i møter, og plutselig blir tilkalt fra resepsjonen og må forlate møte for å møte gjester uten avtale.

Anonymkode: 407c0...67a

• Liker 4
Skrevet

TS, det er helt innafor å gjøre på små steder som kaffebarer og klesbutikker etc. En større dagligvare er jeg mer usikker på, men det er jo bare å prøve. 

Men: Ikke opptre som om du forventer noe tid, bare smil og si noen korte ord om at du er tilgjengelig når som helst - bare ring meg, og si takk for tiden din jeg håper jeg hører fra deg!

Anonymkode: 9b177...0ad

• Liker 2
Skrevet

Jobber i en større kleskjede, og vi tar ikke i mot søknad og cv om de ikke sendes via søknaden på internett. Kan godt slå av en prat om du kommer innom med søknaden må sendes over internett. Blir litt oppgitt om vi har stillingsannonse ute og de kommer med søknad til oss i butikken, det står tydelig at man må søke via linken... blir litt sånn «klarer de å følge beskjeder og ta til seg/ lese informasjom..) 

Anonymkode: fe352...cd7

• Liker 1
Skrevet

Trodde det bare var positivt, helt til jeg leste her. Jeg har i alle fall fått jobb flere ganger på denne måten, må jo være fint å møte opp personlig? Dette gjaldt barnehage da. Har prøvd butikker også, men der var det lite respons. 

Anonymkode: 5d1a0...0af

Skrevet

Vi tar ikke imot papir-søknader lenger pga gdpr. Alle søknader må sendes gjennom et system som håndterer sensitiv informasjon og vi tar dermed ikke imot noen søknader (hverken elektroniske eller i papirform) uten at vi har en faktisk en stilling utlyst.

Kan gjerne slå av en prat i butikken, men du ville likevel måtte gå igjennom våre elektroniske systemer for å kunne søke. 

Anonymkode: 0719f...f5d

• Liker 1
  • 3 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.9.2020 den 15.54):

Vi tar ikke imot papir-søknader lenger pga gdpr. Alle søknader må sendes gjennom et system som håndterer sensitiv informasjon og vi tar dermed ikke imot noen søknader (hverken elektroniske eller i papirform) uten at vi har en faktisk en stilling utlyst.

Kan gjerne slå av en prat i butikken, men du ville likevel måtte gå igjennom våre elektroniske systemer for å kunne søke. 

Anonymkode: 0719f...f5d

Jeg har alltid fått høre at man gjør mye bedre inntrykk og har større mulighet for å få en jobb hvis man leverer søknad personlig. Hvorfor er det ikke sånn lenger? Jeg synes det er veldig rart. Trodde det gav bedre inntrykk liksom men jeg har fått den beskjeden du sier her når jeg leverer søknad personlig. Men ikke alle steder. 

Men hvis folk absolutt må levere dlwkrp burde de som har laget systemet gjøre det enklere å laste opp CV. For jeg og veldig mange andre får ikke lastet opp CV elektronisk selv om det er riktig filtype . Derfor går dere Arbeidsgivere glipp av mange Søkere fordi vi ikke får søkt på mange jobber pga det. Og det går heller ikke an å sende søknaden uten å legge inn cv og forklare dette i teksten.

Jeg må ofte ringe de å si at jeg er interessert i jobben men får ikke søkt. Og når dere gjør det så vanskelig for oss begynner jeg å lure på hvorfor. Jeg har mange ganger gitt opp å søke jobber pga det. Virker jo som arbeidsgivere driter i om de går glipp av søkere. Hadde jeg vært en sjef og noen med kompetanse og erfaring til jobben kontaktet meg og ville ha jobben men ikke fikk søkt pga elektroniske peobl med cv og søknad så hadde jeg jo heller sagt at de kunne komme med cv og ta en prat. Enn å kanskje ansette en feil person bare fordi den personen klarte å sende inn en elektronisk søknad. 

Jeg skjønner bare ikke hvordan verden er blitt og hvem som bestemmer at det skal være så vanskelig 

Anonymkode: da5ff...1ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...