AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #1 Skrevet 21. september 2020 Hei, Jeg er i begynnelsen av 20-årene, og ønsker å holde huden min fin og fast så lenge som mulig. Mine hudgener er ikke av de beste, og jeg blir allerede tatt for å være 10 år eldre enn jeg er (ikke nødvendigvis pga, huden, men ja..). Jeg drikker mye vann, spiser ganske sunt, og bruker foundation med solfaktor (20), tar alltid på solkrem når jeg skal sole meg (kun 20-30 i solfaktor), jeg røyker. Ønsker tips til gode hudprodukter- nå bruker jeg ingenting, men jeg har brukt ole henriksen i perioder, men synes egentlig huden min er finere når jeg ikke bruker noe. Ønsker tips til gode behandlinger- Tenker IKKE fillers, men f.eks peeling, hudsliping, vitaminbehandling osv. Har aldri prøvd noe tidligere. Ønsker tips til gode hudbehandlere-Har tenkt på at jeg kunne dratt til Oslo 1 gang i måneden/ annenhver måned for å ta en slik behandling som hjelper for å forebygge slapp hud, men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Hadde jeg prøvd en slik behandling er jeg sikker på at jeg hadde blitt mast ned om å kjøpe hudprodukter der og- og jeg vet ikke hva som er bra... Anonymkode: 4dba6...db0
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #2 Skrevet 21. september 2020 Stump røyken. Anonymkode: 79418...017 6
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #3 Skrevet 21. september 2020 Retinol 1.0, solfaktor 50 og selfølgelig slutte å røyke. Anonymkode: a1c7b...f9d 2
Million Skrevet 21. september 2020 #4 Skrevet 21. september 2020 Dersom du ønsker å beholde fin hud, er jo røyking det dummeste du kan foreta deg. Er det noe som gir rynker og gusten, gammel hud fort, så er det det! Så stump røyken, det er mitt beste hudpleietips. Ellers spis sunt, smør deg med fuktighetsgivende krem og få nok søvn uken gjennom. 5
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #5 Skrevet 21. september 2020 Sover godt, men kommer ikke til å slutte å røyke. Anonymkode: 4dba6...db0 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #6 Skrevet 21. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Retinol 1.0, solfaktor 50 og selfølgelig slutte å røyke. Anonymkode: a1c7b...f9d Leser følgende om serumet: "Bruk: Dermaceutic Activ Retinol 1.0 påføres på ansikt og hals på kvelden før din ansiktskrem. Venn din hud med dette produktet, da det er et aktivt serum. Ved bruk på natten skal ikke serumet brukes sammens med eksfolierende nattkrem (Light Ceutic eller TurnOver). Bruk 1-3 ganger i uken, kommer an på hvor mye din hud tåler." Jeg bruker ikke ansiktskrem- burde jeg begynne med det? Har du noen tips? Hvor ofte bruker du det? Anonymkode: 4dba6...db0
Million Skrevet 21. september 2020 #7 Skrevet 21. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sover godt, men kommer ikke til å slutte å røyke. Anonymkode: 4dba6...db0 Neivel, men da kjemper du i motvind mot vindmøller, for røyken VIL ta knekken på huden din. Garantert. Det er ikke noen måte å bekjempe det på med kremer og grønnsaker. 8
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #8 Skrevet 21. september 2020 Ta et raskt søk på nettet på hud/røyk. Kanskje du stumper den allikevel. Om du røyker vil du ha huden til en 50åring når du er 30😊 Anonymkode: 19f8f...84a 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #9 Skrevet 21. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leser følgende om serumet: "Bruk: Dermaceutic Activ Retinol 1.0 påføres på ansikt og hals på kvelden før din ansiktskrem. Venn din hud med dette produktet, da det er et aktivt serum. Ved bruk på natten skal ikke serumet brukes sammens med eksfolierende nattkrem (Light Ceutic eller TurnOver). Bruk 1-3 ganger i uken, kommer an på hvor mye din hud tåler." Jeg bruker ikke ansiktskrem- burde jeg begynne med det? Har du noen tips? Hvor ofte bruker du det? Anonymkode: 4dba6...db0 Jeg bruker det 2-3 ganger i uka og faktor 50 som dagkrem. Klør og flasser litt, men da fungerer retinolen 😊 Anonymkode: a1c7b...f9d
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #10 Skrevet 21. september 2020 Retinol, vitamin C og solfaktor. Gjerne syrer også på vinteren. Gå gjerne til en hudpleiesalong med LEGE og få anbefalt skikkelige produkter. Ut i fra det kan du kjøpe produkter som anbefales, og ikke bruke de på hudpleie. Det er mye penger å spare på å kun kjøpe bra produkter. Anonymkode: 64c4b...323
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #11 Skrevet 21. september 2020 42 minutter siden, Million skrev: Neivel, men da kjemper du i motvind mot vindmøller, for røyken VIL ta knekken på huden din. Garantert. Det er ikke noen måte å bekjempe det på med kremer og grønnsaker. Det er jo nettopp derfor jeg ønsker tips! Vet at røyking går veldig ut over huden, og derfor vil jeg ha tips for å holde huden stram, selv om jeg vet det er veldig begrenset hvor stram den kan holde seg. For det er vel forskjell på huden til en som smører seg med solkrem, drikker mye vann og røyker kontra en som tar solarium hyppig, spiser junk og røyker? 🤔 Anonymkode: 4dba6...db0 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #12 Skrevet 21. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo nettopp derfor jeg ønsker tips! Vet at røyking går veldig ut over huden, og derfor vil jeg ha tips for å holde huden stram, selv om jeg vet det er veldig begrenset hvor stram den kan holde seg. For det er vel forskjell på huden til en som smører seg med solkrem, drikker mye vann og røyker kontra en som tar solarium hyppig, spiser junk og røyker? 🤔 Anonymkode: 4dba6...db0 Kan jeg spørre hvorfor du ikke vil slutte å røyke? Men for å svare på det du lurer på: Retinol, eller enda bedre tretinoin, og solkrem er noe av det beste du kan smøre på huden din. jeg kan ikke så mye om hudbehandlinger, men har hørt gode ting om syre peels. Vurderer dette sterkt selv. Anonymkode: ba401...68d 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #13 Skrevet 21. september 2020 Kan du ikke gå over til vape med nikotindamp istedenfor? Er harry med unge folk som røyker (sorry) Anonymkode: 6be6d...302 2
Kenelz Skrevet 21. september 2020 #14 Skrevet 21. september 2020 Solfaktor og en time hos hudlegen som faktisk kan undersøke huden din og anbefale produkter som er tilpasset for deg. Det er en selvfølge at røyk, stråler, dårlige matvaner og alkohol får deg til å se eldre og mer sliten ut. Klarer du ikke å legge om på dette så er både produkter og behandlinger bare bortkastet penger. De med dårlige vaner (eks. røyking) som har fin hud er heldige med gener. Min latinske mor som røyker en pakke om dagen har ekstremt oljete hud og har utrolig nok ingen linjer eller rynker. Jeg røyker ikke lengre men har en veldig lik type hud som jeg er takknemlig for. 1
netpuppy Skrevet 22. september 2020 #15 Skrevet 22. september 2020 Som de andre har sagt er det beste du kan gjøre å stumpe røyken, men det vil jo fortsatt hjelpe med en god hudpleierutine. Begynn med en god rutine som består av en mild sminkefjerner (f.eks. micellar water fra dr Greve), mild rens (f.eks CeraVe), eksfoliator (f.eks. 2 % BHA liquid fra Paula's Choice), hudkrem (vanskelig å anbefale uten å vite hustypen din) og solkrem (f.eks. Face spf 30 fra Ultrasun). Bortsett fra røykeslutt er det viktigste du kan gjøre for å forebygge rynker å bruke solkrem. Så kan du supplere på rutinen etterhvert med for eksempel C vitamin, AHA, retinol og div serum. Men i og med at du ikke bruker noe nå tror jeg at du kommer til å merke god effekt av en enkel rutine som skissert ovenfor. 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #16 Skrevet 23. september 2020 Dere som sier stump røyken... Gjøre medesiner samme skade for huden? Anonymkode: 29eea...147
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #17 Skrevet 23. september 2020 På 21.9.2020 den 17.50, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg er i begynnelsen av 20-årene, og ønsker å holde huden min fin og fast så lenge som mulig. Mine hudgener er ikke av de beste, og jeg blir allerede tatt for å være 10 år eldre enn jeg er (ikke nødvendigvis pga, huden, men ja..). Jeg drikker mye vann, spiser ganske sunt, og bruker foundation med solfaktor (20), tar alltid på solkrem når jeg skal sole meg (kun 20-30 i solfaktor), jeg røyker. Ønsker tips til gode hudprodukter- nå bruker jeg ingenting, men jeg har brukt ole henriksen i perioder, men synes egentlig huden min er finere når jeg ikke bruker noe. Ønsker tips til gode behandlinger- Tenker IKKE fillers, men f.eks peeling, hudsliping, vitaminbehandling osv. Har aldri prøvd noe tidligere. Ønsker tips til gode hudbehandlere-Har tenkt på at jeg kunne dratt til Oslo 1 gang i måneden/ annenhver måned for å ta en slik behandling som hjelper for å forebygge slapp hud, men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Hadde jeg prøvd en slik behandling er jeg sikker på at jeg hadde blitt mast ned om å kjøpe hudprodukter der og- og jeg vet ikke hva som er bra... Anonymkode: 4dba6...db0 Hahaha. Du røyker og du soler deg. Du vil få rynker lenge før du fyller 30 år. For det første bør du stumpe røyken og ikke sole deg I DET HELE TATT. Bruke solfaktor 50 hele året. Jeg er i midten av 20 årene og har ikke antydning til en linje. Du er garantert ikke villig til å droppe røyken eller bruke solfaktor 50 året rundt så kos deg med rynker og linjer! Anonymkode: 27922...289
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #18 Skrevet 23. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hahaha. Du røyker og du soler deg. Du vil få rynker lenge før du fyller 30 år. For det første bør du stumpe røyken og ikke sole deg I DET HELE TATT. Bruke solfaktor 50 hele året. Jeg er i midten av 20 årene og har ikke antydning til en linje. Du er garantert ikke villig til å droppe røyken eller bruke solfaktor 50 året rundt så kos deg med rynker og linjer! Anonymkode: 27922...289 Wow... Du vet ikke en gang hvor ofte jeg røyker eller soler meg. Flott for deg at du har fin hud, men oppførselen din burde du absolutt jobbe med. 🙂 Anonymkode: 4dba6...db0 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #19 Skrevet 24. september 2020 Ville startet med å kutte røyken, verken bra for huden eller helsen generelt. Ville også økt solfaktor til 50 i ansiktet, og startet med vitamin c i hudpleien. Anonymkode: fca7b...35b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå