AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #1 Skrevet 21. september 2020 Jeg har langt hår med naturlige bølger. Har jeg håret løst når jeg sover våkner jeg med et stort kråkereir (sikkert pga. de naturlige bølgene). Jeg pleier å sove med håret i en løs "dott", men strikken setter likevel sine spor og håret ser veldig rotete ut etter på. Sover jeg i flette, blir det for mye krøller synes jeg... Anonymkode: 8f04c...607 1
GjestSiden2006 Skrevet 21. september 2020 #3 Skrevet 21. september 2020 Har langt hår med bitte litt fall. Har det bare løst over hodet. Litt mellomrom mellom sengegavel og pute. Der er alt håret. 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #4 Skrevet 21. september 2020 Stor klype midt oppå hodet så den ikke er i veien for puten. Ser ikke helt klokt ut da, men det fungerer! Anonymkode: bc33e...062
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #5 Skrevet 21. september 2020 Du kan jo sette flere strikker nedover, litt mer bølger enn flette. Anonymkode: 9bc8e...457
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #6 Skrevet 21. september 2020 Mindre bølger enn flette, 🙈😅 Anonymkode: 9bc8e...457
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #7 Skrevet 21. september 2020 Enten rotfestet eller løst har glatt hår som sjeldent floker seg da. Flette er greit Anonymkode: 7078d...57e 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #8 Skrevet 21. september 2020 Drar det oppover fra nakken utover puten som en vifte. Kan ikke fordra å ligge med hår nedover nakken og halsen og overalt. Anonymkode: b4d1d...8a1 8
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #9 Skrevet 21. september 2020 Jeg har hår ned til hofta og mye krøller, sover alltid med håret i en løs dott (med en sånn "plastikk-spiral-strikk") på toppen av hodet, og med et satengskjerf knytt lett rundt så det ikke blir for mye friksjon på bakhodet. Anonymkode: b5838...2e6
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #10 Skrevet 21. september 2020 39 minutter siden, GjestSiden2006 skrev: Har langt hår med bitte litt fall. Har det bare løst over hodet. Litt mellomrom mellom sengegavel og pute. Der er alt håret. Slik jeg også gjør det. Vasker og føner en gang i uka. Legger det opp og over puta. Da er det like fint i 7 dager. Sover veldig rolig. Er jeg syk og vrir meg mye er det "kråkereir" her og. Anonymkode: 49a7b...14a 1
Rosmarin(ert) Skrevet 21. september 2020 #11 Skrevet 21. september 2020 Jeg har håret i en veldig løs flette. 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #12 Skrevet 21. september 2020 Har tydeligvis ikke hår som floker seg lett, sover bare med det løst, har hår et stykke ned på ryggen. Har krøller vanligvis, nå har jeg nettopp tatt keratinbehandling (kan anbefales, bestilte på nett og fikset selv hjemme) så det bare er store bølger, da floker det seg i hvert fall ikke. Anonymkode: 989d6...3e8 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #13 Skrevet 21. september 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har tydeligvis ikke hår som floker seg lett, sover bare med det løst, har hår et stykke ned på ryggen. Har krøller vanligvis, nå har jeg nettopp tatt keratinbehandling (kan anbefales, bestilte på nett og fikset selv hjemme) så det bare er store bølger, da floker det seg i hvert fall ikke. Anonymkode: 989d6...3e8 Kan du linke til keratinbehandlingen? Høres absolutt ut som noe for meg! 😄 Anonymkode: 8f04c...607
AnonymBrukern Skrevet 21. september 2020 #14 Skrevet 21. september 2020 Jeg har langt krøllete hår og sover med håret løst. Får ikke floker over natten, eneste irriterende er å lugge meg selv ved å ligge på håret🤣 ellers setter jeg det opp i en dott
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #15 Skrevet 21. september 2020 Har det på hodet, inhalerer det av og til.. 🤷♀️ Anonymkode: be478...77a 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #16 Skrevet 21. september 2020 Har det bare løst. Har ikke problemer med at det floker seg. Legger det opp over puta når jeg skal sove, men sover ganske urolig. Anonymkode: 23688...c6b
Peanut Skrevet 21. september 2020 #17 Skrevet 21. september 2020 Har hår ned til korsryggen og sover med det enten opp eller i flette eller løst. 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #18 Skrevet 21. september 2020 Om jeg har hestehale den dagen så lar jeg hestehalen forbli i håret, ellers sover jeg med det løst. Om jeg vil ha en litt "finere" frisyre når jeg står opp så sover jeg med en lav tvinnet dult, da ser det ut som jeg har brukt rettetangen for å få fall og bølger i endene. Fletter har jeg forsøkt tidligere, men med det tykke håret mitt så ser det bare dumt ut når det er masse bølger i lengdene og helt rett langs røttene og ned Anonymkode: 0a16b...4c9
Leeloo Skrevet 21. september 2020 #19 Skrevet 21. september 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Kan du linke til keratinbehandlingen? Høres absolutt ut som noe for meg! 😄 Anonymkode: 8f04c...607 Jeg bestilte Cocochocko (vanlig type, finnes 2-3 varianter) via Ebay, fra Tjekkia tror jeg, kostet rundt 5-600 kr for 250 ml. Da var det med en liten pakke renseshampo som man skal bruke først. Ble ikke stoppet, ellers hadde det påkommet toll/mva. (som jeg hadde regnet med, men var heldig). Bestilte ikke mer ettersom det var første gang. Holdt til meg og datteren min (jeg har langt, men ikke så tykt hårt, hun har kortere, men tykkere, så delte pakken ca 50/50). Hadde vel kostet 6000 kr. i salong for oss to. Jeg fant en norsk side som solgte keratinbehandling, men det så ut som den inneholdt formaldehyd, noe jeg ville unngå. Fulgte en grei tutorial på youtube, https://www.youtube.com/watch?v=xWLJ8xhn6tg , og brukte god tid (det er ikke som med f.eks. bleking at du kan overprossessere håret, ta den tiden du trenger), tar fort 3 timer med alt. Viktig å få dekket alt håret nesten inn til hodebunnen. Blir som å ta i hårfarge, bruk kost, men man må være enda nøyere. Jeg fikset mitt eget hår, men det var enklere å ta på datteren min. Også viktig å ta tynne deler hår når man retter det til slutt, og gå over hver hårpassé 6-7 ganger. Jeg delte håret i fire deler og tok én og én del, ca én cm. hår om gangen. Gikk kjapt over innerst 6 ganger først før jeg tok lengden, så ble det ikke så varmt å holde (brukte en børste når jeg rettet lengdene). Viktig med ventilasjon. I starten lukter det bare karamell, men etter hvert begynner det å dunste ganske heftig, spesielt ved føning og retting. Vi satt foran verandadøra med et vindu åpent, da gikk det fint. Jeg har i utgangspunktet ganske mye krøller, men myke. Veldig frizzy etter flere fargebehandlinger. Nå kan jeg lufttørke det og det legger seg glatt med store bølger, trenger ikke rette det om jeg ikke vil ha det pinnerett (og da ville det tatt 1/3 av tiden). Det er bare halvannen uke siden jeg gjorde det, så jeg kan ikke si hvor lenge det holder, det er like fint etter to hårvask i hvert fall. Bruk helst sulfat- og silikonfrie produkter etterpå, da holder det visstnok lenger. Jeg er spent på om krøllenen kommer tilbake etterhvert med mindre frizz. Kommer uansett bare til å ta det 2-3 ganger i året, håret kan brekke av for mye keratin. https://www.cocochoco.net/single-post/2018/06/07/Wonder-about-COCOCHOCO-Keratin-Hair-Treatment-Check-this-out 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #20 Skrevet 21. september 2020 Sover med det løst og børster det. Våkner også som et troll, men med riktig balsam er det mykt og lett å børste ut. Anonymkode: fb384...e85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå