Gå til innhold

Svigers treffe svigers

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det vanlig at svigers møter foreldrene dine for første gang? Vi venter barn, første barnebarnet for alle besteforeldrene og våre foreldre har ikke vært på samme bursdager o.l enda, men noen har snakket sammen i møte på butikken osv. Når ble dette naturlig for dere og invitere alle? Etter barnebarnet kommer til verden? 

Anonymkode: 27a38...419

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel når dere er gift så regner jeg med de har møtt hverandre før dere giftet dere?

Anonymkode: 5735d...765

• Liker 4
Skrevet

Det naturlige er selvfølgelig at de treffes lenge før man går hen og blir gravid. 

Anonymkode: ba96c...4af

• Liker 26
Skrevet

Vanlig at de møtes gjerne innen man har flyttet sammen, i alle fall da; for eksempel via at man inviterer til innflytningsfest. Om dere venter barn sammen og bor sammen er det på høy tid at svigerforeldre møtes. Inviter til en søndagsmiddag eller noe :) 

• Liker 9
Skrevet

Vi introduserte de litt før vi skulle gifte oss. Da hadde vi vært sammen i seks år. De har vel møttes til sammen fire ganger på 14 år selv om vi har tre barn. De har ingen interesse av hverandre og det er 10 timer å kjøre mellom hjemmene deres. Det er ikke sånn at det er naturlig å invitere alle samtidig hjem til oss da vi ikke har soveplass til alle på en gang. 

Anonymkode: 1fa8a...4bc

• Liker 8
Skrevet

Etter at vi ble samboere. Mange år før barn var et tema. De bor på hver sin side av landet ellers ville det nok skjedd før, men naturlig å invitere det foreldreparet som bor her på besøk første gang de som ikke bor her var på besøk. 

Anonymkode: a2820...6a7

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor må de treffes? Vi har vært sammen i 15 år (ikke barn, og ikke gift), og ikke møttes. Vi dropper alt som er unødvendig. 

Anonymkode: c3d8d...907

• Liker 7
Skrevet

Her møttes de for første gang i dåpen til eldste. Har ingen interesse av å blande dem, de bor 15 timer fra hverandre og kommer ikke til å ha noe forhold uansett. 

Anonymkode: f5c2f...d05

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må de treffes? Vi har vært sammen i 15 år (ikke barn, og ikke gift), og ikke møttes. Vi dropper alt som er unødvendig. 

Jeg kan ikke engang forestille meg at barnet mitt en dag skulle ha en samboer over så lang tid, og jeg ikke hadde møtt hennes nærmeste familie en eneste gang. Høres stusslig ut for meg.

Anonymkode: 2c0ca...fc0

• Liker 16
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig spesielt.  Blir ikke mye gode familierelasjoner hvis samvær sees på som unødvendig.

• Liker 7
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke engang forestille meg at barnet mitt en dag skulle ha en samboer over så lang tid, og jeg ikke hadde møtt hennes nærmeste familie en eneste gang. Høres stusslig ut for meg.

Anonymkode: 2c0ca...fc0

Enig. Da har man åpenlyst ikke en nære relasjon, tenker jeg..

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

»unødvendig»..? Har du/dere begge veldig dårlig relasjon til egne foreldre? 

Sier som AB over, utrolig stusselig om man ikke skal bli kjent med et eneste familiemedlem til sin svigerdatter/svigersønn, (selv om man teknisk sett ikke er gift og heller ikke har barn..) 

• Liker 6
Skrevet

Ikke for å kuppe tråden til TS, men dere som bor i samme by som svigers og har foreldre som bor 8+ timer unna. Hvordan gjorde dere det? 

Anonymkode: 3f6e3...9d0

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å kuppe tråden til TS, men dere som bor i samme by som svigers og har foreldre som bor 8+ timer unna. Hvordan gjorde dere det? 

Anonymkode: 3f6e3...9d0

Da går det for eksempel an å invitere svigers på middag en gang foreldrene likevel er på besøk

• Liker 8
Skrevet

For meg ville det vært naturlig å sørge for å introdusere foreldrene for hverandre når man flytter sammen - det ville vært rart om foreldrene mine ikke hadde møtt noen som i praksis var en del av min nære familie. Og om ikke jeg hadde tatt ansvar raskt nok, ville moren min gjort det selv - hun inviterte foreldrene til min bror samboer hjem til seg da hun syntes det var på tide å treffes... :fnise: 

• Liker 4
Skrevet

Vi har vært sammen i 15 år, gift og 3 barn. Mine og hans foreldre har aldri møtt hverandre. Begge foreldrepar vil helst at vi besøker dem, ikke omvendt, og de bor langt unna hverandre. 

Anonymkode: 8b024...e29

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi har vært sammen i 15 år, gift og 3 barn. Mine og hans foreldre har aldri møtt hverandre. Begge foreldrepar vil helst at vi besøker dem, ikke omvendt, og de bor langt unna hverandre. 

Så stusselig. 

Anonymkode: ba96c...4af

• Liker 7
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke i bryllup, dåp eller bursdagsfeiring??

Anonymkode: 22ae4...d87

• Liker 8
Skrevet

Våre foreldre har heller ikke møttes, enda vi har vært sammen i flere år og har barn sammen. Skjønner det virker stusselig for noen her, men for oss fungerer det veldig bra. Vi har ingen ønsker om å at de skal møte hverandre. 

Anonymkode: b543a...5c5

• Liker 2
Skrevet

Mine foreldre har invitert sine barns svigerforeldre på middag de. Enkelt og greit. Jeg tror de da tenker at de kan bli kjent med de voksne uten at oss "barna" trenger å føle oss brydd. 

Litt varierende hvor lenge forholdet har vart før invitasjonen, men før det har gått ett år ihvertfall.

Det er veldig koselig synes jeg. Og med mine svigerforeldre har de virkelig funnet tonen og drar på hytteturer sammen og har jevnlige middager. 

Vi bor alle i samme by  så de treffes jo også hos oss i bursdager  søndagsmiddager og juleselskaper osv. 

Jeg synes det er rart at familien ikke har møtt hverandre en gang, spesielt etter man har fått barn. 

Anonymkode: dbb82...afd

• Liker 2
Skrevet

Oj! Ble overrasker over svarene. Her har mine besteforeldre tilogmed feiret nyttår med de andre besteforeldrene mine. (Med meg og foreldrene mine da) så kan de finne på å kjøre ilag til butikken osv.

Anonymkode: 91f77...3cf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...