Gå til innhold

Konflikt med svigerfamilie, konfirmasjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forventer ikke å bli invitert med tanke på all konflikt, men hvordan gjør vi det med gave til lillesøsteren til samboer?

Samboer er selvsagt invitert, selv om vi har bedt moren hans om å ta avstand og har ikke hørt fra dem siden i juli. De ringte i forbindelse med kjæresten sin bursdag og informerte om konfirmasjonen. 

Dette er jo såpass tett oppunder termin, at jeg tenker at det ikke er gunstig for min del å reise hvis jeg blir invitert, noe jeg tenker jeg ikke blir.

Flere som har vært i samme situasjon, hva gjorde dere? Det føles ikke godt at samboer reiser dit, når svigermor er sånn hun er mot oss....

Rotete innlegg, dårlig tid, beklager.

Anonymkode: c673c...932

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS her igjen:

Hvordan gjør vi det ved eventuell dåp til datteren vår med tanke på hans side av familien? 

Gjest Frosendiva
Skrevet

Ta ting som det kommer,  ikke overtenk . Ikke forvente  noe .  Det kommer ikke til å forandre  seg noe særlig.  Men du kan trekke  deg litt  unna og la at være  opp til mannen din. Hans familie ikke ditt problem.  

Skrevet

Nå aner jo ikke vi her inne om det er du som har en konflikt med svigerfamilien eller om det er du og mannen som har en felles konflikt. Vi aner heller intet om hvilken part som evt er urimelige. 

men prøv å ikke overtenk ting. Vil du virkelig frarøve babyen din å bli kjent med halvparten av opphavet sitt ? 

Anonymkode: 15164...d14

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå aner jo ikke vi her inne om det er du som har en konflikt med svigerfamilien eller om det er du og mannen som har en felles konflikt. Vi aner heller intet om hvilken part som evt er urimelige. 

men prøv å ikke overtenk ting. Vil du virkelig frarøve babyen din å bli kjent med halvparten av opphavet sitt ? 

Er jeg og samboer, som har konflikt med svigermor. Hun har løyet for å lage konflikter i familien, som skal inkludere enda fler også nekter hun for løgnene etterpå, for at vi skal se ut som de fæle i saken. 

Svigermor skriker og skjeller ut kjæresten min, samt at når hun får et sinneutbrudd, så blir kjæresten utrolig lei seg og lei av mora si. Siste dråpen var at hun spurte om samboer virkelig var sikker på om hun var faren til datteren vår.

Vi vet ikke hvorfor hun er sånn mot oss, men sånn vi har forstått det, så har broren til kjæresten sagt at folk prater så stygt om meg, han løy om at jeg ikke likte maten hennes osv, det hadde hun bare funnet på.

Hun har også sagt jeg ikke er bra for kjæresten og at hun var så irritert på meg, at hun kunne tatt kvelertak på meg.

Har ikke gjort noe mot verken henne, eller noen andre i familien hennes. Hele starta med en økonomisk konflikt mellom kjæresten og broren, så han slet psykisk.
Jeg gjorde alt jeg kunne for å hjelpe han med det økonomiske, med å legge ut for inkassovarsler han hadde fått. 

Svigermor skyldte på meg for at han slet, prøvde å kaste meg ut og pratet stygt om meg, både til resten av familien og andre på bygda. Resten av familien hans har blokkert meg på alle sosiale medier. 

Jeg pratet også med svigerfar, men han kunne heller ikke skjønne hvorfor det var en konflikt. 

-TS

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil ikke mitt barn skal ha noe med ei som slår ungene sine å gjøre. Hun har mistet foreldreretten til barnevernet med 2 barn pga vold.

Min datter skal selvsagt få lov til å ha noe med onklene, tantene og bestefaren sin å gjøre, bare ekstremt skeptisk med svigermor når hun har slått sine barn.

-TS

• Liker 3
Skrevet

Nå er vel mannen din voksen? 
lillesøster bor hjemme hos mor som slår? 

Anonymkode: fe2e3...83a

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er vel mannen din voksen? 
lillesøster bor hjemme hos mor som slår? 

Samboer er 25, ja. Storebroren til samboer og nest yngste lillesøster bor hjemme. De andre har flyttet bort.  
-TS

Skrevet

Vel. Hvis hun er så ustabil så vil du jo ikke ha barnet ditt rundt henne. Konfen må mannen din ordne/bestemme selv om han drar. Du blir jo uansett hjemme pga termin det er naturlig. Men dåp så gjør deg enkelt. Ikke inviter dem i kirken kun ha deres nærmeste, og festen gjør dere også liten, eventuelt kun venner så slipper dere styr. Eller be alle dere vil unntatt din svigerfamilie, og si rett som det er at dere ikke vil ha de der dere har jo tydelig «slått opp» med svigermor en gang men synd om de andre heller ikke får bli med.

dette kommer uansett til å bli en større konflikt uansett hvordan dere løser det

Anonymkode: a8c68...b45

• Liker 4
Skrevet

Samboeren din drar selvfølgelig i konfirmasjonen til sin søster, gir en fin presang og helst holder en kort hyggelig tale til henne. Du, moren og konflikt bør ikke være et tema verken før eller under konfirmasjon, lillesøster har ingen ting med det å gjøre, og med en slik familie fortjener hun en fin feiring uten drama noe sted. 

Dåp er altfor tidlig å planlegge, og det er mye enklere å unngå drama der. -Ikke døp. Ikke be svigermor. -Ikke be noen osv. Ikke bland det inn i denne stakkars 15-åringens konfirmasjon. 

Anonymkode: a4ac6...350

• Liker 11
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel. Hvis hun er så ustabil så vil du jo ikke ha barnet ditt rundt henne. Konfen må mannen din ordne/bestemme selv om han drar. Du blir jo uansett hjemme pga termin det er naturlig. Men dåp så gjør deg enkelt. Ikke inviter dem i kirken kun ha deres nærmeste, og festen gjør dere også liten, eventuelt kun venner så slipper dere styr. Eller be alle dere vil unntatt din svigerfamilie, og si rett som det er at dere ikke vil ha de der dere har jo tydelig «slått opp» med svigermor en gang men synd om de andre heller ikke får bli med.

dette kommer uansett til å bli en større konflikt uansett hvordan dere løser det

Anonymkode: a8c68...b45

Vi vil gjerne ha hennes onkler, tanter og bestefaren hennes der, men svigermor kommer til å nekte de å reise hvis hun ikke er invitert, dessverre. Vi har tenkt å invitere dem, men svigermor går heller ikke overens med min familie, da hun er en real kranglefant.

-TS

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren din drar selvfølgelig i konfirmasjonen til sin søster, gir en fin presang og helst holder en kort hyggelig tale til henne. Du, moren og konflikt bør ikke være et tema verken før eller under konfirmasjon, lillesøster har ingen ting med det å gjøre, og med en slik familie fortjener hun en fin feiring uten drama noe sted. 

Dåp er altfor tidlig å planlegge, og det er mye enklere å unngå drama der. -Ikke døp. Ikke be svigermor. -Ikke be noen osv. Ikke bland det inn i denne stakkars 15-åringens konfirmasjon. 

Han har planer om dra, har ikke tenkt til å nekte han. Lillesøsteren har jo ingen ting med konflikta å gjøre, som du sier.

-TS

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboer er 25, ja. Storebroren til samboer og nest yngste lillesøster bor hjemme. De andre har flyttet bort.  
-TS

Hvorfor bor lillesøster hjemme om mor slår? Og har mistet flere barn i bv? 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så enig med deg! Dette er jentas store dag, la henne få en minnerik og fin dag, uten styr og drama av andre som hun ikke har noe med 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bor lillesøster hjemme om mor slår? Og har mistet flere barn i bv? 

Det må du ikke spørre meg om, det vet jeg ikke. Er sikkert noe med alderen deres å gjøre.

TS

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så enig med deg! Dette er jentas store dag, la henne få en minnerik og fin dag, uten styr og drama av andre som hun ikke har noe med 

Derfor det er best jeg ikke reiser, for moren hennes skal alltid diskutere og krangle uansett hvor og når. Prater om tidligere erfaringer med andre store arrangement. 
-TS

• Liker 1
Skrevet

Om konfirmasjonen er då nærme termin, så hadde jeg spurt samboer om å bli hjemme i tilfelle fødselen skulle skje.

Har dere diskutert hvordan dere felles skal forholde dere til henne i en eventuell dåp/bursdager for deres barn?

Anonymkode: d7a7d...857

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om konfirmasjonen er då nærme termin, så hadde jeg spurt samboer om å bli hjemme i tilfelle fødselen skulle skje.

Har dere diskutert hvordan dere felles skal forholde dere til henne i en eventuell dåp/bursdager for deres barn?

Anonymkode: d7a7d...857

Vi vil gjerne at vår datter skal ha noe med farssiden av familien sin å gjøre, for min kjæreste har alltid manglet deler av begge sider av familien pga konflikt i familien.(utrolig nok pga svigermor, så hun har ingen ting med sin svigerfar, eller svigermor å gjøre, samt søskne til sin ektemann). 

Vi har prøvd å inkludere, men når det svinger veldig og går utover vårt forhold. Vi har fått besøk av brødrene/søstrene av samboeren min regelmessig, og det vil vi fortsette med.

-TS

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her igjen:

Hvordan gjør vi det ved eventuell dåp til datteren vår med tanke på hans side av familien? 

Du svelger kameler på sånne store dager. Ungen har godt av å ha flere voksne omsorgspersoner i livet sitt. Hva du mener om de er ikke relevant. Om du klarer å være objektiv, selvsagt i samarbeid med mannen, så svelger du kameler. Man kan ikke endre andre, bare hvordan man forholder seg til de. 

Bare så det er sagt, jeg hadde en kjempe konflikt med min svigermor. Så 1 året av livet til første så var jeg så kjip at jeg utestengt mye og lot mannen min ta seg av evt besøk. Når andre mann kom så svalgte jeg kameler på høykant og lot henne slippe til. Hun er en enorm ressurs for ungene og de elsker henne, selv om vi ennå er litt reserverte. Men jeg jobber med saken og vi blir nærmere hver dag. 

Anonymkode: b352b...1d8

• Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har planer om dra, har ikke tenkt til å nekte han. Lillesøsteren har jo ingen ting med konflikta å gjøre, som du sier.

-TS

Da er jo alt i orden nå 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...