AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #1 Skrevet 21. september 2020 Jeg vurderer å gå til innkjøp av kurs fra Positiv fødsel, men får meg ikke helt til å gjøre det. Kurset er dyrt (selv om det ofte er 30% rabatt), og jeg vet jo ikke om det er verdt det. Jeg er ikke engstelig for fødsel, og ser på det som en jobb som må gjøres. På IG-profilen blir selvsagt alle positive tilbakemeldinger lagt ut. Er det noen her som har erfaringer med dette kurset? Var det nyttig? Verdt pengene? Finnes det alternativer som er bedre og/eller rimeligere? Anonymkode: 4b0e4...314
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #2 Skrevet 21. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg vurderer å gå til innkjøp av kurs fra Positiv fødsel, men får meg ikke helt til å gjøre det. Kurset er dyrt (selv om det ofte er 30% rabatt), og jeg vet jo ikke om det er verdt det. Jeg er ikke engstelig for fødsel, og ser på det som en jobb som må gjøres. På IG-profilen blir selvsagt alle positive tilbakemeldinger lagt ut. Er det noen her som har erfaringer med dette kurset? Var det nyttig? Verdt pengene? Finnes det alternativer som er bedre og/eller rimeligere? Anonymkode: 4b0e4...314 Hva koster det? Anonymkode: f6771...5c3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #3 Skrevet 21. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva koster det? Anonymkode: f6771...5c3 Full pris er kr 2290. Anonymkode: 4b0e4...314
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #4 Skrevet 21. september 2020 Dersom du er normalt opplyst, kjenner din egen kropp, og har jevnlig kontakt med jordmor, er det bortkastet. Mitt råd: stol på egen kropp og på jordmor/lege. Tenk at fødselen er en tsunami du skal gjennom. Du kan ikke stoppe den, men du kan utnytte den. La instinktene ta over. Kroppen din kan dette, selv om hodet ikke kan. Ikke stritt imot. Anonymkode: d8e4f...2e2 10
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #5 Skrevet 21. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dersom du er normalt opplyst, kjenner din egen kropp, og har jevnlig kontakt med jordmor, er det bortkastet. Mitt råd: stol på egen kropp og på jordmor/lege. Tenk at fødselen er en tsunami du skal gjennom. Du kan ikke stoppe den, men du kan utnytte den. La instinktene ta over. Kroppen din kan dette, selv om hodet ikke kan. Ikke stritt imot. Anonymkode: d8e4f...2e2 TS. Ja, det er litt det jeg tenker. Om ikke kvinnekroppen hadde vært laget for fødsler hadde vi ikke eksistert som art. Jeg er nok litt redd for å bli redd av å komplisere dette for mye for meg selv også, og at det kanskje er like greit å gå inn i dette med et åpent sinn og en innstilling om at dette er en jobb jeg bare må gjennom. Anonymkode: 4b0e4...314 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #6 Skrevet 21. september 2020 Jeg har ikke kjøpt kurset men fulgt henne en stund på Facebook. Jeg fødte for to år siden og hadde en fin fødsel men i ettertid skulle jeg SÅ ønske jeg hadde oppdaget henne før min fødsel. Har fått ett godt innblikk i hva kurset inneholder etter å ha fulgt henne noen mnd. Selv om jeg var trygg på meg selv skulle jeg virkelig ønske jeg hadde hatt mer kunnskap om kroppen og fødselen og hvordan alt henger sammen og påvirkes av hverandre. Jeg hadde ikke nølt hvis jeg var deg! Anonymkode: dda67...d52 5
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #7 Skrevet 21. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke kjøpt kurset men fulgt henne en stund på Facebook. Jeg fødte for to år siden og hadde en fin fødsel men i ettertid skulle jeg SÅ ønske jeg hadde oppdaget henne før min fødsel. Har fått ett godt innblikk i hva kurset inneholder etter å ha fulgt henne noen mnd. Selv om jeg var trygg på meg selv skulle jeg virkelig ønske jeg hadde hatt mer kunnskap om kroppen og fødselen og hvordan alt henger sammen og påvirkes av hverandre. Jeg hadde ikke nølt hvis jeg var deg! Anonymkode: dda67...d52 Alt dette er enkelt å lese seg opp om selv uten å måtte betale for det. Anonymkode: 60ac0...f01 6
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #8 Skrevet 21. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt dette er enkelt å lese seg opp om selv uten å måtte betale for det. Anonymkode: 60ac0...f01 Ja, jeg søkte opp Hypnobirthing, og fant fram til en annen aktør som tilbyr kurs innen dette. HypnoBirthing™ er et enkelt og grundig program som består av selvhypnose og utdanning. Kvinner lærer å frigjøre følelser knyttet til fryktbaserte historier og feilinformasjon om det å føde, og de får hjelp til å se fødselen som en normal og naturlig prosess. De lærer å stole på at kroppen vet hvordan å bringe sine barn til verden på en rolig og skånsom måte slik som naturen alltid har ment det. http://www.harmoniskfoedsel.no/hva-er-hypnobirthing Jeg får inntrykket av at dersom jeg ikke opplever frykt eller engstelse rundt egen kommende fødsel, så er jeg ikke i målgruppen egentlig. Og dersom jeg likevel vil innhente informasjon kan jeg se på Google, prøve Storytel gratis og høre på lydbok der, låne bøker på biblioteket osv. Tror jeg har konkludert med at jeg kan spare meg de 2000 kr. Anonymkode: 4b0e4...314 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #9 Skrevet 21. september 2020 Jeg fikk kurset i gave. Veldig kjekt og informativt kurs, men glad jeg ikke brukte penger på det selv. Øver meg fortsatt på øvelsene frem mot fødsel, og har brukt teknikkene i andre stressende situasjoner med god effekt. Men for min del ikke verdt så mye penger! Anonymkode: 3f90b...c5a 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #10 Skrevet 21. september 2020 Jeg fikk det gratis av hun som driver det. Man kan sende inn søknad om det hvis man feks har dårlig råd og sliter veldig med tanken på fødsel. Skikkelig takknemmlig for at jeg fikk ta kurset. Synes kurset var veldig bra og hadde gjerne betalt for det hvis jeg kunne. Spesielt dette med pusten synes jeg hjalp mye under fødselen. Jeg følte meg helt rolig til tross for at fødselen var helt ute av kontroll med mye kaos og at alt skjedde så fort. Hadde ikke hatt samme ro uten dette kurset. Anonymkode: b157c...926 7
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #11 Skrevet 21. september 2020 Eg brukte hypnobirthing! Fantastisk fødsel. Anonymkode: c23f6...656 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #12 Skrevet 21. september 2020 Kan bare snakke for meg selv; Jeg glemte alt av kurset når fødsel foregikk, så for min del var det totalt bortkastet. Anonymkode: ca885...d85
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #13 Skrevet 22. september 2020 Om du er komfortabel med kurs på engelsk så var jeg superfornøyd med the Positive Birth Company nettkurs. Det følger hypnobirthing-filosofien som positiv fødsel-kurs. Koster 39 pund som er vel ca. 400 kr. Masse videoer og nyttig informasjon om hva som skjer med kroppen under fødsel, hvilke hormoner som spiller inn, hvordan gjøre omgivelsene hyggelig for deg for å sørge for mest mulig avslapping, teknikker og tips for partner for å kunne hjelpe under fødsel, informasjon om ulike scenario/inngrep (igangsetting, keisersnitt, tang, vakuum osv.) som kan skje, risiko med disse, hvordan foreta riktige avgjørelser slik at man ikke blir presset på å aktseptere inngrep som kanskje ikke er helt nødvendig osv. Anonymkode: 895fc...6d3 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #14 Skrevet 22. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om du er komfortabel med kurs på engelsk så var jeg superfornøyd med the Positive Birth Company nettkurs. Det følger hypnobirthing-filosofien som positiv fødsel-kurs. Koster 39 pund som er vel ca. 400 kr. Masse videoer og nyttig informasjon om hva som skjer med kroppen under fødsel, hvilke hormoner som spiller inn, hvordan gjøre omgivelsene hyggelig for deg for å sørge for mest mulig avslapping, teknikker og tips for partner for å kunne hjelpe under fødsel, informasjon om ulike scenario/inngrep (igangsetting, keisersnitt, tang, vakuum osv.) som kan skje, risiko med disse, hvordan foreta riktige avgjørelser slik at man ikke blir presset på å aktseptere inngrep som kanskje ikke er helt nødvendig osv. Anonymkode: 895fc...6d3 Kan informasjonen om prosedyrer på sykehuset overføres til norske sykehus? Anonymkode: 4b0e4...314
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #15 Skrevet 22. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan informasjonen om prosedyrer på sykehuset overføres til norske sykehus? Anonymkode: 4b0e4...314 Ja, var også på et fødselsforberedende kurs her hos den lokale helsestasjonen og det er så å si det samme. Anonymkode: 895fc...6d3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #16 Skrevet 22. september 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, var også på et fødselsforberedende kurs her hos den lokale helsestasjonen og det er så å si det samme. Anonymkode: 895fc...6d3 Ok, det hørtes jo greit ut da. Skal huske på det. Takk for tips! Anonymkode: 4b0e4...314
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #17 Skrevet 25. september 2020 Jeg har tatt kurset og hadde enormt stort utbytte av det. Ja, kvinnekroppen er skapt for å føde, men som man lærer på kurset vil frykt kunne øke lengden på fødselen. Vi moderne kvinner må ofte øve oss på å gi slipp og å stole på kroppen! Kurset er veldig pedagogisk lagt opp, med videoer. Du oppfordres også til å ta det sammen med partner, og det er veldig lurt. I tillegg får man mange gode tips til hvordan man kan forholde seg til avgjørelser som må taes omkring egen fødsel. Verdt hver krone! Anonymkode: e175b...2dd 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #18 Skrevet 25. september 2020 Jeg syntes mye av kursinnholdet var bra, men produksjonen er ikke helt proff nok til å forsvare prisen, synes jeg. Amatørmessig lagde videoer, ustø formidling og litt språkfeil. Kursholderen er dog veldig til stede og svarer kursdeltakere aktivt på Facebook/mail, og mange later til å ha stor glede av kurset (ikke alle er så pirkete som meg). Anonymkode: a0164...52a
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #19 Skrevet 25. september 2020 På 21.9.2020 den 15.26, AnonymBruker skrev: Jeg vurderer å gå til innkjøp av kurs fra Positiv fødsel, men får meg ikke helt til å gjøre det. Kurset er dyrt (selv om det ofte er 30% rabatt), og jeg vet jo ikke om det er verdt det. Jeg er ikke engstelig for fødsel, og ser på det som en jobb som må gjøres. På IG-profilen blir selvsagt alle positive tilbakemeldinger lagt ut. Er det noen her som har erfaringer med dette kurset? Var det nyttig? Verdt pengene? Finnes det alternativer som er bedre og/eller rimeligere? Anonymkode: 4b0e4...314 Anbefaler denne boken, billigere enn kurs som omhandler det samme. Den følte jeg var nærmest bibelen mtp naturlig fødsel: https://www.tanum.no/_hypnobirthing-marie-f-mongan-9780757318375 Anonymkode: 3f18e...7bd 1
Madelensh Skrevet 26. september 2020 #20 Skrevet 26. september 2020 Jeg kjøpte kurset hennes i uke 25 ca, og jeg mener det er lifechanging🤷🏽♀️ Jeg er SÅ fornøyd og det er verdt pengene 100%! Jeg var førstegangsfødende og sitter igjen med en fødsel som kunne ha opplevdes som traumatisk for andre fordi det gikk så fryktelig fort. For meg ble det en drømmefødsel og jeg kan med hånda på hjertet si at det er det kuleste jeg har gjort. Og foresten, partneren min er så takknemlig for at jeg «gadd» å ta et sånt kurs, at jeg «tvingte» han med. For han var så forberedt og visste akkurat hvordan jeg ville ha det. Jeg mener oppriktig at man ikke finner denne infoen noen andre steder, uansett om man leser seg opp😊 Helt ærlig så mener jeg at kurset til Line burde være obligatorisk i svangerskapsomsorgen. For det er greit nok at du er forberedt på at jobben skal gjøres- men det sitter i HODET, mindsettet👊🏻 Hva enn du bestemmer deg for; lykke til med fødsel når den tid kommer🥰 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå