Gå til innhold

Barnet mitt er ikke tørr enda

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente som begynte på skolen i august og har lekkasjer med urin hele tiden. På fritiden og hjemme,hun gidder eller klarer ikke.. jeg vet ikke. Vi har hatt samtale med helsesøster,vært hos lege men rådene vi fikk har vi nå fulgt siden rett før skolestart og hun bryr seg ikke.. hun skifter heller ikke im hun har uhell så hun lukter skikkelig tiss når hun kommer fra skolen. Nå er jeg så rådvill og føler meg maktesløs. Hva skal jeg gjøre? Jeg har forlangt av legen at hun utredes videre, så skal til fastlegen på fredag men dette bli andre turen FIT og han gjør jo ingenting... hjelp meg, hvor skal jeg søke råd. Jeg tror dette er mest latskap og at hun ikke gidder. Hun bryr seg jo ikke.. hun har tisset i soffan , i stoler ,i senger mens hun driver med ting .. 

Anonymkode: dbfb5...4f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ta på bleie igjen da. 

Anonymkode: a4700...1b0

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du får ta på bleie igjen da. 

Anonymkode: a4700...1b0

Føler ikke det bli rett før jeg vet hun er 100% frisk og det faktisk er giddaslaushet🥴

• Liker 1
Skrevet

Har du oppsøkt lege?

Anonymkode: ae619...d62

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du oppsøkt lege?

Anonymkode: ae619...d62

Les HI én gang til.

• Liker 5
Skrevet

Hun trenger videre utredning er tanken jeg får. Kan være mange årsaker til urinlekkasjer,håper fastlegen hører på deg og ordner med det. Stå på, ikke gi deg ang. utredning! Lykke til 🙂 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler ikke det bli rett før jeg vet hun er 100% frisk og det faktisk er giddaslaushet🥴

Hvorfor det? Å ta på bleie er da ikke en straff? Tenker du det samme om eldre som må ha på bleie når de blir inkontinente? Altså, barnet ditt trenger faktisk bleie om hun stadig tisser på seg, samme hva grunnen er. 

Anonymkode: 8eabd...b62

• Liker 10
Skrevet

Uansett hva grunnen er, burde du ta på bleie igjen. For ungens beste 😊

Anonymkode: 16204...1f7

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett hva grunnen er, burde du ta på bleie igjen. For ungens beste 😊

Anonymkode: 16204...1f7

Nei absolutt ikke. Det ville blitt mot hennes vilje og det føles ikke rett. Det ville jo syntes også😳

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Å ta på bleie er da ikke en straff? Tenker du det samme om eldre som må ha på bleie når de blir inkontinente? Altså, barnet ditt trenger faktisk bleie om hun stadig tisser på seg, samme hva grunnen er. 

Anonymkode: 8eabd...b62

Nei selvfølgelig ikke. Men jeg kam ikke gå mot hennes vilje og tvinge henne til der..

Gjest 24/7SylviaPlath
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei absolutt ikke. Det ville blitt mot hennes vilje og det føles ikke rett. Det ville jo syntes også😳

Urin lukter jo også da. Jeg ville helle vært jenta med bleie enn jenta som lukter piss personlig.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei selvfølgelig ikke. Men jeg kam ikke gå mot hennes vilje og tvinge henne til der..

Bestemmer hun selv om hun vil pusse tenner også? Ha på uteklær? Gå på skolen?

Anonymkode: 1b437...7c3

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bestemmer hun selv om hun vil pusse tenner også? Ha på uteklær? Gå på skolen?

Anonymkode: 1b437...7c3

Nå tar du dette ut av proporsjoner

• Liker 2
Skrevet

Det gjøres som regel ikke noe før de er 8 r om det er noe medisinsk bak

Anonymkode: eb1ac...ea5

• Liker 1
Skrevet

Hva med et lite bind? Det er jo mindre synlig enn bleie, og kanskje nok til å fange opp skvettene i løpet av skoledagen? 

Anonymkode: f63cd...ac0

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med et lite bind? Det er jo mindre synlig enn bleie, og kanskje nok til å fange opp skvettene i løpet av skoledagen? 

Anonymkode: f63cd...ac0

Det har holdt innimellom men ikke alltid😞

Skrevet

Hvordan er avføringen hennes? Hvis de strever med forstoppelse så kan de slite med lekkasjer. 

Anonymkode: 45e07...1d6

Skrevet

Uff det høres ikke ut som en kjekk situasjon. Håper du får hjelp hos legen denne gangen ❤️

Anonymkode: 57547...6d5

Skrevet

Har hun vært tørr og så begynt å tisse på seg eller har hun hatt dette problemet siden hun sluttet med bleie? Og skjer det hele tiden eller kommer hun seg også på do i blant? 

Det er jo veldig viktig å få sjekket om det er noe fysisk som gjør det, hvertfall. Vet dere at hun ikke er forstoppet f.eks? Det vil jo kunne føre til problemer med å styre signalene til blæra. 

Jeg syns jo det er et enormt inngrep å sette bleie på et skolebarn, som attpåtil ikke vil ha den på. Men ser jo at det er et stort problem at hun tisser så mye at hun blir gjennomvåt, både mtp at hun da går og er våt og kald, og at det blir mye søl pluss lukt. Støtter forslaget om et bind inntil videre, for selv om det ikke fanger opp alt, hjelper det kanskje så hun ikke blir like gjennomvåt? Men dette blir jo bare en midlertidig løsning mens dere venter på å finne en faktisk løsning. Én ting er sengevæting i skolealder, men å tisse så mye på dagtid burde jo få helsevesenet til å reagere. 

Eller tror du dette er et psykisk problem? At hun er stresset eller har det vanskelig, eller er hun forsinket på andre områder? Jeg tviler på at et veltilpasset og fornøyd barn som ikke strever med noe, bare ikke gidder å gå på do, dersom det ikke er noe fysisk som gjør det vanskelig. 

• Liker 3
Skrevet

Hva med å kjøpe truse innlegg for urinlekkasjer? Så slipper hun bleier. 

Anonymkode: 64302...98c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...