AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #1 Skrevet 21. september 2020 Er det faste rutiner/ gjøremål hver dag (utover å være sammen med barna)? Anonymkode: f0d54...bdc
meta2 Skrevet 21. september 2020 #2 Skrevet 21. september 2020 (endret) Noen må vaske handduker, vaskekluter og annet. Vestene til ungene skal vaskes. Så skal en fylle på såpe, se at det er papir i beholderen og do papir. Nå i korona tiden er det og å vask av flater som en berører. Leker skal og vaskes. Det gjorde vi og før korona. Vognene til barna skal gjøres klar til soving og ryddes inn igjen. Ellers har vi faste oppgaver som rullerer hver dag. Ser en at det må flere bleier i hyller fyller en på, og sender melding hjem om det er nesten tomt for bleier. Dersom "Tina" skal ha bleieskift, men er inne i en fin dialog/lek med barn, så begynner jeg til hun kommer. En annen gang gjør hun klar lunsjen som jeg skulle lage til. Endret 21. september 2020 av meta2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #3 Skrevet 21. september 2020 Det er mange faste oppgaver i tillegg til å være sammen med barna. Oppgavene ligger til de ulike vaktene hos oss. Det er blant annet å lage til måltid, rydde etter måltid, sette i oppvaskmaskinen, rydde kjøkken, sette på håndklær til vask, vaske bord etter måltid, koste gulvene, osv. Dette er praktiske oppgaver som alle deler på. Kontorarbeid og pedagogisk planlegging kommer i tillegg for pedagogene. Anonymkode: 1a77f...2e1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #4 Skrevet 21. september 2020 Stress og jævlig fra start til slutt. Aldri bli bhglærer Anonymkode: 9dc34...da8 5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #5 Skrevet 22. september 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Stress og jævlig fra start til slutt. Aldri bli bhglærer Anonymkode: 9dc34...da8 Jeg er barnehagelærer, og syns det er verdens beste jobb. Syns ikke du skal skremme andre fra å bli det. Ja, det er stress i perioder, full fart hele dagen, men jævlig er det ikke. Ikke for alle iallfall! Anonymkode: ab077...16e 3
Fie92 Skrevet 22. september 2020 #6 Skrevet 22. september 2020 Leke inne/ute, spisetid, soving (småbarn) leke, spise, leke/aktiviteter. Og en del rydding av/påkledning, bleieskift osv...
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #7 Skrevet 22. september 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Stress og jævlig fra start til slutt. Aldri bli bhglærer Anonymkode: 9dc34...da8 Enig, jeg er utslitt hver eneste dag. Underbemannet store deler av tiden, sure foreldre, arbeidsoppgaver som egentlig skulle vært gjort av vaskere, barn med spesielle behov som krever ekstra men ikke får noe ekstra. Prøver å finne ut om jeg kan bruke utdanningen min til noe annet en barnehage ☹ Anonymkode: ef838...2a4 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #8 Skrevet 22. september 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det faste rutiner/ gjøremål hver dag (utover å være sammen med barna)? Anonymkode: f0d54...bdc Det varierer fra hvilken vakt en har, men sånn gjennom hele dagen skal følgende gjøres: -vaske kluter/smekker, henge dem opp/legges i tørketrommel, brettes og legges på plass -rydde til og fra bordet på de 3 måltidene som er til dagen. Da også vaske stoler/benker, bord og gulv. Kjøkkenet må ryddes og vaskes over med klut etter bruk. -rydde avdelingen før en går hjem, sjekke alle vinduer og dører på bygget. -bleieskift/hjelpe med dobesøk faste klokkeslett hver dag (3-4 ganger) og ellers ved behov -ha runde på uteplassen før barna går ut å leker for å sjekke etter søppel, glass, ødelagte lekeapparat, for dype søleputter, gjerdene og portene, at det ikke er giftige planter eller andre ting å skade seg på -samlingsstund -leke/aktivitetsgrupper -snakke med foreldre i henting og levering -gjøre klar ryggsekk til tur -av og til møter og planleggingstid -av og til veiledningsgrupper for personalet generelt er mye av oppgavene som barna ikke er med på knyttet til rydding, vasking, planlegging, hms, personal. Alltid noe å gjøre på uansett. Og så tar alt lang tid fordi barna og foreldrene kommer først, og mye uforutsett skjer underveis. hvorfor lurer du på det? Anonymkode: 0de6e...747
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #9 Skrevet 22. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er barnehagelærer, og syns det er verdens beste jobb. Syns ikke du skal skremme andre fra å bli det. Ja, det er stress i perioder, full fart hele dagen, men jævlig er det ikke. Ikke for alle iallfall! Anonymkode: ab077...16e Neida, vi er bare den yrkesgruppen som er mest sykemeldt. Jo, jeg skremmer alle fra å bli bhglærer med de vilkårene og rammene vi har nå. Anonymkode: 9dc34...da8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå