AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #1 Skrevet 21. september 2020 Fredrik er vel mest vanlig, det heter jo Fredrikstad men det heter jo Frederik Stangs gate.. Er Frederik dansk staving eller gammeldags staving kanskje.. det ene slår det andre ihjel når det kommer det vel Bare jeg som synes Frederik ser bedre ut enn Fredrik? Jeg og mannen krangler skjønner dere, han mener jeg skal fjonge meg med den ene én... Hva syns dere? Vi ble endelig enig om navn, så krangler vi staving.. hva blir det neste ? Anonymkode: f7fb5...236
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #2 Skrevet 21. september 2020 Frederik, ser teit ut spør du meg. Anonymkode: 35a50...1ce 4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #3 Skrevet 21. september 2020 Iom. at Fredrik er så etablert og Frederik er lite utbredt, så vil han jo tilbringe livet sitt med å stave navnet for alle, så jeg er enig i at det er litt ugunstig. Anonymkode: b8f61...57a 6
baldrian Skrevet 21. september 2020 #4 Skrevet 21. september 2020 Jeg har en jobb som medfører utstrakt håndtering av lister med navn og adresser. Jeg fatter ikke at foreldre gir barna sine navn med uvanlige stavemåter. Særlig ikke i våre dager når nesten alle har mellom- / etternavn fra begge foreldrene i tillegg til minst ett fornavn. Hannah Wibecke Magell Erichsen, liksom. Navn deklameres ikke, de leses opp / uttales raskt og (ofte) litt slurvete. Jeg gikk på skole med en som het Leif (det skulle uttales på den vanlige måten), men stavet det Leiv pga. noen oppkallingsgreier. Han syntes ikke det var noe særlig. Kall ham Fredrik (eller Henrik, hvis dere ikke blir enige), så slipper han å stave navnet hver bidige gang noen skal notere det. 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #5 Skrevet 21. september 2020 I mine ører er det to forskjellige navn. Mener du at Frederik skal uttales på samme måte som Fredrik? I så tilfelle skaper det bare forvirring og skrivefeil. Anonymkode: 26121...0c5 2
jukkapalme Skrevet 21. september 2020 #6 Skrevet 21. september 2020 (endret) Fredrik er finest. Frederik er dansk skrivemåte. Skjønner ikke vitsen med alle disse ekstra bokstavene overalt. Endret 21. september 2020 av jukkapalme 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #7 Skrevet 21. september 2020 Det er to forskjellige navn, som uttales ulikt. Velg det som skrives slik du vil navnet skal uttales. Anonymkode: c212f...9eb
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #8 Skrevet 21. september 2020 Frederik er unorsk og teit. Kan like gjerne kalle ham Fred Erik, da! Anonymkode: f3b76...f9e 1
-Titania- Skrevet 21. september 2020 #9 Skrevet 21. september 2020 Gjør det du selv føler for, selv hadde jeg valgt Fredrik.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 21. september 2020 #10 Skrevet 21. september 2020 Frederik er den danske stavemåten. Ville valgt Fredrik, siden det er den absolutt vanligste stavemåten i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå