AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #1 Skrevet 21. september 2020 Han skal operere på en torsdag så var om jeg like greit kunne holde han hjemme på fredagen Anonymkode: 18752...050
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #2 Skrevet 21. september 2020 La han bli hjemme. Anonymkode: 941a0...28a 5
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #3 Skrevet 21. september 2020 Hadde spurt legen om det, men jeg synest det hørtes litt vel tidlig ut. Jeg har forøvrig hatt navlebrokk operasjon for en del år siden. Jeg var sykemeldt i 2 uker fra jobb og jeg hadde en stillesittende jobb. Kan vel være en større fare for infeksjoner med å bevege seg så mye før det har helt grodd. Anonymkode: 3e03d...c80 6
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #4 Skrevet 21. september 2020 Hadde holdt han hjemme. Operasjon krever normalt at man bør holdes i ro (alt fra et par dager til et par uker) så uansett er det tryggest å la han være hjemme. Anonymkode: b2d77...33a 5
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #5 Skrevet 21. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han skal operere på en torsdag så var om jeg like greit kunne holde han hjemme på fredagen Anonymkode: 18752...050 Eh... Om du like greit kan holde han hjemme på fredag... Du må sannsynligvis holde han hjemme hele påfølgende uke også. Stakkars gutt! Anonymkode: cb3c6...5dc 18
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #6 Skrevet 21. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Eh... Om du like greit kan holde han hjemme på fredag... Du må sannsynligvis holde han hjemme hele påfølgende uke også. Stakkars gutt! Anonymkode: cb3c6...5dc For meg er det det samme om han går på skolen eller ikke, men vi har ikke erfaring her. Og hvorfor i alle dager er det synd på han? Han har ikke operert enda en gang. Og jeg spør mtp. At andre kan ha mer erfaring enn meg for å hjelpe/være forberedt. Ikke for at gutten skal ha det vondt Anonymkode: 18752...050
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #7 Skrevet 21. september 2020 Er dette spørsmålet seriøst? Er du ikke kapabel til å tenke at barnet ikke skal sendes på skole dagen etter operasjon?🤯 Anonymkode: 954f0...caf 21
Madebyme94 Skrevet 21. september 2020 #8 Skrevet 21. september 2020 Selvfølgelig skal gutten være hjemme etter en operasjon. Du er jo ei voksen dame og burde vel klare å skjønne at det blir naturlig å være hjemme etter noe sånt. 15 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #9 Skrevet 21. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg er det det samme om han går på skolen eller ikke, men vi har ikke erfaring her. Og hvorfor i alle dager er det synd på han? Han har ikke operert enda en gang. Og jeg spør mtp. At andre kan ha mer erfaring enn meg for å hjelpe/være forberedt. Ikke for at gutten skal ha det vondt Anonymkode: 18752...050 Han skal jo i narkose! Han får smertestillende når han har våknet også, og etter en navnebrokk-operasjon skal man ikke gjøre ting som f.eks tunge løft i flere uker etterpå. Det er vanlig å gå med mye smerter i ettertid. Da trenger man hvile og smertestillende, og du vurderer seriøst å sende han på skolen dagen etter??? En ting er å ikke være kompetent nok til å forstå slikt selv, men da sjekker man gjerne rundt på nett og spør helsepersonell også. Anonymkode: 2bba5...853 15
FjellFrua Skrevet 21. september 2020 #10 Skrevet 21. september 2020 Jeg tror jenta mi var hjemme en 4-5 dager, det var våren før hun begynte på skolen. På dag 2 og 3 var hun ikke i form, og vi slet med smertelindring. Når formen først steg, så steg den fort. Jeg har selv blitt hasteoperert for brokk, og jeg var absolutt ikke i form den første uka. 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #11 Skrevet 21. september 2020 Har du ikke fått informasjon av legen/sykehuset - hadde jeg kontaktet de... Anonymkode: d60ab...31f 4
Gjest Frosendiva Skrevet 21. september 2020 #12 Skrevet 21. september 2020 Han kan ikke leke han skal ikke løpe rundt han skal ikke løfte noe. Og du vil sende ungen på skolen uten oppsyn. Tenk om sting løset . Tenk om han fikk sand i såret. Han kommer til å vondt noen dager. Og ikke få noe utbytte av skole. Mulig redusert form i det store hele. Så nei hold han hjemme en god stund. Også pga corona. Viss han får det nå blir det verre for han.
Brunello Skrevet 21. september 2020 #13 Skrevet 21. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Han skal operere på en torsdag så var om jeg like greit kunne holde han hjemme på fredagen Anonymkode: 18752...050 Hvorfor spør du ikke legen? Tenker du det er bedre å følge sprikende råd fra ukvalifiserte mennesker på Kvinneguiden enn det kirurgen som foretar inngrepet anbefaler? 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #14 Skrevet 21. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Han skal operere på en torsdag så var om jeg like greit kunne holde han hjemme på fredagen Anonymkode: 18752...050 Blir helt oppgitt over enkelte som får barn.er det så vanskelig å ha barna sine hjemme? Anonymkode: 3bfb1...b4d 8
saltvann Skrevet 21. september 2020 #15 Skrevet 21. september 2020 En jeg kjenner tenkte det samme som deg. Han følte at de fikk beskjed om at jenta skulle være "frisk" fort. men ble hjemme noen dager. Lykke til med operasjonen 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #16 Skrevet 21. september 2020 Barnet mitt har operert lyskebrokk og da var han redusert neste dag. Ville holdt hjemme. Anonymkode: 1babf...948
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #17 Skrevet 21. september 2020 Nei....Høres ikke ansvarlig ut synes jeg, la han være hjemme Anonymkode: 5de17...38d 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #18 Skrevet 21. september 2020 Barnet vårt var svært redusert etter en slik operasjon. Lå over natta på sykehuset, hjemme en ukes tid. Så ordner vi med noen som kunne kjøre og hente henne og skolesekken, hun skulle ikke bære tungt de første 14 dagene. Anonymkode: 46f37...ba0 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #19 Skrevet 21. september 2020 6 timer siden, Frosendiva skrev: Han kan ikke leke han skal ikke løpe rundt han skal ikke løfte noe. Og du vil sende ungen på skolen uten oppsyn. Tenk om sting løset . Tenk om han fikk sand i såret. Han kommer til å vondt noen dager. Og ikke få noe utbytte av skole. Mulig redusert form i det store hele. Så nei hold han hjemme en god stund. Også pga corona. Viss han får det nå blir det verre for han. Hun VIL det ikke, hun spør om råd.... TS; her inne er det farlig å spørre om slike ting. Du burde kanskje omformulert det litt ala; "noen som har erfaring med hvor lenge et barn må være hjemme etter en navlebrokkoperasjon?" Da blir du kanskje ikke halshugget, og flere klarer kanskje å la være å ta forutante konklusjoner..... Ser noen av dere her inne klandrer ts for det ene og det andre, men ta også se over svarene deres? Reflekterer dere over hvordan dere fremstår i svar som omtrent; "er du dum eller?", "stakkars barn som har deg til mor" osv.... Ikke alle er like flinke til å forklare seg skriftlig, så spørr lott mer før du anklager! Voksne folk??? 🙄 Anonymkode: 6afd3...876 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #20 Skrevet 21. september 2020 Jeg ville sagt fra til arbeidsgiver og belaget meg på at barnet mest sannsynlig vil være hjemme dagen etter operasjon, og kanskje noen påfølgende dager uken etter. Så ikke regn med meg. Jeg synes ikke barn skal presses til skole etter operasjon, så ville holdt barnet hjemme til vi var sikker på formen var bra. Jeg ville spurt kirurgen, evt tatt en telefon til klinikken for å høre hvor lenge jeg bør påregne at barnet er i redusert form, så jeg kan varsle arbeidsgiver. Anonymkode: 98885...2d9 1
Anbefalte innlegg