Gå til innhold

Hvilket sykehus i Vestfold er best for fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Vi skal flytte til Larvik noen mnd før termin, og jeg har foreløpig plass på sykehuset der vi bor nå (østfold). Lurer egentlig litt på hvilket sykehus man forholder seg til da og eventuelt hvilket som er "best" for fødsel? Tror det er både Porsgrunn og Tønsberg som er alternativene.. 

Anonymkode: 26779...4be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde Telemark hadde Skien og Vestfold Tønsberg? 

Anonymkode: 78226...56c

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Larvik er Vestfold. 

Anonymkode: 84fca...8f1

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det heter Vestfold og Telemark, det er slått sammen. Bor du i Larvik, kan du føde i Porsgrunn da det er veldig kort vei. 

Skrevet

Du kan enten velge tønsberg eller Skien.  Tror se er de eneste med føde avdeling.   Tønsberg  er vel nærmest. 

Anonymkode: 7cb39...0f2

Skrevet (endret)

Tønsberg blir vel nærmest. Født på Tønsberg i 2016 og 2018 og har ingenting negativt å si om verken de som jobber der eller oppholdet. Har termin mars 2021 og kommer til å føde der da og. Vet ikke hvordan det er nå med tanke på korona, men regner med det kommer til å gå helt fint det og😊

Endret av Switch
Skrivefeil
Skrevet

Veldig fornøyd med Skien, begge barna mine er født der. Bor i Larvik. 

Anonymkode: 161bc...edc

Skrevet

Fødte på sykehuset i Tønsberg i 2018, og veldig fornøyd med fødselsopplevelsen. Men oppholdet på barsel var kjipt - knøttlite dobbeltrom. De ansatte var flinke og hyggelige, da.

Skrevet

Det går ikke an å føde på Larvik sykehus. Det er kun Tønsberg i gamle Vestfold fylke som har fødeavdeling. Ellers er Skien et alternativ som vel er nesten like nærme om du bor i Larvik.

Anonymkode: 91e85...417

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Larvik er Vestfold. 

Anonymkode: 84fca...8f1

Ja. Men er det fødeavdeling i Larvik?

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Det heter Vestfold og Telemark, det er slått sammen. Bor du i Larvik, kan du føde i Porsgrunn da det er veldig kort vei. 

Ja, men Tønsberg ligger fortsatt i gamle Vestfold og Skien i Telemark. Og jeg trodde ikke det var fødeavdeling på Porsgrunn bare Skien. Larvikinger kunne føde på Skien også før fylkessammenslåingen så jeg skjønner ikke kommentaren din. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men Tønsberg ligger fortsatt i gamle Vestfold og Skien i Telemark. Og jeg trodde ikke det var fødeavdeling på Porsgrunn bare Skien. Larvikinger kunne føde på Skien også før fylkessammenslåingen så jeg skjønner ikke kommentaren din. 

Jeg vet da ikke jeg, søkte på nett og ser stod Porsgrunn, Skien og Tønsberg har fødeavdeling .. Jeg aner ikke hvem som kan føde hvor, men jeg spør her hvilket folk anbefaler. 

Skrevet
2 timer siden, Rosmerta skrev:

Fødte på sykehuset i Tønsberg i 2018, og veldig fornøyd med fødselsopplevelsen. Men oppholdet på barsel var kjipt - knøttlite dobbeltrom. De ansatte var flinke og hyggelige, da.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig fornøyd med Skien, begge barna mine er født der. Bor i Larvik. 

Anonymkode: 161bc...edc

2 timer siden, Switch skrev:

Tønsberg blir vel nærmest. Født på Tønsberg i 2016 og 2018 og synes har ingenting negativt å si om verken de som jobber der eller oppholdet. Har termin mars 2021 og kommer til å føde der da og. Vet ikke hvordan det er nå med tanke på korona, men regner med det kommer til å gå helt fint det og😊

Takk for svar dere tre😊❤️

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Men er det fødeavdeling i Larvik?

Nei, den ble lagt ned på begynnelsen av 80-tallet. 

Skrevet

Fødte på Tønsberg tidligere i sommer, og hadde en veldig god opplevelse der :)

Anonymkode: 84adb...c11

Skrevet

Fødte i Tønsberg i 2016 og 2019, og var veldig fornøyd begge gangene. God oppfølging på barsel ift amming og tip og triks generelt. Hyggelige folk på både føde og barsel☺️

Anonymkode: 86a57...764

Skrevet

Fødte på Tønsberg mars 2020. Igangsatt fødsel som endte i keisersnitt. Veldig fornøyd med behandlingen jeg fikk. Fin avdeling. De har også et fint fødselsforberende kurs, med omvisning på avd osv. 

Skrevet
1 time siden, myMa skrev:

Fødte på Tønsberg mars 2020. Igangsatt fødsel som endte i keisersnitt. Veldig fornøyd med behandlingen jeg fikk. Fin avdeling. De har også et fint fødselsforberende kurs, med omvisning på avd osv. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fødte i Tønsberg i 2016 og 2019, og var veldig fornøyd begge gangene. God oppfølging på barsel ift amming og tip og triks generelt. Hyggelige folk på både føde og barsel☺️

Anonymkode: 86a57...764

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fødte på Tønsberg tidligere i sommer, og hadde en veldig god opplevelse der :)

Anonymkode: 84adb...c11

Jeg er selv født der, synd jeg ikke kan bruke meg selv som referanse.. Hrhr.. Men ja, det høres fint ut. Jeg sliter en del med angst, så for meg er det veldig viktig at de er hyggelige og profesjonelle. Det er ikke evig langt å kjøre heller:) Er det for det meste kvinner som jobber der? Noen som vet? 

Ts

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vet da ikke jeg, søkte på nett og ser stod Porsgrunn, Skien og Tønsberg har fødeavdeling .. Jeg aner ikke hvem som kan føde hvor, men jeg spør her hvilket folk anbefaler. 

Du spurte om sykehus i Vestfold, jeg svarte at det var bare 1 i Vestfold... de andre er i Telemark. Jeg trodde også at man ikke kunne føde på Porsgrunn, så derfor svarte jeg Skien, men det tok jeg visst feil.  Skien har en fin nfi om det betyr noe for deg. 

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg klarer ikke finne at Porsgrunn har fødeavdeling. Hvor fant du det? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...