Drizzt Skrevet 21. september 2020 #21 Skrevet 21. september 2020 1 time siden, marsvin skrev: Har ikke sykkel. Fant ut at nærmeste T-banestopp tar 30 min å gå fra til jobb. Jeg vurderer å gjøre det, er ikke såå langt. Men det beste hadde vært om streiken sluttet asap, eller om jeg kunne blitt hjemme. 30 min er ikke så ille. Jeg har bilen på verksted nå og satt sammen med naboen deler av veien, så gikk jeg resten til fots. Levering og henting av barna blir et mareritt, men da får min bedre halvdel jobbe en kortere dag og hente dem med sin bil. Jeg får bilen tilbake på onsdag, så må sitte med naboen og bruke bena i morgen også ... 1
godfisk Skrevet 21. september 2020 #22 Skrevet 21. september 2020 Gå på jobb. Du får selvsagt ikke dekket taxi eller fri av arbeidsgiver, og du har godt av å bevege deg litt. 3
Rosa Sitron Skrevet 21. september 2020 #23 Skrevet 21. september 2020 49 minutter siden, Brunello said: Da har du i så fall blitt lurt. Mulig, men veldig sjelden jeg har måtte ta det av egen lomme så er skattepengene som har dekket lureriet i så fall:)
Hyoscyamus Skrevet 21. september 2020 #24 Skrevet 21. september 2020 T-banen kommer sannsynligvis til å være stappfull (bruk munnbind om du kan!), det er jo ikke optimalt, men en halvtimes gåtur fra stasjonen til jobb er da ikke noe å klage over, Fint vær er det også i dag😊 2
The Kitten Skrevet 21. september 2020 #25 Skrevet 21. september 2020 6 timer siden, marsvin skrev: Har ikke sykkel. Fant ut at nærmeste T-banestopp tar 30 min å gå fra til jobb. Jeg vurderer å gjøre det, er ikke såå langt. Men det beste hadde vært om streiken sluttet asap, eller om jeg kunne blitt hjemme. Er det ikke verre enn det? Jeg trodde du måtte gå i timesvis. 8
GakkenLive Skrevet 30. september 2020 #26 Skrevet 30. september 2020 (endret) Har 3 mil till jobbet. Och endast buss. Kan ev åka tåg, det är 2 mil till närmaste tågstation, som inte går så ofta. Har tyvärr inget körkort av olika anledningar - och det hjälper inte att säga ”ta det då”. I nuläget.... och ingen att åka med. Var sjukskriven första veckan. Tog ut en veckas semester nu. Vad jag gör i nästa vecka vet jag inte. Taxi lär kosta minst 1500kr/dag. Hotell ca 3-4000kr/ veckan Jag vet att jag har valt platsen där jag bor - långt ute på landet. Men jag räknar ju tyvärr inte med att man ska strejka. Vid bussproblem har de ju alltid skickat ersättningsfordon. Men det gäller ju inte i nuläget. Vad gör jag? Förslag mottages. Endret 30. september 2020 av GakkenLive 1
Tran09 Skrevet 30. september 2020 #27 Skrevet 30. september 2020 Jeg sykler 20 min for å ta tbanen i 30 min for så å måtte gå i 30 min for å komme meg til jobb. Året rundt. Må gå igjennom en skog uten sykkelmuligheter eller lysløype, så sykkelen blir parkert ved tbanen. Går helt fint, er gratis trim og hører på en lydbok og har med hodelykt på høst/vinter når skogen er mørk. 🙂
FrkZ Skrevet 30. september 2020 #28 Skrevet 30. september 2020 10 minutter siden, GakkenLive skrev: Har 3 mil till jobbet. Och endast buss. Kan ev åka tåg, det är 2 mil till närmaste tågstation, som inte går så ofta. Har tyvärr inget körkort av olika anledningar - och det hjälper inte att säga ”ta det då”. I nuläget.... och ingen att åka med. Var sjukskriven första veckan. Tog ut en veckas semester nu. Vad jag gör i nästa vecka vet jag inte. Taxi lär kosta minst 1500kr/dag. Hotell ca 3-4000kr/ veckan Jag vet att jag har valt platsen där jag bor - långt ute på landet. Men jag räknar ju tyvärr inte med att man ska strejka. Vid bussproblem har de ju alltid skickat ersättningsfordon. Men det gäller ju inte i nuläget. Vad gör jag? Förslag mottages. Samme problemet her. Har 1 1/2 times reiseveg en veg. Må med 2 busser og ei ferge for å komme meg til jobb. Jeg må overnatte hos venner og familie nærmere jobb for å få det til. Håper virkelig de finner en løsning på meklingsmøtet i dag🙏
IssaKnife Skrevet 30. september 2020 #29 Skrevet 30. september 2020 Jeg har 1 time og 45 min å gå til jobb nå som bussene ikke går. Har ikke så mye valg gitt, bare å ta føttene fatt. Har ingen forventninger om at arbeidsgiver skal sørge for at jeg kommer meg til jobb.
te_groupies Skrevet 30. september 2020 #30 Skrevet 30. september 2020 (endret) Ikke jeg heller! Dette er helt på trynet!! Jeg har ikke satt meg inn i hva de tjener, pensjonsordninger og sånne ting men å streike midt under den verste tiden Norge har nå, vel da tror de de får gjennomslag men det tror ikke jeg. Busssjåførene her i byen er noen surmagga bitre folk! Kjører fra folk når man er en meter fra å rekke bussen. Hallo?!? For og ikke glemme at de er innmari flinke til å kjøre ned folk. Ikke kan dem kjøre heller. Wow. Endret 30. september 2020 av te_groupies 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå