AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #1 Skrevet 21. september 2020 Jeg blir litt gal kjenner jeg. Utslitt er vel mer riktig ord. Termin om 1 uke og dette er andre uka jeg har "sykt barn" hjemme. Først var det 6 åringen som var hjemme. Forkjøla og feber, testa negativt men måtte være hjemme til han var frisk. Nå er det 2 åringen. Skikkelig forkjøla (snørr, bittelitt hoste, men fin allmenntilstand, masse energi). Og jeg orker ikke!!!! Jeg greier ikke henge med på energien til 2 åringen, han er jo frisk, bare litt forkjøla! Men må jo være hjemme fra barnehagen? Kan mannen være hjemme selv om jeg har startet min permisjon? Jeg ville egentlig aldri vurdert det en gang, men dette blir for meg unntakstilstand? Med bekkenløsning og energi på bunn, kjenner jeg rett og slett for å kaste inn håndkle 😔 Anonymkode: 5c3fc...385 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #2 Skrevet 21. september 2020 Far kan bruke omsorgsdag ja, skjønner deg godt😊 Anonymkode: 6e68a...df3 20
Hasselnøtter Skrevet 21. september 2020 #3 Skrevet 21. september 2020 Ja, selvfølgelig. Både for din del og for toåringen. Du trenger krefter til fødsel og barseltid. 11
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #4 Skrevet 21. september 2020 Hvorfor i alle dager velger dere å bli gravid med barn nummer tre, når du blir utslitt av to? Anonymkode: d166c...828 8
Natea Skrevet 21. september 2020 #5 Skrevet 21. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i alle dager velger dere å bli gravid med barn nummer tre, når du blir utslitt av to? Anonymkode: d166c...828 Helt normalt å bli sliten av to, ett, til og med null barn som høygravid. 43
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #6 Skrevet 21. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i alle dager velger dere å bli gravid med barn nummer tre, når du blir utslitt av to? Anonymkode: d166c...828 Du har tydeligvis aldri vært gravid, for som høygravid kan man lett bli utslitt av å strekke seg tvers over sofaen for å få tak i fjernkontrollen. Så dersom det var slik at man ikke kunne få flere barn dersom man ble sliten eller syk som gravid så hadde det ikke blitt særlig mange barn her i landet... Anonymkode: 0e34d...cd8 23
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #7 Skrevet 21. september 2020 Hvorfor holder folk ungene hjemme når de er friske men bare snørrer/hoster litt? Send friske barn på skolen, snørrete og småhostete er jo alle barn hele høsten. Anonymkode: 3f6e8...cc9 6
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #8 Skrevet 21. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor holder folk ungene hjemme når de er friske men bare snørrer/hoster litt? Send friske barn på skolen, snørrete og småhostete er jo alle barn hele høsten. Anonymkode: 3f6e8...cc9 Vi får sende barna med litt blankt snørr, men ikke med hosting eller nysing i tillegg. Og selvsagt ikke hvis det er feber. Og her er det desverre mye blankt snørr og bittelitt hosting. Jeg hadde absolutt sendt hun noen timer i barnehagen om jeg kunne!😅 Tusen takk for svar alle sammen! Jeg hadde trodd jeg skulle bli halvshugd, setter veldig pris på støtten ♡ Anonymkode: 5c3fc...385 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #9 Skrevet 21. september 2020 Far får være hjemme. Var hjemme med to små på 2 og 4 år i flere uker under nedstengingen, mesteparten av tiden som høygravid. Endte med total utmattelse og ble "heldigvis" til slutt så dårlig at jeg måtte legges inn. Da måtte far ta over. Ikke verdt det. Nå har barna vært syke i snart tre uker. Permisjonen er alt annet en rolig med liten baby og to syke barn hjemme. Anonymkode: 048cb...599 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #10 Skrevet 21. september 2020 Vi får sende i barnehagen selv med grønt snørr og hoste, så lenge det ikke er feber eller nedsatt allmenntilstand. Skjønner deg godt, ta vare på deg selv ❤️ Anonymkode: fe190...7be
ElectricScum Skrevet 21. september 2020 #11 Skrevet 21. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i alle dager velger dere å bli gravid med barn nummer tre, når du blir utslitt av to? Anonymkode: d166c...828 Kan ikke du og resten av den relativt store klanen her på KG som åpenbart har knekt koden for hvordan man skal legge opp livet sitt fra A til Å sette dere ned og klure ut et rundskriv som dere kan distribuere til alle amatørene som surrer rundt og ikke vet hva de driver med. Husk å ta høyde for absolutt alle eventualiteter og legg frem en detaljert slagplan for å unngå slike håpløse blemmer som at unger blir syke samtidig og denslags unødvendig tøys. 11
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #12 Skrevet 21. september 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi får sende barna med litt blankt snørr, men ikke med hosting eller nysing i tillegg. Og selvsagt ikke hvis det er feber. Og her er det desverre mye blankt snørr og bittelitt hosting. Jeg hadde absolutt sendt hun noen timer i barnehagen om jeg kunne!😅 Tusen takk for svar alle sammen! Jeg hadde trodd jeg skulle bli halvshugd, setter veldig pris på støtten ♡ Anonymkode: 5c3fc...385 Trur ikke jeg hadde akseptert det uten videre, at barnehagen lagde egne regler for det. Hadde forholdt meg til myndighetene og sendt ungen likevel. Anonymkode: 3f6e8...cc9 1
boblevann Skrevet 21. september 2020 #13 Skrevet 21. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i alle dager velger dere å bli gravid med barn nummer tre, når du blir utslitt av to? Anonymkode: d166c...828 Som høygravid kan man bli utslitt av det meste Det er unntakstilstand. Som høygravid måtte jeg hvile etter en dusj liksom, energinivået er ikke det samme som til vanlig. Tåpelig kommentar. TS far kan bruke omsorgsdager og jeg tenker det er HELT innafor Du trenger krefter til tiden fremover, det er det de tre ukene før termin er til! 4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #14 Skrevet 21. september 2020 Her får man levere barn med snørr og hoste om de har negativ koronarest. Anonymkode: bf439...26c 1
Sunnys Skrevet 21. september 2020 #15 Skrevet 21. september 2020 Stakkars deg. Få far på banen så du får hvilt deg. Du trenger overskudd og energi til fødsel lg det som kommer etter også med god samvittighet
Vera Vinge Skrevet 21. september 2020 #16 Skrevet 21. september 2020 Hos oss får vi levere barna hvis de hoster, når de har vært syke og bare hoster som restsymptom, så lenge de har vært feberfrie så lenge som de skal og i god form. Mine barn har ofte hostet i ukesvis etter en forkjølelse, og heldigvis skjønner bhg vår det. Her snørrer 2-åringen blankt og hoster, men har vært feberfri og i god form i over en uke siden han hadde et døgn med feber og litt slapp form. 1
Eplejuice123 Skrevet 21. september 2020 #17 Skrevet 21. september 2020 7 timer siden, Natea skrev: Helt normalt å bli sliten av to, ett, til og med null barn som høygravid. Man er i en særposisjon som gravid ja, så normalt at det er fysisk og psykisk tungt. Men det går fremover👍👍🙂
Gjest Albbas Skrevet 21. september 2020 #18 Skrevet 21. september 2020 La far være hjemmekontor, med GOD samvittighet.
Matas Skrevet 22. september 2020 #19 Skrevet 22. september 2020 Tråden er ryddet for brukerangrep. - Matas, mod.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #20 Skrevet 22. september 2020 På 21.9.2020 den 9.13, AnonymBruker skrev: Jeg blir litt gal kjenner jeg. Utslitt er vel mer riktig ord. Termin om 1 uke og dette er andre uka jeg har "sykt barn" hjemme. Først var det 6 åringen som var hjemme. Forkjøla og feber, testa negativt men måtte være hjemme til han var frisk. Nå er det 2 åringen. Skikkelig forkjøla (snørr, bittelitt hoste, men fin allmenntilstand, masse energi). Og jeg orker ikke!!!! Jeg greier ikke henge med på energien til 2 åringen, han er jo frisk, bare litt forkjøla! Men må jo være hjemme fra barnehagen? Kan mannen være hjemme selv om jeg har startet min permisjon? Jeg ville egentlig aldri vurdert det en gang, men dette blir for meg unntakstilstand? Med bekkenløsning og energi på bunn, kjenner jeg rett og slett for å kaste inn håndkle 😔 Anonymkode: 5c3fc...385 Du er i permisjon, han kan ta sykt barn dagen. Paragraf 12-9 i arbeidsmiljøloven. Klart han tar barnet når det er sykt. Du er opptatt per.def Skal ligge på sofaen og ruge og lade opp til fødsel du nå - det er din jobb og grunnen til at du har permisjon. Anonymkode: df3d4...8fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå