AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #1 Skrevet 21. september 2020 frøkna sover 30 min i slengen, da bruker vi gjerne 30min på å først få henne til å sove. det er så slitsomt! noen som har tips til hvordan jeg får hun i dypere søvn? er 5mnd å sover 4-6 hviler hver dag, merker ingen forskjell om vi dropper en hvil og to 😫 Anonymkode: 09c39...9b8
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #2 Skrevet 21. september 2020 Har hatt det likt med ene barnet mitt. Ingenting virket. Det går heldigvis over noen har effekt av å gå å vugge på vognen feks etter at barber har sover 27 min om det akkurat våkner på 30 min hver gang. Anonymkode: 3a47b...e1e
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #3 Skrevet 21. september 2020 30 minutter er én søvnsyklus på dagtid, så det er veldig vanlig at de ikke klarer å linke sykluser. Da kan du enten gå all in for å lære henne å få til sammenhengene søvn eller vente på at hun kommer dit selv. Skal det læres så må hun være trøtt nok, høres ikke helt ut som om hun er det hvis det tar 30 minutter å få henne til å sovne i utgangspunktet, så mulig du må se litt på å strekke ut våkentiden. Min klarte aldri å sove veldig lenge om morgenen eller ettermiddagen, men midt på dagen klarer hun nå en lang lur når hun har bikket 6 mnd, men jeg har brukt lang tid på å få det til og har måttet gå inn og hjulpet til for å få til de lange strekkene. Det tar tid og det som har hjulpet mest er å øve på å la henne finne søvnen selv, samt at hun har vært våken lenge nok før hver lur. Anonymkode: 97c96...7b8
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #4 Skrevet 21. september 2020 Hvis det tar 30 min å legge så ville jeg strukket våkentiden noe. Her var det helt likt at han kun sov 30 min å kun i sengen, det som funka her var at jeg lå sammen med han en periode, da sov han brått 1-1,5t etterhvert. nå er han straks 8 mnd og har 3 hviler hvor av to er på 30 min og en på ca 1 time. Våkentiden kan variere fra 2,5-4 timer. Jeg gir det maks 10 min å legge for hver hvil. Er det full baluba så tar jeg han med ut igjen og venter en stund før jeg forsøker igjen. Han er ekstremt mye lettere å legge dersom våkentiden er 3timer ++ Anonymkode: 65ff2...ff3 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #5 Skrevet 21. september 2020 Da min var på den alderen begynte han å trenge mer våkentid mellom hvilene. 1-1,5 time før neste hvil. Og på ettermiddagen 2-2,5 timer. Jeg syntes det var lettere da jeg klarte å lese når han var trøtt, og ikke la han før da. Da slapp jeg plutselig både byssing og amming i søvn. det er nok ikke likt for alle barn, men for min del hjalp det å lese han mer😊 Anonymkode: b5bfa...e53
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #6 Skrevet 21. september 2020 Min var helt lik. Sov ikke mer sammenhengende på dagtid før han var 1,5 år, var utrolig slitsomt. Vi prøvde alt mulig, periodevis fungerte det at en av oss som sammen med ham i senga (pappaen gjorde dette i sin perm), men ellers var det lite vi kunne gjøre. Var glad og fornøyd og fikk nok søvn, men var utrolig alitsomt for oss. Anonymkode: d269b...6ea
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #7 Skrevet 21. september 2020 Vår hadde Max 45 min hele sovekarrieren på dagen. Noen bare er sånn tror jeg Anonymkode: acaf8...26a
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #8 Skrevet 21. september 2020 Hadde (og har egentlig) en som bare sov 30 min som regel. Men støtter det over, kanskje prøv å strekke våkentiden noe? Hvor sover baby? Seng eller vogn? Følte aldri jeg fant en løsning, selv om baby noen ganger klinket til å sov lengre, så greide jeg ikke å se et mønster i hvorfor. Hjalp litt å ikke forvente lengre søvn, for er så sykt nedtur når det bare blir 30 min. Men husker den perioden var slitsomt, for følte jeg brukte hele dagen på å få henne til å sove siden det ble så mange dupper. Anonymkode: 92c82...4a2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #9 Skrevet 21. september 2020 Jeg hadde det helt likt med min når han var rundt 6 mnd, «løsnet av seg selv» når han ble 7 mnd. Nå sover han dupper på 1,5 time Anonymkode: 942a6...d78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå