Gå til innhold

Tilskudd for "større sjanse"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begynner å bli en smule desperat etter over 1 år med prøving uten såp mye som en antydning til noe positiv test. Fra å være en som da forkaster alle tips jeg får om alternative metoder for å øke fertilitet, så spør jeg nå om ja, nettopp dette. Jeg er noe overvektig (BMI26,5)og skal nå legge inn et ordentlig forsøk på å gå litt ned i vekt (5kg), men tips til ting man kan forsøke av tilskudd? Har hørt om både hostesaft, ekstrakter osv...tips/lenker til konkrete produkter som "har funket for deg"?

Anonymkode: c7822...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babyklister (Fructus femina) og ren B6-vitamin har fungert for meg. Men bruker også metformin! Om du har prøvd i over 1 år vil jeg sterkt anbefale deg legehenvisning for videre hjelp. Fertilitetsgynekolog råder best på hva du kanskje måtte ha behov for. Men mens du venter på det ville jeg ha anbefalt linkene over.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Amatariel skrev:

Babyklister (Fructus femina) og ren B6-vitamin har fungert for meg. Men bruker også metformin! Om du har prøvd i over 1 år vil jeg sterkt anbefale deg legehenvisning for videre hjelp. Fertilitetsgynekolog råder best på hva du kanskje måtte ha behov for. Men mens du venter på det ville jeg ha anbefalt linkene over.

TS: Har fått henvisning til utredning, men ikke fått time på lenge enda....😪 takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

TS: Har fått henvisning til utredning, men ikke fått time på lenge enda....😪 takk for tips!

Offentlig? Be om en privat klinikk, det bør gå mye raskere. Legen henviste meg først offentlig da jeg skulle ha en time, men jeg ombestemte meg, henvisningen ble sendt privat og jeg fikk time innen èn uke.

Av urter jeg kan anbefale ellers er det Dong quai før EL og Wild yam etter EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Amatariel skrev:

Offentlig? Be om en privat klinikk, det bør gå mye raskere. Legen henviste meg først offentlig da jeg skulle ha en time, men jeg ombestemte meg, henvisningen ble sendt privat og jeg fikk time innen èn uke.

Av urter jeg kan anbefale ellers er det Dong quai før EL og Wild yam etter EL.

TS her: Har fått fastlege til å henvise privat også, venter på brev i posten....

Takk! Kan fructus femina kjøpes på apotek/helsekost også, eller kun den nettsiden som har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan fructus femina kjøpes på apotek/helsekost også, eller kun den nettsiden som har det?

Det er kun den nettsiden som selger det. Før kunne man kjøpe det på apotek i Norge, men nå har de sluttet med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva hjelper babyklister og B6 for? Tar man det hele syklusen eller bare etter eggløsning?

Anonymkode: d9bb4...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva hjelper babyklister og B6 for? Tar man det hele syklusen eller bare etter eggløsning?

Babyklister tar du fra du vet at eggløsningen har skjedd :)

Anonymkode: f2446...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begynner å bli en smule desperat etter over 1 år med prøving uten såp mye som en antydning til noe positiv test. Fra å være en som da forkaster alle tips jeg får om alternative metoder for å øke fertilitet, så spør jeg nå om ja, nettopp dette. Jeg er noe overvektig (BMI26,5)og skal nå legge inn et ordentlig forsøk på å gå litt ned i vekt (5kg), men tips til ting man kan forsøke av tilskudd? Har hørt om både hostesaft, ekstrakter osv...tips/lenker til konkrete produkter som "har funket for deg"?

Forstår deg godt med tanke på å prøve ulike tilskudd, da jeg selv var prøver i mange år. Jeg ville likevel vært skeptisk til enkelte av produktene som blir foreslått - de kan klusse til syklus. Spis sunt og beveg deg. Vent til utredningen er ferdig, kanskje du får svar på hvorfor dere ikke har lykkes enda der. Lykke til!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Babyklister tar du fra du vet at eggløsningen har skjedd :)

Anonymkode: f2446...c96

Nei du tenker på wild yam - det tas etter EL. Babyklister kan man fint ta hele syklusen.

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Babyklister sies å forbedre morkakens tilstand, og kallenavnet kommer av at livmorveggen stimuleres til å fortykke seg, slik at det befruktede egget bedre kan sette seg fast. Middelet er gunstig for kvinner som har en tendens til å abortere uten tydelig grunn. Anvendes av et stort antall behandlere og flere fertilitetsklinikker.

B6 (Pyridoksin) kan øke fertiliteten ved å hjelpe hormonene, samt forlenge lutealfasen, regulere østrogen og progesteron, og forberede livmorsslimet. Det kan tyde på at kvinner som har et rikelig og variert kosthold og som inneholder B6- vitaminer har ikke like stor sjanse for spontanabort de første ukene. Oksidativt stress kan oppstå dersom B6 er i underskudd, oksidativt stress kan redusere fertiliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎22‎.‎09‎.‎2020 den 6.37, Kokokos skrev:

Forstår deg godt med tanke på å prøve ulike tilskudd, da jeg selv var prøver i mange år. Jeg ville likevel vært skeptisk til enkelte av produktene som blir foreslått - de kan klusse til syklus. Spis sunt og beveg deg. Vent til utredningen er ferdig, kanskje du får svar på hvorfor dere ikke har lykkes enda der. Lykke til!

🙈

Ts her: ikke klart å bestille noe av det over, nettopp fordi jeg kjenner jeg er skeptisk. Nå fikk jeg også time til privat gyn den 16 oktober, så da er det ikke såååå lenge til utredning starter så holder meg uten tilskudd til da. Eller forsøker B6, det skal jo være ufarlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Amatariel skrev:

Nei du tenker på wild yam - det tas etter EL. Babyklister kan man fint ta hele syklusen.

Babyklister sies å forbedre morkakens tilstand, og kallenavnet kommer av at livmorveggen stimuleres til å fortykke seg, slik at det befruktede egget bedre kan sette seg fast. Middelet er gunstig for kvinner som har en tendens til å abortere uten tydelig grunn. Anvendes av et stort antall behandlere og flere fertilitetsklinikker.

B6 (Pyridoksin) kan øke fertiliteten ved å hjelpe hormonene, samt forlenge lutealfasen, regulere østrogen og progesteron, og forberede livmorsslimet. Det kan tyde på at kvinner som har et rikelig og variert kosthold og som inneholder B6- vitaminer har ikke like stor sjanse for spontanabort de første ukene. Oksidativt stress kan oppstå dersom B6 er i underskudd, oksidativt stress kan redusere fertiliteten.

Ts her: forsøker B6 (😁), litt skeptisk til babyklister, samt at jeg neppe får det i posten før jeg starter utredning. Men takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...