AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #1 Skrevet 21. september 2020 Flyttet inn i en liten 1-roms hybel/leilighet i en kjeller nå i vår, og det skulle jeg få angre på! Trivdes sååå godt her og er ellers kjempe fornøyd med bosituasjon og huseier. Våren gikk, sommeren gikk, men så kom HØSTEN.. EDDERKOPPER kom som ubudne leieboere i flust. Ikke bare en nå og da, men mange hver eneste dag dag! Har aldri vært hysterisk for de, men har heller aldri meldt meg frivillig til å ta disse kreka. Men ila. denna høsten har jeg blitt mildt sagt hysterisk. Er fra nord, og der finner man ikke disse enorme edderkoppene som jeg vet, så er totalt sjokkerende samtidig. Andre må gjerne le av dette, men det er reelt ødeleggende for hverdagen. Sover ikke, og er konstant på vakt, og dette med GOD grunn. Hadde de bare dukket opp på gulvet og andre uskyldige steder, så skulle jeg vertfall holdt roen noe mer. MEN, de har en tendens til å dukke opp i og rundt/på senga!!! Har ligget døsig etter å ha våknet, scrollet på tlf.. for å så tilfeldig oppdage en GIGA edderkopp cm fra ansiktet mitt. Som bare kulern’ på puta ved siden av.. Hm???!! Har jo da selvsagt endevendt de få kvm jeg bor på, for å SÅ finne én til luskende på senga, eller løpende opp bak. Kan fint snu på hodeputa bare for å oppdage: «åja, det var en der også» Altså.. tror ikke man kan beskrive lydene som kommer frem som annet enn «dødshyl». Har faktisk aldri følt meg nærmere å DØ enn disse nå hverdagslige episodene. Står jo selvsagt å griner som om noen har faktisk har dødd, samtidig som kjæresten kommer kjørende til unnsetning, og mamma som er flere hundre mil unna, forsøker å komme med trøstende ord over facetime. En mer hjelpesløs følelse har jeg nok aldri opplevd før. Alle mulige tiltak er selvsagt iverksatt, alle mulige midler sprayet til skrekk og advarsel til det neste satanistiske avkommet som skulle ville komme inn. Avfukter som heter opp kåken og støyer til tilværelsen står konstant å går. Lufting har vært et ikketema i mange uker, selv med innsektsnett montert. Nettet er montert selv rundt kjøkkeninnredning og dårlig monterte stikkontakter. Så har med andre ord svettet av frykt og mangel på frisk luft. Over gjennomsnittet renslig og ryddig er jeg også. Dagene går, ingen edderkopp. Flere dager går.. hm, sove i sengen igjen? Kanskje avfukteren var svaret? SÅ! Hjemme fra jobb, lusker meg bort til vasken for å sjekke et av de populære oppholdsstedene: trygt. Saumfarer tak og gulv med blikket: DER! Over SENGA! Der sitter satan i sin forkledning, med sine FANTASTISKE 10 cm store eksistens. Hyler for første gang ikke, men fryser til mens jeg snakker til meg selv: hva gjør jeg nå? Mens jeg samtidig kommer på at jeg her om dagen gjorde det slutt med kjæresten, og ingen kommer meg til unnsetning og leiekontrakten har enda 7mnd igjen. (Oppdaget to til etterpå) GOD NATT FRA SOFAEN. Anonymkode: 02ff0...dec
Meadow Skrevet 21. september 2020 #2 Skrevet 21. september 2020 Huff, føler med deg! Kanskje du må kjøpe en sånn: https://www.skadedyrshop.no/edderkoppfanger?gclid=EAIaIQobChMIz96nrML56wIVyOeyCh263QMmEAQYASABEgJs-_D_BwE Ellers må du nok bare fortsette å vaske, støvsuge, spraye, tette hull og sprekker.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #3 Skrevet 21. september 2020 Hvis du leier så bør du be huseier tette alle hull, etc. Men mest sannsynlig så vet nok huseier om disse søte små dessverre ... den luringen... Anonymkode: 4e2a0...6b0
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #4 Skrevet 21. september 2020 Gjør som jeg gjorde når jeg var i din situasjon for den del år siden. Avtal med huseier at du hjelper han/hun med å finne en ny leietaker (ordne med bilder og annonse + holde visning) slik at du kan slippe ut av kontrakten tidligere. Dette har jeg gjort flere ganger, det er stor sjans for at det er gjennomførbart for deg også. Det eneste huseier trenger å gjøre er å velge mellom de beste kandidatene and voila - du finner en ny edderkoppfri leilighet i høyblokk ✨ Anonymkode: f9bb2...c90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå