Gå til innhold

Mannen ønsker seg drill, hjelp 😅

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen ønsker seg drill i bursdagsgave. Han har forsåvidt vært spesifikk, men jeg skjønner det ikke likevel. Han vil ha den beste Bosch drillen, men i den grønne serien? Får mest opp blå Bosch driller når jeg søker på best i test. Noen som har peiling?

Anonymkode: aae00...662

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er tømrer og vil anbefale bosch GSR 18 V-85 C professional. Den ER best.

Anonymkode: dc79e...574

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er tømrer og vil anbefale bosch GSR 18 V-85 C professional. Den ER best.

Var det jeg leste meg frem til jeg å. Han er ikke spesielt handy altså, duger til å sette opp mdf, ikea og henge møbler på vegg 🙈 Men skjønner ikke hvorfor han absolutt sier den må være grønn? Er det vi har fra før, en eldre modell, men den er det ikke liv i lenger. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det jeg leste meg frem til jeg å. Han er ikke spesielt handy altså, duger til å sette opp mdf, ikea og henge møbler på vegg 🙈 Men skjønner ikke hvorfor han absolutt sier den må være grønn? Er det vi har fra før, en eldre modell, men den er det ikke liv i lenger. 

Den blå serien tåler mye mer og er laget for profesjonelle som bruker verktøyet daglig. Så den er sånn sett mer drøy i bruk. Bosch er uansett bra, så siden den dras frem sjeldent så skal nok den grønne funke, ville kjøpt denne: https://www.jernia.no/oppussing-og-vedlikehold/verktøy/elektroverktøy/elektrisk-drill/bosch-batteridrill-psr-18-li-2-2x2,5/p/58014228?gclid=EAIaIQobChMIjI-AuPv46wIVcyB7Ch1aHwIREAQYAiABEgKmb_D_BwE

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den blå serien tåler mye mer og er laget for profesjonelle som bruker verktøyet daglig. Så den er sånn sett mer drøy i bruk. Bosch er uansett bra, så siden den dras frem sjeldent så skal nok den grønne funke, ville kjøpt denne: https://www.jernia.no/oppussing-og-vedlikehold/verktøy/elektroverktøy/elektrisk-drill/bosch-batteridrill-psr-18-li-2-2x2,5/p/58014228?gclid=EAIaIQobChMIjI-AuPv46wIVcyB7Ch1aHwIREAQYAiABEgKmb_D_BwE

Den så faktisk mindre ut enn den vi har, må sjekke i morgen hva det er vi har fra før. Men så litt på denne: Bosch drill GSR 18 V-28 Professional. Virker som den har gode anmeldelser i hvert fall. Men takk for tips!

Skrevet

Hadde En grønn Bosch i over 20 år....funka som fjell! Før eksen skulle låne den, så ble den borte. 

Brukte den i ny og be til hjemmebruk. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen ønsker seg drill i bursdagsgave. Han har forsåvidt vært spesifikk, men jeg skjønner det ikke likevel. Han vil ha den beste Bosch drillen, men i den grønne serien? Får mest opp blå Bosch driller når jeg søker på best i test. Noen som har peiling?

Når det gjelder Bosch er det de blå som er de beste. Har det selv og er kjempefornøyd. 

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Den så faktisk mindre ut enn den vi har, må sjekke i morgen hva det er vi har fra før. Men så litt på denne: Bosch drill GSR 18 V-28 Professional. Virker som den har gode anmeldelser i hvert fall. Men takk for tips!

Blå er selvsagt bedre enn grønn Bosch, men om han har spesifisert at han ønsker seg den grønne så er det kanskje en grunn til det?

Har han verktøy i den grønne serien fra før? I så fall så har han jo alt batterier og lader og er kanskje derfor han ønsker seg denne? Har han ikke blå Bosch fra før så må jo batterier og lader kjøpes også.

Jeg bruker drill mye, både på jobb og hjemme under renovering av bolig. Jeg har flere ulike typer, men ender alltid opp med å bruke en Blå Bosch 12V eller en av de kompakte 18V modellene. Skal en bruke den flere timer i strekk så har vekt mye å si, samme om en skal bruke den i høyder over hodet.

Skrevet
4 minutter siden, PhilosopherSe7en skrev:

Blå er selvsagt bedre enn grønn Bosch, men om han har spesifisert at han ønsker seg den grønne så er det kanskje en grunn til det?

Har han verktøy i den grønne serien fra før? I så fall så har han jo alt batterier og lader og er kanskje derfor han ønsker seg denne? Har han ikke blå Bosch fra før så må jo batterier og lader kjøpes også.

Jeg bruker drill mye, både på jobb og hjemme under renovering av bolig. Jeg har flere ulike typer, men ender alltid opp med å bruke en Blå Bosch 12V eller en av de kompakte 18V modellene. Skal en bruke den flere timer i strekk så har vekt mye å si, samme om en skal bruke den i høyder over hodet.

Aha, ja, han har grønn bosch fra før. Med batteri x 2 og lader. Dvs at jeg kanskje kan kjøpe uten batteri om jeg kjøper ny grønn da?

Skrevet

Meget mulig han ønsker seg grønn fordi blå vil være «overkill» til hans bruk. At han rett og slett ikke tenker det er verdt pengene å gå for Bosch sin serie for profesjonelle.

Hvis jeg skulle velge meg symaskin, for eksempel, ville jeg gjerne hatt en god en, men ville synes det var sløseri å kjøpe en proff en til mitt bruk. 

Hvis du skal kjøpe uten batteri, må du være sikker på at det ikke er batterikapasiteten som er problemet med den han har. De varer ikke evig, disse batteriene. 

• Liker 2
Skrevet

grønn bosch er en helt ok drill til hobby bruk

Anonymkode: 0e810...9d4

Skrevet
3 minutter siden, Hactar skrev:

Meget mulig han ønsker seg grønn fordi blå vil være «overkill» til hans bruk. At han rett og slett ikke tenker det er verdt pengene å gå for Bosch sin serie for profesjonelle.

Hvis jeg skulle velge meg symaskin, for eksempel, ville jeg gjerne hatt en god en, men ville synes det var sløseri å kjøpe en proff en til mitt bruk. 

Hvis du skal kjøpe uten batteri, må du være sikker på at det ikke er batterikapasiteten som er problemet med den han har. De varer ikke evig, disse batteriene. 

Er selve drillen som er gått til hel.. ja 😅 Aner ikke hva som har skjedd, men vet en kompis av han lånte den, og etter det har han bannet hver gang den skal frem 😅

Skrevet

Kan tenktes børstene er slitt ut. Se om du finner de børstene som fulgte med maskinen. Er vel sånn ca. 2 skruer som skal opp for å komme til. Plutselig har du en maskin god som ny helt gratis

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er selve drillen som er gått til hel.. ja 😅 Aner ikke hva som har skjedd, men vet en kompis av han lånte den, og etter det har han bannet hver gang den skal frem 😅

Et godt råd: Lån aldri bort noe! Blir det ødelagt, må du selv erstatte det.

Skrevet

Ryobi er nesten like bra og mye billigere. Bruker kun det og er kjempefornøyd. Kjøp med 5ah batteriet så er den minst like sterk som Bosch. Skal du ha Bosch så er det kun blå som gjelder og den er dyr. Da er det heller Makita eller Milwaukee som gjelder.

https://www.jula.no/varemerker/ryobi/

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den blå Bosch-serien er proffserien og de beste fra Bosch, men også derfor dyrere. Om han ikke bruker drillen mye greier han seg nok fint med en billigere fra den grønne serien.

Skrevet

På dingser har jeg pleid å gi gavekort - dvs bursdagskort det står at han kan få kjøpe drillen han ønsker seg og jeg skal betale. For jeg vet at han elsker å sitte å sammeligne spesifikasjoner og slikt, at det nesten er halve moroa. Har faktisk fått kommentarer av kameratene hans at de også ønsker seg sånne bursdagsgaver av kjærestene... 😂

Anonymkode: bf894...0a0

• Liker 1
Skrevet

Grønn Bosch for hjemmesnekkere eller hva han tenker å bruker den på. Blå brukes gjerne av profesjonelle. Vi har både en stor og en liten blå type gjennom min manns jobb. De er rågode. 

Synes forslaget om gavekort er lurt, så kan han velge seg ut en selv. Gavekort i form av kontoinnskudd og et passende kort er også fint, så kan han handle på nett.

Anonymkode: 9f7b7...b45

Skrevet

Fordelen med grønn Bosch og Ryobi er at det finnes hageutstyr som går på samme batteri. Det er kjekt å slippe å betale 2000kr ekstra for en batteriserie til hageutstyret. 

Alt jeg kjøper nå er blå Bosch siden jeg allerede har 3 batterier i 18V serien og 3 batterier i 12V-serien, med tilhørende ladere. Men til hageutstyr må jeg ha enda flere batterier. Det er litt plagsomt, og fordyrende. Så man bør ha en plan før man starter på en serie. Ønsker herremannen grønn serie kan det være en veloverveid avgjørelse. Ja, kvaliteten er litt slappere, men utvalget en familiemann i suburbia kan kjøpe av redskaper man har behov for er større. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...