AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #1 Skrevet 20. september 2020 Jeg snakket med venninnen min her om dagen om lyving, og da sa hun at hun aldri hadde hatt samvittighet til å lyve, og det fikk meg til å tenke. Jeg lyver, ofte om småting, egentlig bare for å få meg eller livet mitt til å virke mer spennende. Jeg har stjelt masse i fortiden min, og stoppet kun fordi jeg ble tatt. Stjeler ikke fra butikk lengre, men det er kun fordi jeg er redd for å bli tatt igjen. Jeg er veldig egoistisk og setter meg selv og mine behov først, alltid. Lyver, tar på meg offerrollen og spiller på andres samvittighet for å få viljen min. Jeg vet jo at det er galt, men jeg klarer bare ikke å bry meg. Hvorfor er jeg sånn? Hvorfor er noen snille og gode mennesker, mens andre er sånn som meg? Jeg har mye empati for andre, jeg liker ikke å se folk leie seg f.eks. Men ellers klarer jeg ikke å se at jeg har noen gode egenskaper når det kommer til å være snill mot andre. Anonymkode: cad9b...feb
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #2 Skrevet 20. september 2020 Først må du svare på hvorfor er noe "gode"/"godt" av egenskaper? Hva bestemmer at noe er "gode" egenskaper? Er det bare fordi det føles slik så føles det godt for deg å være egoist, å lyve, og så videre. Da er du jo god. Du gjør det som er godt. Jeg vet det er stygt å svare på spørsmål med spørsmål, men jeg har selv tenkt på det og endt med det spørsmålet. Hvorfor er noe "godt"? Anonymkode: 5d16c...ab5
Hannah80 Skrevet 20. september 2020 #3 Skrevet 20. september 2020 De fleste er seg selv nærmest. Noen er nok flinkere til å kamuflere det.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #4 Skrevet 21. september 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Først må du svare på hvorfor er noe "gode"/"godt" av egenskaper? Hva bestemmer at noe er "gode" egenskaper? Er det bare fordi det føles slik så føles det godt for deg å være egoist, å lyve, og så videre. Da er du jo god. Du gjør det som er godt. Jeg vet det er stygt å svare på spørsmål med spørsmål, men jeg har selv tenkt på det og endt med det spørsmålet. Hvorfor er noe "godt"? Anonymkode: 5d16c...ab5 Man blir vel ikke ansett som en god person i dagens samfunn om man lyver, stjeler eller er egoistisk. Jeg kjenner ingen andre som gjør sånne ting og er sånn som meg. Alle ser ut til å være snille, uten at jeg føler jeg har en grunn til å være annerledes. Anonymkode: cad9b...feb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå