Gå til innhold

Hvorfor er jeg en dårlig person?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg snakket med venninnen min her om dagen om lyving, og da sa hun at hun aldri hadde hatt samvittighet til å lyve, og det fikk meg til å tenke. Jeg lyver, ofte om småting, egentlig bare for å få meg eller livet mitt til å virke mer spennende. Jeg har stjelt masse i fortiden min, og stoppet kun fordi jeg ble tatt. Stjeler ikke fra butikk lengre, men det er kun fordi jeg er redd for å bli tatt igjen. Jeg er veldig egoistisk og setter meg selv og mine behov først, alltid. Lyver, tar på meg offerrollen og spiller på andres samvittighet for å få viljen min. Jeg vet jo at det er galt, men jeg klarer bare ikke å bry meg. Hvorfor er jeg sånn? Hvorfor er noen snille og gode mennesker, mens andre er sånn som meg? Jeg har mye empati for andre, jeg liker ikke å se folk leie seg f.eks. Men ellers klarer jeg ikke å se at jeg har noen gode egenskaper når det kommer til å være snill mot andre. 

Anonymkode: cad9b...feb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først må du svare på hvorfor er noe "gode"/"godt" av egenskaper? Hva bestemmer at noe er "gode" egenskaper?

Er det bare fordi det føles slik så føles det godt for deg å være egoist, å lyve, og så videre. Da er du jo god. Du gjør det som er godt.

Jeg vet det er stygt å svare på spørsmål med spørsmål, men jeg har selv tenkt på det og endt med det spørsmålet. Hvorfor er noe "godt"?

Anonymkode: 5d16c...ab5

Skrevet

De fleste er seg selv nærmest. Noen er nok flinkere til å kamuflere det. :)

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Først må du svare på hvorfor er noe "gode"/"godt" av egenskaper? Hva bestemmer at noe er "gode" egenskaper?

Er det bare fordi det føles slik så føles det godt for deg å være egoist, å lyve, og så videre. Da er du jo god. Du gjør det som er godt.

Jeg vet det er stygt å svare på spørsmål med spørsmål, men jeg har selv tenkt på det og endt med det spørsmålet. Hvorfor er noe "godt"?

Anonymkode: 5d16c...ab5

Man blir vel ikke ansett som en god person i dagens samfunn om man lyver, stjeler eller er egoistisk. Jeg kjenner ingen andre som gjør sånne ting og er sånn som meg. Alle ser ut til å være snille, uten at jeg føler jeg har en grunn til å være annerledes.

Anonymkode: cad9b...feb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...