Gå til innhold

Nybegynner trening på senter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Håper på noen gode råd angående oppstart av trening. Jeg har to små barn, og har vært veldig lite aktiv, men nå har jeg et stort behov for å styrke kroppen min, og bli i bedre form. Jeg har lite grunnlag, og ikke mye kunnskap rundt trening.Jeg har lyst til å bli både sterkere, strammere og få mer energi, så jeg ser for meg hovedsakelig styrketrening.

Jeg vurderer sentermedlemskap med gruppetimer, type styrketimer med ulikt fokus og kanskje spinning eller pulsstep i ny og ned. Dette senteret har en litt høy mndpris, bindingstid men mulighet for gruppetimer. Et annet senter har lav pris, ingen bindingstid, men har kun egentrening. Jeg vet ikke hva jeg skal velge.. Er det bedre med egentrening og et fast program ift ymse gruppetimer? 

Anonymkode: cf3e8...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør ta prøvetime der du prøver ut gruppetime og se om det er noe for deg. Folk er forskjellige. Noen tar masse gruppetimer og liker det, og noen tar aldri gruppetimer. Jeg tok selv gruppetimer kanskje 1 dag i uka der jeg trente før fordi det var en veldig bra gruppetime og bra trener, men der jeg trener nå har jeg tatt 1 gruppetime på 2 år, og det handler nok også litt om at det ikke passer så godt i livet mitt å planlegge når jeg skal trene osv i tillegg til at jeg er veldig stor fan av egentrening, men også fordi at jeg trener nå 3-4 dager i uka kontra 5-6 dager i uka (som jeg fant ut ble for mye ved siden av en aktiv jobb) som jeg gjorde før, og da trengte jeg litt mer variasjon i treningen.

Du bør forøvrig få program av en PT.

Anonymkode: 3fc0e...f0c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...