Gå til innhold

Hvis det blir streik her jeg bor og ikke finner noen alternativ, har man rett på fri uten lønn da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså jeg kan ikke gå 4 timer til jobb hver vei. Det er uaktuelt. Kan heller ikke sove over der. Tenkte høre på finn eller Facebook om noen vil kjøre mot betaling. Men om ingenting ordner seg så må det vel gå an å ta fri uten lønn da?

Anonymkode: 612f6...42b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Taxi? Uber? Kjøre med noen som skal samme vei? Feriedager?

Kan ikke helt se hvorfor du skal få fri med lønn.

Anonymkode: 55a8a...e36

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun skriver jo uten lønn.

Anonymkode: f335c...614

• Liker 12
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lønner seg å lese hele innlegget skikkelig før man svarer.

Anonymkode: 89052...fad

• Liker 9
Skrevet

Jeg har 3,4 mil hver vei til og fra jobb. Kan umulig gå. Håper du har feriedager til gode samt en forståelsesfull arbeidsgiver.

Anonymkode: 243e3...314

Skrevet

Snakk med sjefen? Muligens han kan ordne transport. Kollegar som bor i området eller noe. 

Anonymkode: b66e5...19e

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, leste feil. Beklager. 

Skrevet

Kan du haike med noen? Sykle? Overnatte hos noen nærme jobb? Ellers vil jeg tro det avhenger veldig av hvilken jobb du har, og hvilken mulighet sjefen har for å organisere arbeidet. 

Anonymkode: fadd7...c5f

Skrevet

Serriøst ts denne problemstillingen burde du ha tenkt på før. Hva om bussen kjører ut om vinteren og ikke kommer osv. kan ikke bare ta fri.

Anonymkode: 26e2d...0c0

Skrevet

Leiebil? Moped, sykkel... Regner med at TS ikke har bil siden vedkommende er avhengig av buss for å komme seg på jobb.

For meg er det heller ikke aktuelt å gå til og fra jobb. Jeg sykler så lenge det er bare veier. Ellers kjører jeg bil. Buss er absolutt siste alternativ, da jeg må forskyve arbeidstida hvis jeg skal ta buss.

Anonymkode: 4f46b...5a8

Skrevet

Litt av poenget med streik er at det skal ramme noen. Ellers er det ingen vits.

De fleste ønsker å ramme arbeidsgiver. Men når det ikke går, må de ramme tredjepersoner. Som deg. Du har derfor ikke krav på fri uten lønn ved streik. Du må derfor håpe på en forståelsesfull arbeidsgvier, eller rett og slett si opp jobben, eller være fraværende til du får avskjed.

Anonymkode: d70ce...853

Skrevet

Siden du må være på jobb regner jeg med du ikke har en kontorjobb, men selv om man ikke har kontorjobb kan man ha hjemmekontor.
Snakk med sjefen din om du eventuelt kan sitte hjemme med noe faglitteratur og oppdatere deg mens denne streiken pågår 

Anonymkode: 2fd89...6d9

Skrevet
På 20.9.2020 den 22.14, AnonymBruker skrev:

Ferie er ulønnet (blir ofte trukket for all ferie i juni, får derfor vanlig lønn når ferien avvikles). Så det kan være et alternativ. Ferie har man krav på. 

Anonymkode: ce91f...0e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...