Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 9+1 i dag, og ser bare fram til å nå den magiske milepælen på 12 uker. 

Er jeg 12 uker på vei når jeg er 11+0 (når jeg går inn i den 12. uka) eller 12+0?

Anonymkode: 99c6b...eff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er i tolvte uke når du er 11+0. Men du er ikke fullgåtte 12 uker. Når de snakker om de «magiske» 12 ukene så er det 12 fullgåtte de mener, altså 12+0 😊

Men har du feks tidlig ultralyd 9+4 (bare et eksempel), og hjertet slår og alt ser fint ut så er det like safe som det ville vært i uke 12.😊

Anonymkode: e1f52...7dd

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😊

Men har du feks tidlig ultralyd 9+4 (bare et eksempel), og hjertet slår og alt ser fint ut så er det like safe som det ville vært i uke 12.😊

Anonymkode: e1f52...7dd

Jeg har allerede sett hjerte slå 8+2, men betyr det at jeg er like safe som etter uke 12? 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har allerede sett hjerte slå 8+2, men betyr det at jeg er like safe som etter uke 12? 

Cs ja om jeg husker rett

Anonymkode: 11bc5...017

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nesten. Sannsynligheten for at noe skal skje nå er veldig liten. Og der skjer ikke noe magisk etter de 12 ukene 😉 

Anonymkode: 73f09...54c

Skrevet

Det er egentlig ikke noe magisk som fører til lavere sjanse for spontanabort akkurat ved uke 12+0, men sjansen for spontanabort synker mer gradvis frem mot uke 12. 

Det at du så et friskt foster i uke 8 er gode indikasjoner på at alt vil gå bra. Jeg så mitt foster ved 7+2 og er nå snart i uke 13. Husk at det stort sett vil gå bra, og heller prøve å tenke positivt og nyt at du er gravid. Selv klarte jeg å slappe mer av fra uke 8/9😊

Anonymkode: 6c4fc...f2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...