Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er der noen som har tatt den? Jeg er 14 uker nå, og jeg ser det er anbefalt gravide i 2. og 3dje trimester .. Dette er mitt tredje barn og jeg har aldri tatt den tidligere, men nå med covid19 så ser jeg at det er anbefalt. 

Tanker? 

Anonymkode: 2c411...2a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er der noen som har tatt den? Jeg er 14 uker nå, og jeg ser det er anbefalt gravide i 2. og 3dje trimester .. Dette er mitt tredje barn og jeg har aldri tatt den tidligere, men nå med covid19 så ser jeg at det er anbefalt. 

Tanker? 

Ja, tok den med nr 2 siden jeg var gravid 2/3 trimester i sesong. Ikke med nr 1 for da var jeg ikke 2/3 trimester i sesong. Dette er ikke en ny anbefaling, har vært slik i mange år.

Anonymkode: f574a...e5f

• Liker 3
Skrevet

Tok den for 1 uke siden, er 16 uker på vei 😊 influensavaksinen er alltid anbefalt da gravide er i risikogruppen. En vanlig influensa kan skade barnet, og vaksinen vil også hjelpe barnet utenfor magen en liten stund! følg anbefalingene å ta vaksinen😊 Jeg tok min på vitus apotek, det slipper man å dra til legen for å få resept først, bare å dra rett på apoteket å ta den der, koster 399kr

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, tok den med nr 2 siden jeg var gravid 2/3 trimester i sesong. Ikke med nr 1 for da var jeg ikke 2/3 trimester i sesong. Dette er ikke en ny anbefaling, har vært slik i mange år.

Aha, bare jeg som har levd under en Stein med de to andre da 😅 

Neida, de er født før influensasesongen så da har jeg nok bare ikke fått det med meg. Men tusen takk for svar - og oppklaring 😅:) 

Skrevet

Jeg tok den de gangene jeg gikk gravid, sist gang i fjor høst. Anbefales. 

Anonymkode: f9249...219

Skrevet
1 minutt siden, mmartine skrev:

Tok den for 1 uke siden, er 16 uker på vei 😊 influensavaksinen er alltid anbefalt da gravide er i risikogruppen. En vanlig influensa kan skade barnet, og vaksinen vil også hjelpe barnet utenfor magen en liten stund! følg anbefalingene å ta vaksinen😊 Jeg tok min på vitus apotek, det slipper man å dra til legen for å få resept først, bare å dra rett på apoteket å ta den der, koster 399kr

Herregud hvilken verden har jeg levd i som ikke har visst dette. Jeg skylder på at jeg har gått 2 og 3 trimester på sommeren og tidlig høst. 

Skrevet
Akkurat nå, mmartine skrev:

Dette👌 Jeg tok den, deilig å vite at det reduserte risikoen for fosterskader ved influensa, pluss at baby var beskyttet mot influensa som nyfødt når de ikke har fått i gang immunforsvaret ordentlig enda. Så veldig mye sjelefred av den vaksinen😊

Anonymkode: f3d7a...03e

Skrevet

Influensavaksinen er anbefalt for gravide i 2.og 3.trimester, helt uavhengig av korona. I første trimester er det bare de som er i risikogruppen fra før som er anbefalt vaksinen. Vaksinen gir også antistoffer til barnet, slik at det kan være beskyttet når det blir født. Det at mor er vaksinert vil jo også kunne beskytte barnet mot smitte. Influensa kan jo være veldig farlig for en nyfødt. 

Anonymkode: cb6c2...d41

Skrevet

Tusen takk for svar, da skal jeg få gått å tatt den :) 

Skrevet

Så årets vaksine er klar nå? 

Anonymkode: fcc95...8f1

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så årets vaksine er klar nå? 

Anonymkode: fcc95...8f1

ja😊

Skrevet

Dette er ingen ny anbefaling. Jeg tok ikke med nr. 1 og 2 da jeg var i 1. trimester i influensasenogen. Med nr. 3 tok jeg vaksine da han er født i april.

Anonymkode: 490ab...a51

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ingen ny anbefaling. Jeg tok ikke med nr. 1 og 2 da jeg var i 1. trimester i influensasenogen. Med nr. 3 tok jeg vaksine da han er født i april.

Anonymkode: 490ab...a51

Jeg har fått med meg nå at det ikke er en ny anbefaling. Min eldste er 14 år, da hørte jeg ingenting, min andre er født tidlig høst så det var ikke noe tema da. 

Men det holder at et par stykker sier at det er en generell anbefaling altså :) 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, mmartine skrev:

Årets vaksine er jo ikke klar før i oktober.. på mitt legekontor skal den komme i månedsskiftet oktober/november... Jeg står på prioriteringsliste siden jeg har termin i starten av november.

hva er det du har fått...?

Anonymkode: 03690...423

• Liker 3
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 77b14...29e

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Årets vaksine er jo ikke klar før i oktober.. på mitt legekontor skal den komme i månedsskiftet oktober/november... Jeg står på prioriteringsliste siden jeg har termin i starten av november.

Årets influensavaksine vel? https://www.vitusapotek.no/smerte/feber/forkjolelse-og-influensa/influensavaksine/a/A3449?gclid=EAIaIQobChMIpJXd4_X56wIVB9iyCh3e9g6hEAAYASAAEgKxT_D_BwE

årets vaksine er klar, kanskje ikke ditt legekontor har fått den? på min arbeidsplass (jobber med medisiner) ble ALLE vaksinert for 1 uke siden av ansatte fra vitus apotek. 

anbefaler at du heller sjekker opp med ditt lokale vitus apotek, istedenfor å komme her med «hva er det du har fått?»

• Liker 1
Skrevet

Har gravide kommet i risikogruppen nå?

Uansett, jeg ville ha tatt den om jeg var gravid :) 

Anonymkode: de116...379

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Den er klar nå. Det er jo gitt anbefaling gjennom media at alle som er i risiko kan gå på apoteket for vaksine nå. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke tatt den. Du må finne ut hva som føles riktig for deg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...