AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #1 Skrevet 20. september 2020 Hvorfor velger noen å vente så lenge med sex? Vi mennesker er jo laget for å ha sex, det er jo endel av livet. Anonymkode: 12e2a...7cd
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #2 Skrevet 20. september 2020 Sjansen bydde seg ikke før jeg var 24/25. Anonymkode: e3eca...82d 2
Lisa Rowe Skrevet 20. september 2020 #3 Skrevet 20. september 2020 Religion, finner ikke den rette, føler seg ikke klar.. Grunnene kan være mange. Forstår ikke helt hvorfor det er noe å henge seg opp i egentlig. 7
Nesly Skrevet 20. september 2020 #4 Skrevet 20. september 2020 Fordi med sex følger følelser. Og dessuten kan sex føre til barn. Jeg syns det er flott å vente med sex😊 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #5 Skrevet 20. september 2020 Du er ikke akkurat så veldig gammel når du er 20, så det er heller ikke spesielt sent å ha sex første gang i den alderen. Anonymkode: a2441...5f9 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #6 Skrevet 20. september 2020 Jeg var sjenert, hadde overdreven selvbevissthet, og null naturlig kvinnelig omgang i oppveksten. Dvs ikke søstre eller venninner. Jenter var regelrett skummelt. Jeg forelsket meg på avstand stadig vekk. Litt klining ble det oppigjennom, men sex skjedde ikke før jeg var 27. Og tro meg, det var ikke lyst det sto på. For noen skjer bare livet i naturlig tempo, for oss andre er det litt mer komplisert. Anonymkode: 81606...9eb 3
Hr. Aktiv Skrevet 20. september 2020 #7 Skrevet 20. september 2020 Fordi folk hadde behov for å trykke meg ned i gjørma og fortelle meg at ingenting ved meg var behagelig å se på. Derfor tar det tid før man drister seg til å gå til sengs med et annet menneske.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #8 Skrevet 20. september 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor velger noen å vente så lenge med sex? Vi mennesker er jo laget for å ha sex, det er jo endel av livet. Anonymkode: 12e2a...7cd Jeg hadde sex for første gang når jeg var nesten 23 år. Det var ikke som at jeg en dag bestemte meg for å «vente». Jeg er demiseksuell, og tilfeldig sex fungerer ikke for min del. Jeg trenger en emosjonell kontakt med personen det er snakk om, og jeg var nesten 23 år når jeg fant dette. Jeg er ikke sammen med denne personen nå lengre. Men selv om jeg vil anse megselv som en sexsuell person, så er eneste «sex» jeg har for tiden, med meg selv, da jeg er singel. Jeg har det helt fint med meg selv, og da jeg ikke har noen i livet mitt nå, så har jeg ingen trang til å ha sex med en annen person. Det frister ikke i det hele tatt. Anonymkode: 6568c...b04
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #9 Skrevet 20. september 2020 Fikk ikke muligheten før jeg var over 20. Anonymkode: 57877...09e
Silva Pluvialis Skrevet 20. september 2020 #10 Skrevet 20. september 2020 Det er mange årsaker til at folk venter med sex, f.eks., religiøs overbevisning, tidligere seksuelle overgrep, angst, kroppskomplekser, ingen kjæreste, ønsker ikke ONS, sjansen har ikke bydd seg, fokus på andre ting som karriere og jobb, fysiske hindringer eller rett og slett manglende lyst. 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #11 Skrevet 20. september 2020 Tenker det er en privatsak. Jeg skulle ønske jeg ventet, men mistet jomfrudommen da jeg var 15 år. Alt for tidlig og var veldig usikker. Anonymkode: 868a4...223 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #12 Skrevet 20. september 2020 De vil være psykisk forberedt på det da. Ikke alle har samme mentale alder, selv om man har samme biologiske alder. Hjernen er ikke ferdig vokst før man er 23 år. Så man kan gjerne si man ikke er fullt voksen før etter fylte 23. Anonymkode: c6563...40b
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #13 Skrevet 20. september 2020 Debuterte med en jeg var forelsket i, 22 år gammel. Forholdet varte i 3 år. Ons var uaktuelt, og det tror jeg ville blitt en veldig mislykket debut for meg. Anonymkode: 38eb9...e7b
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #14 Skrevet 21. september 2020 Grunnet voldsom sjenanse og ekstremt dårlig selvtillit debuterte jeg ikke før jeg var 24 år, skulle gjerne gjort det 8-10 år tidligere, men slik ble det ikke. Har tatt det igjen i godt voksen alder ved å ligge masse rundt😂 mann 45. Anonymkode: 0d809...620
Bamseklemmer Skrevet 21. september 2020 #15 Skrevet 21. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor velger noen å vente så lenge med sex? Vi mennesker er jo laget for å ha sex, det er jo endel av livet. Anonymkode: 12e2a...7cd Vi er laget for å lage barn og ikke bare for sex. Men hadde ikke gud skapt at sex har vært så deilig hadde vi hatt mindre befolkning🤔 Du må ikke gå rundt å tenke at de som velger å ikke ha sex, ikke har det deilig uten. Å nyte seg selv med onani er for mange ukomplisert, betryggende, og kan faktisk oppleves som bedre uten sex. Man må som regel klare å elske seg selv før man elsker noen andre, vet du vel... 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #16 Skrevet 21. september 2020 Du vet vel at menn ikke kan velge når de debuterer seksuelt? Hvis de ikke har draget så skjer det ikke før de er 20+ Anonymkode: 5fac9...1ee
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #17 Skrevet 21. september 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grunnet voldsom sjenanse og ekstremt dårlig selvtillit debuterte jeg ikke før jeg var 24 år, skulle gjerne gjort det 8-10 år tidligere, men slik ble det ikke. Har tatt det igjen i godt voksen alder ved å ligge masse rundt😂 mann 45. Anonymkode: 0d809...620 Du tror at du som mann var så innmari seint ute som 24-åring når du hadde sex første gang, at det å ligge masse rundt nå veier opp for det..? Tror det heller er andre årsaker til at man "ligger masse rundt" som godt voksen enn at det er så belastende å vente til man er 24... Du vet det er helt normalt for menn å debutere i den alderen sant? Anonymkode: 708a0...8f4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #18 Skrevet 21. september 2020 Jeg debuterte noen år før jeg ble 20, men burde kanskje ha ventet. Sex som tenåring, med en tenåringsgutt, var på ingen måte givende. Man er usikre, guttene hadde ikke forstand til å tilfredsstille en jente, som de fleste tenåringer. All sex var i praksis for guttenes del, jeg fikk ikke noe ut av det. De av venninnene mine jeg har snakket med om dette, er helt enige. Sex med unge gutter er ikke bra. De er egiostiske i senga. Det virker som det ikke faller dem inn å tenke på andre enn seg selv. Det er på en måte underforstått at sex er for guttens del. Havnet til sengs med en 21åring for et par år siden (jeg er 40) og holdningen blant helt unge gutter er nok ikke endret på disse årene. Det er trist, for sex kan være så utrolig fint. Selv om det ikke alltid er kjærlighet der, så kan det være fantastisk. Når man spiller på lag, leser hverandre, og er opptatt av at begge skal ha det fint. Hvis jeg som kvinne skal få orgasme ved penetrering, er jeg avhengig av en mann som spiller på lag med meg. Anonymkode: eb66c...089
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #19 Skrevet 21. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du tror at du som mann var så innmari seint ute som 24-åring når du hadde sex første gang, at det å ligge masse rundt nå veier opp for det..? Tror det heller er andre årsaker til at man "ligger masse rundt" som godt voksen enn at det er så belastende å vente til man er 24... Du vet det er helt normalt for menn å debutere i den alderen sant? Anonymkode: 708a0...8f4 24 er nok senere enn «normalt» Å ligge rundt nå veier nok ikke opp for noe som helst, men mange har en periode som unge det de «raser fra seg», det hadde ikke jeg, derfor gjør jeg det nå. Anonymkode: 0d809...620
Fioljenta Skrevet 21. september 2020 #20 Skrevet 21. september 2020 Vi ventet begge to (faktisk til vi ble gift tidlig i 20-årene). Han var riktignok klar lenge før, men det var ikke jeg. Religion spilte nok sin rolle, men kanskje mest som en «unnskyldning». Jeg ville elske med hele meg - uten «second thoughts». Jeg er en sånn som nok tenker alt for mye... Jeg ville være helt trygg på ham både fysisk og mentalt slik at jeg kunne slå meg helt løs og ikke trengte være redd for å være helt naken (på alle måter - ikke bare sånn uten klær). Det er nok ikke en «oppskrift» som passer for alle, men for meg var det viktig. Og jeg har en dyp respekt for at han respekterte det! 🥰 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå