Gå til innhold

Ble Corona plantet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av hvem i såfall?

Og hva er argumentene ? 

Videoannonse
Annonse
Gjest DislayName
Skrevet

Av Aliens...... *cue theme fra X-files.....*

Skrevet

Tvilsomt. 

Det er noe Trump antyder for å avlede oppmerksomheten fra den elendige håndteringen av pandemien i USA. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 timer siden, Møkkalei skrev:

Av hvem i såfall?

Og hva er argumentene ? 

Spørs om du får noe svar på det fra den konspi-gjengen her nå som de ikke kan være under dekke av Anonym Bruker. De som virker å tilhøre den "klanen" åpenlyst med nick på Koronaforumet er 'slask' og 'amit' så de svarer vel gjerne noe etterhvert :wink:

Endret av Hatsumomo
  • Liker 7
Skrevet
19 hours ago, Møkkalei said:

Av hvem i såfall?

Og hva er argumentene ? 

Hadde man kunne kommentere her anonymt så hadde du nok fått mange rare svar. Konspi gjengen har en tendens til å skylde på Bill Gates, George Soros, 5g master og lignende. Samtidig så skal tydeligvis Gates injisere oss med chip via vaksinen slik at han får verdens folk ved sine føtter. 

Har nok kommet fra de kjøttmarkedene nede i Kina slik som først antatt,  pen mener også at kjøttmarkedet ble smittet av en lab som ikke ligger så langt unna, en lab der de forsker på virus og andre greier.

• Liker 4
Skrevet
17 timer siden, Hatsumomo skrev:

Spørs om du får noe svar på det fra den konspi-gjengen her nå som de ikke kan være under dekke av Anonym Bruker. De som virker å tilhøre den "klanen" åpenlyst med nick på Koronaforumet er 'slask' og 'amit' så de svarer vel gjerne noe etterhvert :wink:

Det er jo ikke nødvendigvis konspiratorisk å stille litt kritiske spørsmål da.

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, rosemarin skrev:

Det er jo ikke nødvendigvis konspiratorisk å stille litt kritiske spørsmål da.

Absolutt ikke, men det er konspiratorisk å hoppe på søkte konklusjoner på grunnlag av en video man har sett, og tro at en eller annen rando fra youtube-akademiet har funnet "sannheten", en "sannhet" som strider mot all fornuft og vitenskapelig analyse.

• Liker 3
Skrevet

De lærde strides: 

https://www.nrk.no/norge/norsk-forsker-skaper-strid-om-virusets-opphav_-_-dette-viruset-har-ikke-en-naturlig-opprinnelse-1.15043634

Jeg tror at det oppsto naturlig, men vi vet jo ingenting sikkert, da den første personen som ble smittet ikke har blitt funnet. Greit å ha et åpent sinn, da ingenting er blitt bevist, uten å kalle alt konspirasjonsteorier. Det blir for dumt.

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt. Jeg har plantet masse korona jeg.

Skrevet
På 20.9.2020 den 20.42, Møkkalei skrev:

Av hvem i såfall?

Og hva er argumentene ? 

Ja det tror jeg absolutt. Det er alt for mye som ikke stemmer. Skremmende.

• Liker 4
Skrevet

Ja trenger ikke vere smart for å skjønne det. 

• Liker 2
Skrevet

Et argument mot at det ikke er blitt plantet er at ingen blir beskyldt for å ha plantet det av annet enn blogginnlegg. Kina og USA har veldig god oversikt på hva som skjer i verden gjennom etterretning og ville nok pekt en pekefinger om det var noe som tydet på at dette var sluppet for å skape harme.

Men det som mange mikrobiologer har reagert på er at viruset har en rekke egenskaper som blir observert i laboratorieforsøk, som at det smitter godt innendørs men nesten ikke utendørs. Det er mulig at det kan ha fått den egenskapen ute i naturen, men hvordan har da smitten kommet til mennesker.

Bret Weinstein spekulerer litt i dette her og forklarer litt rundt egenskapene til viruset i dette klippet:

• Liker 3
Skrevet

Om det har blitt plantet er jeg usikker på, men det blir uten tvil brukt politisk.

Skrevet
10 minutter siden, ludden skrev:

Du bør faktisk kontakte noen aviser eller tv i Norge for å fremvise de forskningsrapportene du har sett. Jeg kopierte et avsnitt fra et dokument fra illustrert vitenskap, men det er sikkert fake news i dine kretser:-)

Andre konspiratoriske nett-rykter forteller at testforsøk av 5G-nettverket fikk sykdommen til å bryte ut – eller at den kinesiske regjeringen står bak alt sammen, og at viruset er en lekkasje fra et hemmelig biovåpenlaboratorium i Wuhan.

Har allerede stått i avisen, og til og med norsk forsker

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.nrk.no/norge/norsk-forsker-skaper-strid-om-virusets-opphav_-_-dette-viruset-har-ikke-en-naturlig-opprinnelse-1.15043634&ved=2ahUKEwjp7cvR0vzrAhUHAhAIHWF0Dg8QFjAAegQIBRAB&usg=AOvVaw1Q-VSouLLw0aCO9UbrRuTT

Skrevet
1 minutt siden, Tutte skrev:

Ja, som jeg har skrevet hele tiden,det er lov å være kritisk,og det skal en være.....problemet dukker opp i det øyeblikket en drar frem teorier uten noen dokumentasjon, det er da konspirasjonene dukker opp. Ingen vet nøyaktig årsaken til corona, og ingen har benektet at det KAN være menneskeskapt, men konspiratorteoriene går på at noen har skapt det og spredd det med hensikt, og det finnes det ingen dokumentasjon på. At det er menneskeskapt betyr ikke at det er spredd med hensikt!

Skrevet
1 minutt siden, ludden skrev:

Ja, som jeg har skrevet hele tiden,det er lov å være kritisk,og det skal en være.....problemet dukker opp i det øyeblikket en drar frem teorier uten noen dokumentasjon, det er da konspirasjonene dukker opp. Ingen vet nøyaktig årsaken til corona, og ingen har benektet at det KAN være menneskeskapt, men konspiratorteoriene går på at noen har skapt det og spredd det med hensikt, og det finnes det ingen dokumentasjon på. At det er menneskeskapt betyr ikke at det er spredd med hensikt!

Problemet er at det er ikke dokumentert noen ting når det gjelder dette viruset. Vi vet veldig lite og blir servert forskjellige og motstridende nyheter hver eneste dag. Det er ikke dokumentert hvor dette viruset kommer i fra på noen måte, så selvfølgelig stiller man spørsmål og er åpen for flere ting.

Skrevet
6 minutter siden, Tutte skrev:

Problemet er at det er ikke dokumentert noen ting når det gjelder dette viruset. Vi vet veldig lite og blir servert forskjellige og motstridende nyheter hver eneste dag. Det er ikke dokumentert hvor dette viruset kommer i fra på noen måte, så selvfølgelig stiller man spørsmål og er åpen for flere ting.

96% av de første 47 tilfellene hadde passert markedet i wuhan, så forskerne er enige om at det har sitt opphav der, om en nekter å tro på det,så vet vi ingenting. Der selger de flaggermus, og 96,3 % av arvematerialet i covid19 viruset inneholder arvematerialet fra flaggermus. Om en da fortsatt velger å tro noe helt annet, det er da vi er over på konspirasjonsteorier, velger vi å tro det mest sannsynlige,eller det mer usannsynlige?

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, Tutte skrev:

Om du ikke tror på annet enn det som er dokumentert, så må du jo tro på det som er mest sannsynlig.....og ALT av konspirasjonsteorier er bygd på det som er mest usannsynlig,men mest spennende, der har du forskjellen.

Skrevet
5 minutter siden, ludden skrev:

Om du ikke tror på annet enn det som er dokumentert, så må du jo tro på det som er mest sannsynlig.....og ALT av konspirasjonsteorier er bygd på det som er mest usannsynlig,men mest spennende, der har du forskjellen.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg skal si det, men jeg tror absolutt ingenting. Jeg stiller spørsmål ved noe.

Hvilken kompetanse har du forresten til å avgjøre hva som er mest sannsynlig og ikke å tro på, når ingen kan fastslå med sikkerhet hvor det kommer fra, og til og med vaksineforskere er uenig?

Skrevet
3 timer siden, Tutte skrev:

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg skal si det, men jeg tror absolutt ingenting. Jeg stiller spørsmål ved noe.

Hvilken kompetanse har du forresten til å avgjøre hva som er mest sannsynlig og ikke å tro på, når ingen kan fastslå med sikkerhet hvor det kommer fra, og til og med vaksineforskere er uenig?

Det er veldig enkelt å svare på, det som er mest sannsynlig å tro på er det som så langt er fastslått,det er samme som jeg skrev legre opp her,jeg kan repetere,så får du lest det en gang til 96% av de første 47 tilfellene hadde passert markedet i wuhan, så forskerne er enige om at det har sitt opphav der, om en nekter å tro på det,så vet vi ingenting. Der selger de flaggermus, og 96,3 % av arvematerialet i covid19 viruset inneholder arvematerialet fra flaggermus.

Så lenge ingen vet med sikkerhet, så må en forholde seg til det vi foreløpig vet, og det som står over her, det vet vi.Hvis du velger å stille spørsmål ved om det er sant, da kan du jo sitte å fundere på egne løsninger.

• Opprett ny...