Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gravid med første barn og har bekkenløsning. Ønsker tips til hva som var lindrende for dere? Er det noe som hjelper? :) 

Anonymkode: d895f...cf8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hjelper veldig å ikke støvsuge, da det var i følge jordmor noe av det værste en kunne finne på med bekkenløsning. Mannen var lite imponert over å ta den jobben da han mente jeg og jordmor rottet oss sammen mot han 😂 

• Liker 1
Skrevet

Alle gravide hsr bekkenløsning, noen har dog symptomgivende bekkenløsning. Lær deg forskjellen, du kan nemlig ikke føde uten bekkenløsning. 

Anonymkode: c2f52...6e0

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alle gravide hsr bekkenløsning, noen har dog symptomgivende bekkenløsning. Lær deg forskjellen, du kan nemlig ikke føde uten bekkenløsning. 

Slutt da

Anonymkode: c8741...1f6

• Liker 7
Skrevet

Unngå trapper, hvis du må ta begge bena på ett trinn før neste trinn, hvis ett ben er bedre gå med det gode først opp og det gode sist ned. Varier stilling ofte, bytt mellom å sitte, ligge, gå, stå, lang tid i samme posisjon er vondt, lang tid med samme bevegelse er vondt. Kun trening som ikke gjør vondt. Basseng er ofte bra, massasje også.

Anonymkode: c8741...1f6

• Liker 1
Skrevet

Bruk innesko. Hele tiden. Uansett hvor du er. Jeg kjøpte meg hoka som jeg er veeeeldig fornøyd med, og har dem med overalt. Kjenner det med en gang jeg går uten. Bbhugme puta. Undervurdert, av meg selv også, helt til jeg kjøpte en i 2. Svangerskap. Kunne spart meg mye smerte i første svangerskap hadde jeg ikke hvert så egen og sta og tenkt den var unødvendig 😂 fysio hjelper også på for å holde i sjakk, og gravid svømming om det tilbys der hvor du bor :) mine bekkenplager merkes nesten ikke så lenge jeg er flink å bruke sko, og får trent hos fysio, en uke uten og smertene er intense og tilbake så det er gull verdt, for min del iallfall :)

Anonymkode: 32556...11b

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det du som kommenterer dette i alle tråder om bekkenløsning her inne? Hjelpes, alle forstår vel hva som menes. 

Anonymkode: 2a93b...af1

• Liker 4
Skrevet

Hvile, hvile og hvile endA mer. Du kan gå litt men begrense deg. Når det begynner å gjøre vondt, helst før så sett deg ned feks, eller ligg litt. Unngå løft om du kan mest mulig og overlat ting som støvsuging/vasking av gulv til partner/noen som kan hjelpe deg. Det å bøye seg kan også gi smerter, så skal du feks ta ut/inn av oppvaskmaskin sitt på en stol, eller helst overlate det også til andre.  Kort og greit er rådet å unngå mest mulig det som trigger smerter.

Når du sover prøv å ha puter mellom lårene og evt knær/legger. 

En ting som har hjulpet meg er å gå til kiropraktor en gang i uka. Det lindrer litt av smertene, men gå funksjonen er mye bedre etter jeg første gang jeg var der. Før kiropraktor haltet jeg og kunne omtrent ikke gå, nå går jeg litt men det går sakte og jeg trenger fort hvile. En annen ting folk sier hjelper noen er fysioterapi.

• Liker 1
Skrevet

Ser du har fått mange gode tips. Men å oppsøke en behandler, enten fysioterapeut, manuellterapeut eller kiropraktor kan vere lurt. Bare undersøk om dei har interesse/erfaring for kvinnehelse. 

Eit annet tips kan vere et bekkenbelte, noen føler de kan bevege seg litt lengre før det er smerter med det. Er det slik at du halter, så kan krykker vere avlastende. 

Anonymkode: 14c40...e69

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...