AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #1 Skrevet 20. september 2020 Oslofolk - hva gjør dere med småbarn i helger og fridager nå? Før korona kom var det alltid tusen ting å finne på. Men nå syns jeg det er skikkelig vanskelig. Jeg har ikke lyst til å reise kollektivt pga. trengsel. Som regel hvis vi drar på noen aktivitet er det veldig mange andre der, det føles ikke greit mtp. smittevern og sånn. Selv om det står en flaske antibac ved inngangen. Hva gjør dere? Jeg kjenner jeg begynner å bli mektig lei av marka og lekeplasser ... håper på en snørik vinter så vi kan gå på ski og leke! Anonymkode: 5ae5f...34d
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #2 Skrevet 20. september 2020 Har dere bil? Vi har kjørt små turer til nabobyer (og strender, men det er vel ikke så aktuelt fremover). Og til ukjente (for oss) innfartsårer til marka. Steder som f.eks. Åsgårdstrand, Son, Losby Gods, Mylla, osv. Mange dagsturer. Er egentlig litt lei av det. Går laange turer i forskjellige bydeler og utforsker nye lekeplasser. Henger ellers mye på lekeplasser i nabolaget. Har bare en liten toddler da, og jeg aner egentlig ikke hvordan småbarnslivet er uten korona. Hva slags aktiviteter gjorde dere før korona? Anonymkode: 9a88f...7ef
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #3 Skrevet 20. september 2020 Vi går mye rundt på måfå. Bare går ut for å tusle tur, så ender vi opp litt mye steder og sånn. Noen ganger tar jeg med vogn så vi kan gå til en annen bydel, og så tusle rundt der. Er egentlig ganske lei av det. Har gått på en cafe i nærheten innimellom for å spise bolle. Der er det god plass mellom bordene. Anonymkode: aa896...4fd
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #4 Skrevet 20. september 2020 Jeg ser flere biblioteker begynner å arrangere teater, lesestund igjen. Det liker vi godt. Ellers så drar vi i svømmehallen og på kino. Anonymkode: b250e...9a7 1
kokkos Skrevet 21. september 2020 #5 Skrevet 21. september 2020 Går eller sykler til lekeplass, elva, skogen e.l. Bor heldigvis nære disse plassene. Bruker sykkelvogn eller de sykler selv. Men jeg også savner å kunne dra på klatring, kino, hopp i havet, trampolineland, teknisk museum etc med lave skuldre.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #6 Skrevet 21. september 2020 1 minutt siden, kokkos skrev: Går eller sykler til lekeplass, elva, skogen e.l. Bor heldigvis nære disse plassene. Bruker sykkelvogn eller de sykler selv. Men jeg også savner å kunne dra på klatring, kino, hopp i havet, trampolineland, teknisk museum etc med lave skuldre. Det kan du da? Man sitter godt spredt og tar ikke på masse ting på kino? Anonymkode: b250e...9a7 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #7 Skrevet 21. september 2020 Vi har vært mye på Lillelab på Hasle og på nye Deichmanske med vår halvannet åring. Nei, det er ikke optimalt mtp smittevern men de slipper inn begrenset med folk og er gode på renhold. ellers lekeplasser, skoler i helgene og marka. Pakker niste og henger i parken. Anonymkode: 91894...b6a
kokkos Skrevet 21. september 2020 #8 Skrevet 21. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det kan du da? Man sitter godt spredt og tar ikke på masse ting på kino? Anonymkode: b250e...9a7 Jo sikkert, antakeligvis. Jeg bare vegrer meg for å dra med barna på sånne tross alt unødvendige ting hvor de frekventerer plasser med mere mennesker som vi ikke "må" omgås. Kino er i tillegg inngangspartiet, kiosken, toalettene. Vi kan se film og spise popcorn hjemme. Men det er kanskje unødvendig forsiktig av meg 🙂 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #9 Skrevet 21. september 2020 Vi bruker marka, lekeplasser og strender, og vi begynner å bli lei slik dere andre. Men vi går jo mot vinter og det nok ikke bedre, heller rødere, så jeg følger her for gode tips til aktiviteter. Har startet med film og popcorn på søndags ettermiddag. Det har blitt en ting ungene ser frem til. Kjøpte sykler til barna, så sykkeltur er blitt en populær aktivitet. Men det utgår jo snart når det begynner å bli glatt. Kjøper inn god mat og lar barna lage egen niste og så spiser vi brunch eller frokost ute når været har vært fint. Veldig koselig. Snart skal vi begynne å brenne bål for å spidde pølser og ostesmørbrød. Og leke refleksgjemsel i skogen på ettermiddagene. Anonymkode: b574b...66c
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #10 Skrevet 21. september 2020 Sjekk bybarn.no Kanskje du får noen tips der? Anonymkode: f8927...75a
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #11 Skrevet 21. september 2020 Vi har dradd mye på lekeplass-safari - dvs prøvd masse nye lekeplasser vi ikke har prøvd før. Ellers kjeder vi oss en del vi også.. Er leeeeiii av skog og mark og lekeplasser.. Anonymkode: cbade...b76
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #12 Skrevet 21. september 2020 1 time siden, kokkos skrev: Jo sikkert, antakeligvis. Jeg bare vegrer meg for å dra med barna på sånne tross alt unødvendige ting hvor de frekventerer plasser med mere mennesker som vi ikke "må" omgås. Kino er i tillegg inngangspartiet, kiosken, toalettene. Vi kan se film og spise popcorn hjemme. Men det er kanskje unødvendig forsiktig av meg 🙂 Jeg anser ikke kino som unødvendig. Når SÅ mye annet er stengt og vi må belage oss på nedstenging i lange tider fremover, så bruker vi de tilbudene som er «trygge». Det er IKKE det samme å se en film hjemme, samme med teater på bibliotekene. Holder man avstand, og det er aktiviteter der man ikke tar på mye så er det godt nok. Anonymkode: b250e...9a7 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #13 Skrevet 21. september 2020 Det er kjedelige tider... Vi drar mye på lekeplasser og i helgene prøver vi alltid å finne en ny. Ellers går vi mye på standen og vi spiser mye ute på tur. Det er absoutt ikke det samme som "ikke korona" tider, men vi drar ikke på kino, biblotek, lekeland osv som vi gjorde før. Heldigvis har barnet vår lært seg å finne mye glede i småting, som å finne kongler i skogen som vi maler osv. Anonymkode: f5f50...71c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå