Gå til innhold

Hvor kan jeg kjøpe leilighet i Oslo-området med lavt budsjett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har budsjett på omtrent 2,8 millioner kr. Innser at dette er lavt i Oslo-sammenheng, og at jeg derfor ikke kan være alt for kresen. De eneste kravene mine er egentlig at det ikke skal være en høy innvandrerandel eller mye kriminalitet i området. Garasjeplass er ønskelig, men kanskje ikke realistisk med dette budsjettet. Vil gjerne også ha ett soverom, men trenger ikke en særlig stor leilighet. Tenker kanskje opp mot 40 m2. Leiligheten kan gjerne være i utkanten av Oslo.
Siden jeg ikke kommer fra Oslo selv, ønsker jeg innspill på hvilke områder som kan være fine å bo i og hvor man kan finne en leilighet i denne prisklassen. 

Anonymkode: 36c16...49e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For 2,8 får du kjøpt 2-roms  i innvandrertette bydeler med opphopning av levekårsutfordringer... Du kan også få kjøpt bøttekott i "bedre" bydeler. 

Anonymkode: e68d2...3d6

• Liker 5
Skrevet

Hvis du ikke vil ha høy innvandrerandel må du utenfor bygrensen for å få noe til den prisen.

Anonymkode: f68c8...4e9

• Liker 9
Skrevet

Det blir vanskelig. De billigste leiligheten ligger i Groruddalen og Romsås er klart billigst. Det er jo ganske fint der, rett ved marka. Ellers blir det Mortensrud/Bjørndal/Holmlia.

Anonymkode: 7e739...b4f

• Liker 2
Skrevet

Garasje kan du i hvertfall glemme. 

Som andre her sier: Enten en to-roms i en innvandrertett bydel på østkanten (utenfor sentrum), eller et bøttekott i/nær sentrum. 

Tror ikke du finner bøttekott på Oslo Vest til 2,8 mill. 

Anonymkode: c24b2...784

• Liker 3
Skrevet

Ville sett utenfor Oslogrensen. Hvor ligger jobben din?

Anonymkode: 08654...033

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke vil ha høy innvandrerandel må du utenfor bygrensen for å få noe til den prisen.

Anonymkode: f68c8...4e9

Tar gjerne imot tips om fine fine steder utenfor bykjernen også, siden det virker å være det mest realistiske alternativet.

Skrevet

Et kjapt søk på Finn gir ganske mange alternativer, men 40 kvm. og parkering går nok neppe. 30+ kvm. er mulig, også i koselige bydeler, med et lite soverom/sovealkove. Er du heldig er det balkong/takterasse. Tenker at med det budsjetter ville jeg prioritert beliggenhet, det er bedre å bo i byen med dårlig plass om «alt» er i gåavstand. Compact living er jo en greie nå, mange smarte løsninger. Sjekk om banken kan ev. godta litt ekstra fellesgjeld om husleia generelt ikke er for høy. 

Anonymkode: 2ed09...128

• Liker 2
Skrevet

Du må ut av sentrum, og sannsynligvis til øst eller sør- Oslo. Da er det mye mer innvandringstett, men det betyr ikke automatisk mye kriminalitet. Hvis det er det du tenker på. De områdene har gjerne også mye mer natur enn sentrum.

• Liker 1
Skrevet

For 2,8 må du nok utenfor Oslo-grensene. Det er 3-4 leiligheter med prisantydning rundt 2,8 mill. Men de går flere hundre tusen over.

Se på områder som Eidsvoll, Drammen, Kongsberg, Fredrikstad osv.

Anonymkode: 20066...9a6

• Liker 2
Skrevet

Løvenstad/Blystadlia kanskje?

Anonymkode: b1683...351

Skrevet

Jeg bor i Drammen og trives godt her. De første årene pendlet jeg til Oslo, og det gikk raskt, og toget går ofte. 

Anonymkode: 4ff3f...781

Skrevet (endret)

Feil

Endret av Klokkereim
Feil
  • Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller Bislett - med bad på gangen: https://www.tv2.no/a/11624572/

Anonymkode: cc480...c36

Hun snakker om sykepleiere som må få etablere seg! Fy faen, sykepleiere syter som bare pokkern!

Anonymkode: 9ecdd...782

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun snakker om sykepleiere som må få etablere seg! Fy faen, sykepleiere syter som bare pokkern!

Hun i filmen er arkitekt, ikke sykepleier. Hun sier riktignok at vi ikke kan utdanne sykepleiere som ikke kan bo der de skal jobbe, men hun klager da vitterlig ikke.

Og grunnen til at man bruker sykepleiere som mål på boligprisene her i landet nå, er at sykepleierlønn=gjennomsnittslønn, og man bruker derfor sykepleiere som mål på hvor hett boligmarkedet i ulike deler av landet er. I Oslo kan en sykepleier - eller en med gjennomsnittslønn, bare kjøpe i underkant av 3% av boligene.

Så den sykepleierdissingen kan du bare gi deg med - du kan jo lære deg å lese og se ferdig nyhetsinnslag før du slenger med leppa.

Anonymkode: 739ae...b0c

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun i filmen er arkitekt, ikke sykepleier. Hun sier riktignok at vi ikke kan utdanne sykepleiere som ikke kan bo der de skal jobbe, men hun klager da vitterlig ikke.

Og grunnen til at man bruker sykepleiere som mål på boligprisene her i landet nå, er at sykepleierlønn=gjennomsnittslønn, og man bruker derfor sykepleiere som mål på hvor hett boligmarkedet i ulike deler av landet er. I Oslo kan en sykepleier - eller en med gjennomsnittslønn, bare kjøpe i underkant av 3% av boligene.

Så den sykepleierdissingen kan du bare gi deg med - du kan jo lære deg å lese og se ferdig nyhetsinnslag før du slenger med leppa.

Anonymkode: 739ae...b0c

Slutt med den sykepleierattituden din! Jeg får lov til å mene hva jeg vil om sykepleiere. Det er sykepleier meg her og sykepleier meg der, klagklagklag!

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slutt med den sykepleierattituden din! Jeg får lov til å mene hva jeg vil om sykepleiere. Det er sykepleier meg her og sykepleier meg der, klagklagklag!

Kan dere slutte å avspore?

Til dere andre: takk for innspill. Jeg ser at jeg må se utenfor bygrensen. Hvilke kommuner anbefaler dere. 
Jeg har sett leiligheter i denne prisklassen enkelte steder i Bærum, Lørenskog, Ås osv. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...