Gå til innhold

Har søkt jobb, liker ikke arbeidstiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobben jeg har søkt er delt inn i 3 skift.

Dag: 05:45-14:00 kveld: 14:00-23:00 og fast annenhver helg: :08:00-18:00

I utgangspunktet en uproblematisk turnus, men jeg har barn annenhver uke, noe som vil si at jeg aldri kommer til å ha fri i helgene og mest sannsynlig er låst alle kvelder jeg har barnefri. Jeg håper av den grunn at jeg ikke får jobben. Men, hvis jeg får den, er det da innafor å spøre om å få fast dagtid og kun jobbe feks hver 4.helg?

Anonymkode: 5a156...415

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke det de trenger, så det virker ikke særlig hensiktsmessig. 

Anonymkode: d4c48...6b5

• Liker 8
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I utgangspunktet en uproblematisk turnus, men jeg har barn annenhver uke, noe som vil si at jeg aldri kommer til å ha fri i helgene og mest sannsynlig er låst alle kvelder jeg har barnefri. Jeg håper av den grunn at jeg ikke får jobben. Men, hvis jeg får den, er det da innafor å spøre om å få fast dagtid og kun jobbe feks hver 4.helg?

Nei det er det ikke når turnusen de trenger er annerledes. Skal noen andre av de ansatte få flere ugunstige vakter fordi du må ha dagvaktene som nyansatt?

hadde jeg aldri funnet meg i 

Anonymkode: 7a9d0...e97

• Liker 11
Skrevet

Det kommer veldig an på din kompetanse og hvor høyt du stiller på deres liste. Har du en helt spesiell kompetanse de er ute etter, så er det helt innafor å forhandle om det meste. Er du derimot en av hundre, skal du bare være glad du får jobben, hvis du skjønner hva jeg mener?

Anonymkode: de284...00e

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber turnus med lignende arbeidstider og hos oss ville det ikke vært mulig å få til. 

Men siden du jobber annenhver helg jobber du vel fire ukedager, ikke fem?

Anonymkode: 79f3e...fde

• Liker 3
Skrevet

Det er lov å ringe dit og si at du trekker søknaden din. For om du vil jobbe hver 4.helg så går jo dette ut over de andre som jobber der, og som også har et liv utenfor jobben.

Anonymkode: 4dab2...ac8

• Liker 1
Skrevet

Du troller nå? Du har søkt en jobb med turnus dag/kveld samt annenhver helg, men har tenkt å spørre om å få jobbe kun dagtid og hver fjerde helg? I hvilken verden bor du som overhodet har noe håp om at det skulle være aktuelt for en ny arbeidsgiver?

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, Glitnir skrev:

Du troller nå? Du har søkt en jobb med turnus dag/kveld samt annenhver helg, men har tenkt å spørre om å få jobbe kun dagtid og hver fjerde helg? I hvilken verden bor du som overhodet har noe håp om at det skulle være aktuelt for en ny arbeidsgiver?

Nei jeg troller ikke. Men jeg blir nok å takke nei til jobben hvis jeg blir tilbudt den. Er kalt inn til intervju, og vurderer om jeg skal gå eller ikke. Er egentlig ikke vits, da jeg likevel ikke vil ha jobben 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg troller ikke. Men jeg blir nok å takke nei til jobben hvis jeg blir tilbudt den. Er kalt inn til intervju, og vurderer om jeg skal gå eller ikke. Er egentlig ikke vits, da jeg likevel ikke vil ha jobben 

Når du ikke vil ha jobben, så er det kanskje ikke noe vits nei. Spørsmålet er heller om du må ha jobben. Du skal prise deg lykkelig over at du får en slik jobb som lar seg kombinere med å ha barn. Det å aldri ha «frihelg» er vanlig hos veldig mange som har barn, særlig hos aleneforeldre. Men sånn er det egentlig for mange å ha barn uansett, både for foreldre som bor sammen og foreldre som har barna deltid. Du får trøste deg med at blir bedre når barna blir eldre. 

Anonymkode: 5956b...cc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...