AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #1 Skrevet 20. september 2020 Jeg lurer egentlig litt på dette med skjerm.. Hva menes med det? Når begynner folk å gi skjerm til ungene sine? Er det ipad, telefon, tv eller hva er det? Vi har en treåring som får se tv til frokost og litt på ettermiddagene etter barnehagen. Ellers leker vi.. Jeg har ikke lyst til å kjøpe ipad til henne før skolen sier vi må (har hørt de bruker ipad på skolene..) Dere som har dette, hva er det og når gav dere det? Kan man komme foruten? Anonymkode: fd65f...66e 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #2 Skrevet 20. september 2020 Både nettbrett, telefon og tv er skjerm. Så ja, hvis barnet ditt ser på tv har det begynt å se på skjerm. Anonymkode: e0c06...b9c 5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #3 Skrevet 20. september 2020 Ungene skal vokse opp i en hverdag der det er skjermer overalt. Å være barn i dag er ikke som å være barn på åtti- eller nittitallet, så det gir ikke mening å være helt fanatisk anti-skjerm. Det er ikke noe poeng å "komme foruten" slik jeg ser det. Alt med måte. Hvis ungene blir passivisert og sitter time etter time med å bare suge inn inntrykk fra "skjermen" så er det selvsagt ikke bra, men litt her og der ser jeg ikke noe galt med. Dessuten, de andre ungene i barnehagen ser på diverse barne-tv, også leker de ut de programmene sammen. Da er det jo greit at poden din hvertfall vet hva det handler om. Ungene her har ikke så veldig sans for ipad, pc og sånn, men tv'en er populær. Når vi begrenser det er det desto mer stas å få lov til å se en time på lørdags morgen. Anonymkode: 819cd...a79 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #4 Skrevet 20. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ungene skal vokse opp i en hverdag der det er skjermer overalt. Å være barn i dag er ikke som å være barn på åtti- eller nittitallet, så det gir ikke mening å være helt fanatisk anti-skjerm. Det er ikke noe poeng å "komme foruten" slik jeg ser det. Alt med måte. Hvis ungene blir passivisert og sitter time etter time med å bare suge inn inntrykk fra "skjermen" så er det selvsagt ikke bra, men litt her og der ser jeg ikke noe galt med. Dessuten, de andre ungene i barnehagen ser på diverse barne-tv, også leker de ut de programmene sammen. Da er det jo greit at poden din hvertfall vet hva det handler om. Ungene her har ikke så veldig sans for ipad, pc og sånn, men tv'en er populær. Når vi begrenser det er det desto mer stas å få lov til å se en time på lørdags morgen. Anonymkode: 819cd...a79 Vi deler samme tankegang. Orker ikke å være fanatisk på det. Tv er fantastisk de dagene vi begge er slitne, eller jeg må få gjort noe husarbeid og hun ikke vil hjelpe til eller leke. Det er jo en del av samfunnet nå, så må nesten la dem bli en del av det.. Og vi kan jo bestemme hva de ikke får se på. Er nok veldig viktig for felles lek i barnehagen. I vår bhg er de veldig flinke til å ta ett eventyr eller et tv program de får se der, slik at alle har noe å relatere til, og det er jo fint. 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Både nettbrett, telefon og tv er skjerm. Så ja, hvis barnet ditt ser på tv har det begynt å se på skjerm. Anonymkode: e0c06...b9c Regna med at tv skjermen blir definert som skjerm også ja 😂 Anonymkode: fd65f...66e
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #6 Skrevet 20. september 2020 Hadde jeg vært dere hadde jeg bare fortsett med tv, men ikke kjøpt nettbrett til barnet. Det er noe magisk som skjer med barn når de får en skjerm mellom hendene. Det er lett å bli hektet. Vi har fjernet nettbrettet her i huset nettopp pga dette. Minste barnet kommer vi til å holde unna nettbrett så lenge vi må/kan... Så får de heller se litt på tv i stedet for. Det er helt annerledes, og de blir ikke så hektet av det. Det er iallfall min erfaring. Anonymkode: 1e29e...524 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #7 Skrevet 20. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg vært dere hadde jeg bare fortsett med tv, men ikke kjøpt nettbrett til barnet. Det er noe magisk som skjer med barn når de får en skjerm mellom hendene. Det er lett å bli hektet. Vi har fjernet nettbrettet her i huset nettopp pga dette. Minste barnet kommer vi til å holde unna nettbrett så lenge vi må/kan... Så får de heller se litt på tv i stedet for. Det er helt annerledes, og de blir ikke så hektet av det. Det er iallfall min erfaring. Anonymkode: 1e29e...524 Det har jeg merket, vi gir henne telefonen på lange kjedelige bilturer, og hun elsker det. Hun sveiper mellom videoer på YouTube. Jeg vurderer å kjøpe sånn bil skjerm hehe Anonymkode: fd65f...66e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå