Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd at fosteret måler bak på ultralyd, men det går bra likevel?

Har mistet flere ganger før og hadde derfor ultralyd 6+5. Fosteret målte bare 5+6, men hjertet slo. Vi er helt sikker på eggløsning da det var bekreftet på ultralyd. Jeg fikk ikke veldig gode odds av gynekologen.

Anonymkode: 1f9b1...a16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo sikrere dere er på eggløsning dersom dårligere sjans for at det går bra, dessverre. Men tok dere ultralyd etter eggløsning også, eller bare før? I så fall kan det jo være at egget brukte med tid på å slippe enn beregnet av den som utførte.

Anonymkode: c34f2...a71

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo sikrere dere er på eggløsning dersom dårligere sjans for at det går bra, dessverre. Men tok dere ultralyd etter eggløsning også, eller bare før? I så fall kan det jo være at egget brukte med tid på å slippe enn beregnet av den som utførte.

Anonymkode: c34f2...a71

Det ble tatt rett etter eggløsningen. Vi så egget hadde sluppet noen timer før. Eneste er at der var et modent egg til på 23mm, så er en liten sjanse det slapp litt senere. De så to fostersekker på ultralyden, men ene hadde stoppet veldig tidlig. Det andre var akkurat så stor den skulle med plommesekk og fosteranlegg, men målte altså 6 dager bak.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det ble tatt rett etter eggløsningen. Vi så egget hadde sluppet noen timer før. Eneste er at der var et modent egg til på 23mm, så er en liten sjanse det slapp litt senere. De så to fostersekker på ultralyden, men ene hadde stoppet veldig tidlig. Det andre var akkurat så stor den skulle med plommesekk og fosteranlegg, men målte altså 6 dager bak.

23 mm høres ikke sannsynlig ut?

Anonymkode: 88ba1...6e7

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

23 mm høres ikke sannsynlig ut?

Høres ikke enn eggfollikel på 23mm sansynlig ut? Det er vel akkurat perfekt for et en follikkel som er klar for å slippe et egg.

• Liker 2
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Høres ikke enn eggfollikel på 23mm sansynlig ut? Det er vel akkurat perfekt for et en follikkel som er klar for å slippe et egg.

Forlikkel på 23 ja, men ikke egget. Da hadde man jo sett eggene i menstruasjonen.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg målte 17 dager bak på TUL og jeg var uheldig og hadde SA en ukes tid etterpå, men jeg spurte gynekologen i etterkant om det har noe sammenheng og hun svarte at så lenge hjertet banker så har det ingenting å si om man måler litt bak. Håper på det beste for deg☺️🤞🏼

Endret av Hopptimisten
Skrevet
8 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Jeg målte 17 dager bak på TUL og jeg var uheldig og hadde SA en ukes tid etterpå, men jeg spurte gynekologen i etterkant om det har noe sammenheng og hun svarte at så lenge hjertet banker så har det ingenting å si om man måler litt bak. Håper på det beste for deg☺️🤞🏼

Det var en merkelig ting å si. Selvfølgelig hadde det en sammenheng. 

Anonymkode: 64d15...065

• Liker 6
Skrevet

Men om det har vært 2 egg som løsnet, så kan det fosteranlegget som stoppet tidlig stamme fra det første egget, og det fosteret dere så nå være fra det egget som slapp senere? I såfall er det jo ikke noe unormalt at det måler 6 dager bak den eggløsningen dere fikk bekreftet. 

Anonymkode: 3c4f6...6c0

Skrevet
På 20.9.2020 den 18.13, AnonymBruker skrev:

Egg er ikke så store.

Anonymkode: e4151...dba

• Liker 1
Skrevet
57 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Embryo vokser så og si identisk de første månedene. Et avvik på flere dager er aldri bra. Det tyder på at noe er feil og embryoet vil til slutt støtes ut, akkurat slik du opplevede. 

Anonymkode: 33726...de0

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Egg er ikke så store.

Anonymkode: e4151...dba

Modne eggfollikkler rett før egget slipper er så store

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, Hopptimisten skrev:

Det er jo helt feil, selvfølgelig hadde det en sammenheng - det fikk du jo selv erfare, dessverre. 
Som andre sier har embryo lik veksthastighet frem til litt ut i 2. trimester. Avvik på noen få dager forekommer og er normalt, gitt forskjeller i implantasjonstidspunkt og målevariasjoner. Noe særlig mer enn 5-6 dager (og hvertfall 17 dager) er unormalt og går sjeldent bra. Veksten stagnerer før hjertet slutter å slå. 

Anonymkode: 6f04d...f33

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...