AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #1 Skrevet 20. september 2020 Lurer på hvilke erfaringer og tanker folk har med dette? Gode tips på veien? Strategier? Jeg er i uke 11 og har vært dødssliten de siste ukene. Hverdagen går i jobb og søvn, helgene - til skolearbeid. Det verste er kanskje at jeg ikke har hatt kapasitet til å glede meg over faktumet at jeg er gravid. På arbeidsplassen er det ikke mye tilrettelegging å få, ikke annet enn 10 min ekstra pauser her og der. Ellers er det full trøkk (jobber som assistent i barnehage). Å droppe skole ville vært et stort nederlag på dette tidspunktet, men hjelp. Hvordan skal dette gå? Anonymkode: 5575e...a0c
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #2 Skrevet 20. september 2020 Hvor mye tid bruker du på studie? Jeg hadde 100% jobb med lederansvar, masterstudie, 2 barn fra før, svangerskap med mye oppkast i begynnelsen - det er tøff. Hold ut. Vanligvis blir andre trimester lettere. Jeg har ikke lest mer enn minimum i studie, og fikk en del tilrettelegging på jobb, pluss at jeg har en fantastisk livspartner som støttet opp veldig. Så mine tipps er - realistisk tidsmanagament for studie (tar en emne om gangen, levere noen oppgaver som er ikke toppen men absolut ok, samtale med studieplassen om situasjonen og eventuell tilrettelegging derifra rund oppgaver) - jobb. Er det vanlig å jobbe svangerskap ut som assistent i barnehagen? Eller er det mer vanlig med sykmelding/ svangerskapspenger? Snakk med jordmor/ lege om hva de anbefaler. Anonymkode: d462b...2dd
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #3 Skrevet 20. september 2020 Anbefaler å godta situasjonen som den er og ta en dag om gangen. Les når du har overskudd for det og ikke gjør altfor mye hjemme. Prioriter, rett og slett. Anonymkode: 4b7f0...7b2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #4 Skrevet 20. september 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye tid bruker du på studie? Jeg hadde 100% jobb med lederansvar, masterstudie, 2 barn fra før, svangerskap med mye oppkast i begynnelsen - det er tøff. Hold ut. Vanligvis blir andre trimester lettere. Jeg har ikke lest mer enn minimum i studie, og fikk en del tilrettelegging på jobb, pluss at jeg har en fantastisk livspartner som støttet opp veldig. Så mine tipps er - realistisk tidsmanagament for studie (tar en emne om gangen, levere noen oppgaver som er ikke toppen men absolut ok, samtale med studieplassen om situasjonen og eventuell tilrettelegging derifra rund oppgaver) - jobb. Er det vanlig å jobbe svangerskap ut som assistent i barnehagen? Eller er det mer vanlig med sykmelding/ svangerskapspenger? Snakk med jordmor/ lege om hva de anbefaler. Anonymkode: d462b...2dd Tar av meg hatten for deg og dere som får det til med barn i hus. Anonymkode: 5575e...a0c 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #5 Skrevet 20. september 2020 En advarsel: hovedregelen et at når man er registrert som student så får man ikke sykepenger. Så hvis du blir sykemeldt kan det hende du står uten inntekt. Visse unntak finnes, som hvis jobben har bedt deg ta videreutdanning. Men dette kan det være lurt å undersøke. Anonymkode: 2f0cc...7cd 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #6 Skrevet 21. september 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: En advarsel: hovedregelen et at når man er registrert som student så får man ikke sykepenger. Så hvis du blir sykemeldt kan det hende du står uten inntekt. Visse unntak finnes, som hvis jobben har bedt deg ta videreutdanning. Men dette kan det være lurt å undersøke. Anonymkode: 2f0cc...7cd Nav godtar at man er sykmeldt fra jobb og går deltidsstudier, man bare krysser av for at man er student og at det ikke er på heltid i sykepengesøknad. Hilsen en som er gravid, studerer deltid og mottar sykepenger. Til ts - prioriter. Innse at du er i en unntakstilstand og at du må porsjonere ut energien din. Jeg burde sagt dette til meg selv og, for jeg studerer som sagt deltid, hatt et tøft svangerskap, har to barn fra før og er gravid i uke 32. Er helt ødelagt, men det ligger langt inne å kaste inn håndkleet så jeg forstår deg godt. Anonymkode: 8994d...d35 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå