Gå til innhold

21 år og jomfru. Hvordan fortelle ham?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste ukene truffet en fyr som jeg begynner å få ganske sterke følelser for. Jeg er 21 og han er i slutten av tyveårene. 

Jeg hadde en ganske tøff ungdomstid. Vokste opp på en plass der det ikke var så mange etnisk norske på min alder. Jeg var tidlig "utviklet" og fikk daglige kommentarer og bemerkninger om kroppen min, noe som selvfølgelig førte til at jeg fikk et ganske anstrengt forhold til egen kropp. "Silikon-bitch", "Barbie" og masse utenlandske ukvemsord var det det gikk i hver eneste dag. Tanken på å skulle være helt naken foran en mann var derfor helt utenkelig veldig lenge, selvom jeg har truffet mange bra menn siden den gang.

Nå har jeg truffet "drømmemannen" tror jeg. Han er utrolig snill og god. Jeg får virkelig følelsen av at han lytter når vi snakker sammen, og jeg oppfatter han som en mann som har masse respekt for meg og bryr seg om hvordan jeg har det.

Jeg har enda ikke fortalt han at jeg fortsatt er jomfru. Jeg er egentlig litt usikker på hvordan jeg skal gå frem. Jeg vil ikke at han skal tro at jeg er prippen, eller tenke at jeg blir for mye å ta hensyn til. Jeg vil heller ikke at han skal se på meg som et stakkarslig offer pga fortiden. Jeg tror han vil forstå, men jeg er også veldig redd for at han skal miste interessen..

Er det noen som har noen tanker om hvordan jeg bør gå frem her?

Anonymkode: b135e...7a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke du finner mange menn som reagerer negativt på at kjæresten er jomfru, om han er en anstendig mann som det virker som om han er basert på det du sier så trenger du ikke en gang si noe om hvorfor du er det om du ikke vil bli sett på som et offer. Du kan bare fortelle ham at du ikke har gjort det før og at han må gå litt rolig frem, annet enn det er det bare å la det skje en gang du føler deg klar, kanskje etter en date eller noe sånt. Det viktigste poenget er at du trenger ikke si at du er et offer, og det faktum at du er jomfru er ikke noe galt med, alle menn jeg kjenner ville sagt det var enten "hvem bryr seg" eller veldig positivt. Det er ganske spesielt å få være noens første, det kan være en veldig fin ting :)

• Liker 7
Skrevet

Eneste minuset ved at du er jomfru er at du kanskje kan føle et behov for å ligge med flere etter hvert, men det er neppe like vanlig som for menn. 

Skrevet

Synes du burde si det så fort som som mulig, så han kan ta stilling til hva han vil gjøre. 

Anonymkode: 8d77a...e2b

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, KapteinJ skrev:

Jeg tror ikke du finner mange menn som reagerer negativt på at kjæresten er jomfru, om han er en anstendig mann som det virker som om han er basert på det du sier så trenger du ikke en gang si noe om hvorfor du er det om du ikke vil bli sett på som et offer. Du kan bare fortelle ham at du ikke har gjort det før og at han må gå litt rolig frem, annet enn det er det bare å la det skje en gang du føler deg klar, kanskje etter en date eller noe sånt. Det viktigste poenget er at du trenger ikke si at du er et offer, og det faktum at du er jomfru er ikke noe galt med, alle menn jeg kjenner ville sagt det var enten "hvem bryr seg" eller veldig positivt. Det er ganske spesielt å få være noens første, det kan være en veldig fin ting :)

Så utrolig fint skrevet! Takk for oppmuntringen 🥰

Skrevet
21 minutter siden, norw skrev:

Eneste minuset ved at du er jomfru er at du kanskje kan føle et behov for å ligge med flere etter hvert, men det er neppe like vanlig som for menn. 

Nei, men jeg tror den aller største forskjellen mellom meg og gutter på samme alder som er jomfru, er at jeg er det helt frivillig, når alt kommer til alt.
Jeg vet hvordan det er å "stå imot" lysten. Og jeg er nok typen som putter en del stolthet i å bare ha sex med kjæresten min. Så det er jeg ikke veldig bekymret for nei.

• Liker 3
Skrevet

Du er jo ikke et offer fordi om du er jomfru da. Isåfall er det mange ofre rundt omkring. Offer er jo hvis du er utsatt for overgrep, voldtekt, incest osv. 

Anonymkode: 16e7d...da7

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er jo ikke et offer fordi om du er jomfru da. Isåfall er det mange ofre rundt omkring. Offer er jo hvis du er utsatt for overgrep, voldtekt, incest osv. 

Anonymkode: 16e7d...da7

Jeg sier ikke at jeg er det! Jeg har et veldig godt liv og tenker aldri på meg selv som et offer. Det jeg skriver er at jeg ikke ønsker at han skal se/tenke på meg som det. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ikke at jeg er det! Jeg har et veldig godt liv og tenker aldri på meg selv som et offer. Det jeg skriver er at jeg ikke ønsker at han skal se/tenke på meg som det. 

Hvorfor skulle han se på deg som et offer, tenker du? 🤔 

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du bare kan kutte ut å gi bursdag eller julegave, og heller pakke inn en pakke hvor du har skrevet på en lapp at du er jomfru?

Eneste problemet er at du da aldri senere kan gi en ny gave som kan måle seg. Med mindre du timer sånn at du føder på bursdagen hans kanskje? Du må være litt kreativ iallfall.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke nødvendigvis en ulempe, men det kan det være.
Med tanke på at han har mye erfaring og du ikke har noe som helst kan det bli klønete og kjedelig, med mindre du klarer å føle deg sexy - og slippe deg løs. Ikke legg for mye vekt på at du er jomfru, da blir det er problem.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle han se på deg som et offer, tenker du? 🤔 

Ser at den ble litt dårlig formulert. Poenget mitt er at jeg egentlig ikke ønsker å greie ut om fortiden. Kan være at det er et litt dårlig personlighetstrekk hos meg, men jeg synes det er litt flaut å fortelle folk at jeg var et "mobbeoffer". Han har en ganske høy stilling i forsvaret og jeg har et år igjen av studiet. Føler han har ganske høy respekt for meg nå, og er redd at en sånn type samtale kan gjøre at vi kommer litt skjevt ut, forholdsmessig. Det er uansett noe jeg ikke går og tenker på i det hele tatt lenger. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Sykkelkopp skrev:

Kanskje du bare kan kutte ut å gi bursdag eller julegave, og heller pakke inn en pakke hvor du har skrevet på en lapp at du er jomfru?

Eneste problemet er at du da aldri senere kan gi en ny gave som kan måle seg. Med mindre du timer sånn at du føder på bursdagen hans kanskje? Du må være litt kreativ iallfall.

Takk for tips! Men det fungerer jo bare hvis han skulle se positivt på det. Det er vel ikke gitt at en mann som nærmer seg 30 gjør det?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! Men det fungerer jo bare hvis han skulle se positivt på det. Det er vel ikke gitt at en mann som nærmer seg 30 gjør det?

Du skal lete i et særdeles spesielt miljø for å finne noen som synes det er negativt. Evt noen som bare er ute etter sex.

Bortsett fra det blir det nøytralt eller godt mottatt.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Destroyer skrev:

Det er ikke nødvendigvis en ulempe, men det kan det være.
Med tanke på at han har mye erfaring og du ikke har noe som helst kan det bli klønete og kjedelig, med mindre du klarer å føle deg sexy - og slippe deg løs. Ikke legg for mye vekt på at du er jomfru, da blir det er problem.

Takk for gode råd. Jeg føler meg egentlig ganske klar, og jeg hadde nok hatt vanskelig for å "motstå" hvis han hadde tatt initiativ nå snart. Men jeg tenker at det kanskje er greiest å fortelle han før jeg står i en sånn situasjon.

Skrevet
4 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Du skal lete i et særdeles spesielt miljø for å finne noen som synes det er negativt. Evt noen som bare er ute etter sex.

Du har sikkert rett. Jeg klarer ikke å se for meg at han skulle bli oppgitt eller frustrert over det. Men jeg er kanskje litt redd for at han skal tenke at det er noe galt med meg..🙈

Skrevet
19 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Spesielt miljø? De fleste som nærmer seg 30 år ønsker nok noen som er litt erfaren i sengen. Å ha sex med en jomfru, og måtte ta hensyn og lære opp, gir assosiasjoner til ungdomsårene. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har de siste ukene truffet en fyr som jeg begynner å få ganske sterke følelser for. Jeg er 21 og han er i slutten av tyveårene. 

Jeg hadde en ganske tøff ungdomstid. Vokste opp på en plass der det ikke var så mange etnisk norske på min alder. Jeg var tidlig "utviklet" og fikk daglige kommentarer og bemerkninger om kroppen min, noe som selvfølgelig førte til at jeg fikk et ganske anstrengt forhold til egen kropp. "Silikon-bitch", "Barbie" og masse utenlandske ukvemsord var det det gikk i hver eneste dag. Tanken på å skulle være helt naken foran en mann var derfor helt utenkelig veldig lenge, selvom jeg har truffet mange bra menn siden den gang.

Nå har jeg truffet "drømmemannen" tror jeg. Han er utrolig snill og god. Jeg får virkelig følelsen av at han lytter når vi snakker sammen, og jeg oppfatter han som en mann som har masse respekt for meg og bryr seg om hvordan jeg har det.

Jeg har enda ikke fortalt han at jeg fortsatt er jomfru. Jeg er egentlig litt usikker på hvordan jeg skal gå frem. Jeg vil ikke at han skal tro at jeg er prippen, eller tenke at jeg blir for mye å ta hensyn til. Jeg vil heller ikke at han skal se på meg som et stakkarslig offer pga fortiden. Jeg tror han vil forstå, men jeg er også veldig redd for at han skal miste interessen..

Mann på 32 år her.

Hvis dere kan snakke sammen og han lytter til det du sier så vil han nok også lytte når du sier at du er jomfru. Hva og hvor mye du vil si er opp til deg. Det respekterer han nok :)

Ta det opp en dag dere sitter or prater og hvor du er i en situasjon hvor du er komfortabel. Prøv og ikke vent til dere skal ha sex. Dette er noe dere bør snakke om før det skjer. Det trenger ikke å være noe negativt, men begge bør være klare over det slik at dere kan være forsiktige og bli kjent med hverandre.

Endret av daemi
  • Liker 2
Skrevet

Vent til etterpå....jeg var 22 og fortalte ham på 30 det- han fikk super-prestasjonsangst og datt sammen. Vi fikk det nå til tilslutt, men det hadde gått bedre hvis jeg ikke hadde sagt noe før vi var ferdige. Første gangen med en ny en  kan være noe kleint om du er supererfaren også 

Anonymkode: 1ef0c...e14

Skrevet

Jeg tenker at det er helt normalt at du er jomfru i en alder av 21 år. Det er virkelig ingenting rart, dumt eller negativt med det. Veldig, veldig mange er jomfru i den alderen, så det tror jeg ikke skal være noe problem for han heller.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...