Gå til innhold

Hvor hvordan er fordelingen din mellom aksjer/fond og bankinnskudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye har du i akskjer/fond og hvor mye har du i bankinnskudd? Vet man tjener mest på aksjer/fond(forventningsverdi), men det er litt skummelt å ha alt der da det er større risiko og man kan tape mye hvis et krakk inntreffer.

Anonymkode: c30bb...fb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ca 1/3 i banken, 1/3 i fond og 1/3 i enkeltaksjer. Kommer til å øke fondsandelen etterhvert, da det er tenkt til langsiktig sparing. Pengene i banken er der for å kunne brukes på kort varsel, og aksjene er høyrisiko-gambling.

Skrevet

85 fond, 5% aksjer, 10% bank. Trenger ikke så mye i bank da vi har nytt hus med 50% belåningsgrad. 

Anonymkode: fdbba...c81

Skrevet
2 timer siden, Knirke skrev:

Jeg har ca 1/3 i banken, 1/3 i fond og 1/3 i enkeltaksjer. Kommer til å øke fondsandelen etterhvert, da det er tenkt til langsiktig sparing. Pengene i banken er der for å kunne brukes på kort varsel, og aksjene er høyrisiko-gambling.

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

85 fond, 5% aksjer, 10% bank. Trenger ikke så mye i bank da vi har nytt hus med 50% belåningsgrad. 

Anonymkode: fdbba...c81

Kan jeg spørre hvor mye dere har i hvert også?

Anonymkode: c30bb...fb3

Skrevet

1/4 aksjer, 1/4 fond og 2/4 i bankinnskudd.

Per nå så ser det sånn ut. :) Pengene i aksjer er mine, pengene i fondet er ment for min sønn og bankinnskuddet er hvis det trengs noe. Jeg er ung alenemor som har stramt budsjett. Det er viktig for meg å ha litt penger i banken. :) 

Anonymkode: 66cb7...33e

Skrevet

Har prioritert å spare i BSU og såkalt «BSU 2», da jeg har planer om å kjøpe bolig innen noen få år. Kommer til å investere mer i fond etterhvert, for langsiktig sparing.

Anonymkode: 30d97...69e

Skrevet

Ca 50/50 fond og bank. 

Anonymkode: 389e0...8da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...