AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #1 Skrevet 20. september 2020 Har lagt merke til det en god stund nå; at mange unge mennesker (tenåringer eller unge voksne) ser mye yngre ut utseendemessig enn hva alderen skulle tilsi. Dette er da som oftest ikke tilfelle dersom en ser på bilder fra 60-tallet f.eks, eller 80-tallet. Er helt sikkert et naturlig svar på dette, men jeg klarer rett og slett ikke la være å legge merke til hvor mange gutter og jenter som ser noe underutviklet ut, i forhold til alder. Ansiktet f.eks kunne gjerne tilhørt en mye yngre person. Har også inntrykk av at jenter og gutter var mye flottere i sin ungdom - i sin tid - enn hva mange er i dag. Noen som har noen forklaring på hva dette kan skyldes? Par bilder som kan sammenlignes med dagens unge: 1960-tallet, 15 år gammel: https://no.pinterest.com/pin/343751384031252189/ 1940-tallet, 24 år gammel: https://no.pinterest.com/pin/805018502135319027/ 1980-tallet, 20 år gammel: https://no.pinterest.com/pin/9359111709127397/ Anonymkode: d4174...9ce 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #2 Skrevet 20. september 2020 Dette har jeg lagt merke til også. En teori er vel at de ikke hadde noe særlig vane for å bruke sminke i gamle dager, da tenker jeg på sånn før og etter krigen. Dessuten så gikk vel unge folk mye i de samme type klærne som foreldrene sine gjorde. Bare en teori.. Anonymkode: 1163d...f8d 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #3 Skrevet 21. september 2020 Klesstil, sminke og hårfrisyre. Anonymkode: 06f61...454 2
vikilLJA Skrevet 21. september 2020 #4 Skrevet 21. september 2020 Tror det bare er du som er blitt gamlere😆. Når jeg ser på gamle brudebilder tenker jeg oi, de så unge ut. Så tenker jeg på at det er jeg som er blitt gammel. 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #5 Skrevet 21. september 2020 Jeg synes ikke det i det hele tatt. Synes tvert i mot mange vanlige unge jenter i dag ser ut som gamle kjerringer fordi de er dekket i ørten lag sminke med oppblåste lepper og kilosvis med løsvipper. De bildene du legger fram som eksempler er jo modellbilder og definitivt ikke representativt for hvordan den vanlige ungdommen i gata så ut i tiårene du refererer til. Anonymkode: 3debd...24a 7
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #6 Skrevet 21. september 2020 Det kan være at det brukes mer sminke i dag, og folk er redde for å bli voksne så de gjør det de kan for å se yngre ut. En annen teori er at bestemoren din ikke syntes unge jenter på 80-tallet så voksne ut, og hennes bestemor ikke syntes jenter på 40-tallet så voksne ut osv. Kan hende du lar deg lure av stilen. Sammenlignet med dagens mote ser stilen til hun fra 80-tallet mer voksen ut. Hvis du kler opp en 24-åring i samme antrekk kan hun også se eldre ut. Mens besteforeldregenerasjonen til 80-tallsungdom kanskje ristet på hodet av den ungdommelige moten og tenkte at de selv så mer voksne ut da de var unge. Anonymkode: 785e0...80b
Maleficenta Skrevet 21. september 2020 #7 Skrevet 21. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan være at det brukes mer sminke i dag, og folk er redde for å bli voksne så de gjør det de kan for å se yngre ut. En annen teori er at bestemoren din ikke syntes unge jenter på 80-tallet så voksne ut, og hennes bestemor ikke syntes jenter på 40-tallet så voksne ut osv. Kan hende du lar deg lure av stilen. Sammenlignet med dagens mote ser stilen til hun fra 80-tallet mer voksen ut. Hvis du kler opp en 24-åring i samme antrekk kan hun også se eldre ut. Mens besteforeldregenerasjonen til 80-tallsungdom kanskje ristet på hodet av den ungdommelige moten og tenkte at de selv så mer voksne ut da de var unge. Anonymkode: 785e0...80b Vet ikke helt om jeg stoler på denne teorien. Jeg så nylig bilder fra 70 tallet med en ungdomsgjeng og jeg tenkte de så ganske kule oglaidback ut. Ikke gamle i det hele tatt. Men kan jo være 80 talls stilen så mer voksen ut enn 70 talls stilen.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #9 Skrevet 21. september 2020 Mye fordi folk ble tvunget til å vokse opp tidlig før i tida. Man begynte å jobbe tidlig, ikke noe nav den gang. Og mye arbeid sliter ut folk, tyngre arbeid før, og er man sliten så ser man eldre ut. Idag er folk bortskjemte og trenger ikke slite seg ut på jobb i den grad de gjorde før, og så kan de sminke seg vakre om de har en sliten dag. Anonymkode: b38c5...9b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå