Gå til innhold

Hvor lang tid tok det fra du merket noe var på gang til babyen var ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når merket du at fødselen begynte? Og hvor lang tid tok det fra begynnelse til slutt?

Hvordan var dagene før fødsel? Merket du noe endring? :) og hvilken uke fødte du i?

Er livredd for at samboeren skal være på jobb når fødselen begynner og ikke rekke det.. han jobber ca 1,5 t unna sykehuset.. er bare i uke 37, så i teorien kan jeg gå gravid i en måned til, selv om jeg føler det kan skje når som helst😅

Anonymkode: 57056...81b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uke 39. Tok rundt 2 og 1/2 time fra jeg merket noe og til babyen var ute. Rakk ikke frem til sykehus og hun ble født i ambulansen. 

Merket ingenting dagene før. Var på hytta, gikk skiturer og var i form. Kom plutselig en kveld og da var det i gang for fullt 😅

Anonymkode: 3f7aa...fed

Skrevet

Nr 1: 7,5 time, uke 38

Nr 2: 6,5 time, uke 38(egentlig uke 40)

Nr 3: 10,5 time, uke 40

Dette er fra første tegn til at noe var i gang, til barnet var ute.

Anonymkode: 30868...f75

Skrevet

Slimproppen gikk 2 dager før.  Når samboer la seg ca kl 23.30 om kvelden sa jeg at du kan nok fint dra på jobb i morgen også, siden jeg ikke merket noe som helst. 2 timer seinere begynte mensmurringer som fort ble litt kraftigere, i løpet av natten økte det på, når samboer våknet av klokken kl 05,( orket ikke vekke han før da jeg visste han ville stresse rundt), ringte vi og dro på sykehuset ,barnet ble født kl 11. Så gikk 9,5 timer fra jeg merket noe som helst til barnet var ute. Det var karakterisert som relativt rask og enkel fødsel for en førstegangs fødende. Ble født 3 dager før termin. Men hadde altså hatt god margin med 1,5 timer unna sykehuset for far sin del her iallefall.

Anonymkode: eeeae...f90

Skrevet

Ca 20 timer. 10 dager over termin. Merket ikke noe spesielt dagene før.

Anonymkode: b3d6a...02c

Skrevet

1 uke over termin,første rie kl.20 på torsdag,baby kom rett før midnatt på fredag😄 altså 28 timer

Anonymkode: f7fce...5c9

Skrevet

Ca. 30 timer fra tegningsblødning første gang, og ca.  12 timer fra tegningsblødning andre gang.  Begge født en snau uke før termin. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når merket du at fødselen begynte? Og hvor lang tid tok det fra begynnelse til slutt?

Hvordan var dagene før fødsel? Merket du noe endring? :) og hvilken uke fødte du i?

Er livredd for at samboeren skal være på jobb når fødselen begynner og ikke rekke det.. han jobber ca 1,5 t unna sykehuset.. er bare i uke 37, så i teorien kan jeg gå gravid i en måned til, selv om jeg føler det kan skje når som helst😅

Anonymkode: 57056...81b

Merker mensmurringer kl 19:30 kvelden før. Baby var ute kl 21 dagen etter. 

Anonymkode: 35c31...711

Skrevet

4,5 timer. Førstegangs i uke 37.

Anonymkode: ed376...b9a

Skrevet

Første tok over et døgn, andre i underkant av to timer. 

Anonymkode: f086e...316

Skrevet

Begynte veldig ut sv deg blå på begge

barn 1: 8dager etter termin med rier.... over tre døgn senere ble hun født

bsrn nr 2: rier startet regelmessig på natta 12 timer senere var han født. 

men ingen for varsel før deg var igang med sier på 5-10minutter begge gangene

Anonymkode: f0070...88c

Skrevet

51 timer fra vannet gikk til baby var ute med keisersnitt. 

Anonymkode: 66c49...690

Skrevet

To døgn ca fra jeg skjønte at jeg hadde rier. 

Skrevet

Det begynte om natta med "menssmerter". Tok 16 timar før babyen var ute. Merka ikkje noko i dagane før. Litt løs mage, men er ikkje sikkert at det hadde med fødselen å gjere. 

Anonymkode: 747a8...49d

Skrevet

Fødte 12 dagar før termin.

Anonymkode: 747a8...49d

Skrevet

Første gangen tok det ca 24 timer fra første tegn til baby var ute. Første tegn var vannavgang. 

Andre gangen tok det 50 minutter fra første tegn til baby var ute. 

Anonymkode: 2ec3d...0b4

Skrevet

Nr 1: 35 timer

Nr 2: 11 timer 

Anonymkode: dc9cf...78e

Skrevet

33 timer fra tegningsblødning og 27 timer fra vannavgang til han var ute 😊 "Riene" startet ca 29 timer før fødsel. Starte som forsiktige mensen murringer som tok seg opp gradvis. 

Anonymkode: 3ee9a...5fa

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

33 timer fra tegningsblødning og 27 timer fra vannavgang til han var ute 😊 "Riene" startet ca 29 timer før fødsel. Starte som forsiktige mensen murringer som tok seg opp gradvis. 

Dette var 3 uker før termin. 

Skrevet

Vannet gikk da jeg var oppe kl 06 på morgenen, hadde ikke merket noe annet enn at jeg var veldig hormonell og følsom dagen før, satt og gråt meg gjennom en lang film kvelden i forveien. Babyen kom 14.25 samme dag. Det var i uke 37. Begynte å få lette sammentrekninger i bilen på vei til sykehuset, dro dit da de ville ha meg der pga vannet hadde gått. Riene kom for fullt ca 11.  Jordmor forespeilet meg at det ville ta lang tid, og at de skulle sette meg i gang dagen etter. 

Anonymkode: e75f5...f78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...