Gå til innhold

Må jeg bruke samme type maling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpt nybygg, og det er malt med Becker maling. Viser seg at denne er vanskelig å finne. Tenkte å bruke en maling som f eks Jotun eller Butinox. Men i papirene står det at jeg må bruke samme produkt. Kan det stemme? Kan jeg ikke male med et annet produkt? Noen som vet noe om dette? 

Anonymkode: bb7f6...457

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har vel ingenting si. Skal du male inne eller ute? 

Anonymkode: e0530...02e

Skrevet

Inne. Nei, men jeg ble veldig usikker. Har aldri tenkt noe på det tidligere. Malt om hverandre med Jotun, Flugger, Butinox. Eneste jeg har merket, er at kvaliteten varierer på nettopp den malingen jeg bruker. 

Skrevet

Så lenge det er snakk om vannbasert maling til innendørs bruk så går det helt fint å male over med maling av et annet merke. 

Skrevet

Dersom du skal male over i en annen farge, så er det ikke så farlig. Om du skal matche fargen, så må du bruke samme merke, da de ulike har litt forskjellig formulering på basene sine. Beckers er mye brukt av proffe, så ta kontakt med en malermester hvis du trenger tips på hvor du kan kjøpe.

Skrevet
1 minutt siden, Lilli My skrev:

Dersom du skal male over i en annen farge, så er det ikke så farlig. Om du skal matche fargen, så må du bruke samme merke, da de ulike har litt forskjellig formulering på basene sine. Beckers er mye brukt av proffe, så ta kontakt med en malermester hvis du trenger tips på hvor du kan kjøpe.

Skal male i annen farge. Da kan jeg, som Leo sier, bruker et annet merke?

Er det brukt av proffe fordi det er rimeligere, eller fordi det er bedre?

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er vel ansett som ca samme kvalitet som Jotun.

Skrevet

Det er underlaget som bestemmer hvilken maling du trenger, ikke malingsprodusenten. 

Anonymkode: ff5b3...476

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Lilli My skrev:

Det er vel ansett som ca samme kvalitet som Jotun.

Så bra. Tenkte å bruke Jotun Wonderwall, siden denne skal være slitesterk og kommer visst nok godt ut i test (ifølge Jotun sin egen side).

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, da kan du bruke et annet merke. Og det brukes nok av proffe fordi det, i hvert fall for dem, er det billigste. Jotun Wonderwall er sikkert overpriset, men på den annen side er den utrolig lett å male med for amatører. Det blir jevnt og fint, dekker godt og drypper lite nesten uansett hvor mye man kløner :ler: 

Skrevet

Lady wonderwall er en veldig god maling. Ikke spes dyr heller iforhold til feks Lady pure color.

Anonymkode: ff5b3...476

Skrevet

Hvilken farge er de andre veggene? Og hvilken farge skal du male?

Anonymkode: 6764d...43d

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken farge er de andre veggene? Og hvilken farge skal du male?

Anonymkode: 6764d...43d

Har det noen betydning?

Skrevet

Har ingenting å si! Men om du vil gå for Beckers så selges den på Byggmakker, iallfall i Stavanger. God og rimelig. 

Anonymkode: e84a6...df9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...