Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens 😊 Forstår det slik at en bør ta g-test på morgen for da er urinen mest konsentrert fordi da er det lenger siden en har tisset. Stemmer ikke det? Men jeg er usikker på om jeg får konsentrert urin på morgenen. Jeg må ofte opp om nette for å tisse. Jeg våkner rundt kl 03 for å tisse, så våkner jeg rundt kl 05 for å tisse, til slutt står jeg opp mellom 07 og 08. Da går det ikke mange timer mellom hver gang jeg tisser. Tror dere det vil påvirke en evt. HCG konsentrasjon i urinen når jeg tar en tidlig g-test? Hvis jeg sovner tidlig (rundt 22) så våkner jeg av og til også kl 01 for å tisse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du alltid vært slik? Har du nevnt for legen din at du har så hyppig vannlating? 

Anonymkode: 4bcbe...b84

Skrevet

Med mindre du drikker vann (eller noe annet) i løpet av natten vil jeg tro urinen din fremdeles er konsentrert om morgenen. Kanskje du bør drikke litt mindre før du legger deg for sikkerhets skyld

Anonymkode: 25ad2...364

Skrevet

Har alltid vært sånn, sover veldig lett og har mange oppvåkninger. Hender av og til at jeg sover gjennom natta, men det er sjeldent. Men jeg drikker veldig mye, har munntørrhet, så drikker litt hele tida. Kan prøve å ikke drikke noe noen timer før jeg legger meg, men er som regel små slurker med vann gjennom dagen. Når jeg står opp for å tisse, så tar jeg og en slurk med vann etterpå, men den slurken skal kanskje ikke påvirke konsentrasjonen? 

Har vært gravid 1 gang for et år siden, som endte i kjemisk. Husker da at g-testen var veldig svak om morgen, mistet jo kjapt. Men samme dag når jeg tok en test midt på dagen var den sterkere, ikke veldig sterk, men sterkere enn den på morgen. Tenkte kanskje hyppig tissing om natta kunne ha noe å si. På jobb kan det jo gå en hel dag før jeg tisser. 

Er 12 dager etter IUI i dag, fikk beskjed om å teste på dag 15. Men klarte selvfølgelig ikke å vente. Håpte virkelig det skulle ha klaffet, men blendahvit test i morges. Prøver vel å tenke at det kanskje fremdeles er håp. Men tenker at 12 dpo burde vel vært positiv om det hadde klaffet. Er så lei av negative tester! 💔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...