Gå til innhold

I går kveld ble jeg forfulgt av en rød bil...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er visst ikke helt trygt å gå ute alene om kvelden lenger, ikke engang i lille Lunde..
I går kveld så ble jeg fulgt etter av en rød bil. Oppdaget den først når jeg gikk til butikken, men tenkte ikke noe over det. Så gikk jeg inn på Extra, kom ut og så den på parkerings plassen. Gikk inn på Kiwi, kom ut og da sto den utafor. Bestemte meg for å gå rundt ved Lundevang og da fulgte den etter. Oppførte seg merkelig. Jeg tenkte at jeg sikkert bare var paranoid og gikk videre.

Men så kjørte den sakte forbi meg og stoppa 30 meter foran, og da så jeg at det var 2 stk i bilen og at en av dem justerte speilet for å se på meg. Da ble jeg urolig. Så jeg snudde brått inn mot yrkesskolen og kryssa parkeringa der. Kom ut ved bussgarasjene. Da hadde de kjørt rundt og møtte meg i krysset ved parken. Jeg jogga litt gjennom parken og tok en omvei rundt noen sidegater, og den fulgte etter. Sneik meg gjennom en hage, og gikk bakveien rundt huset og inn til meg sjøl sånn at de ikke skulle se akkurat hvor jeg gikk inn hen. Kom meg inn og låste døra.

Snik-kikka gjennom vinduene og så at bilen kjørte sakte rundt i nabolaget her, kikka seg rundt, som om de fortsatt leita.
Jeg hadde mildt sagt hjertet i halsen..

Så for dere som går ute om kvelden; Se opp for en rød personbil/sportsbil med CV-skilter. Kunne ligne på en Celica, men usikker siden det var ganske mørkt og jeg var heller stressa.. 😳😥 Jeg sov dårlig i hele natt og våknet redd også.. Noen her som har vært i samme situasjon som meg eller lignende? Vurderer å ringe politiet. Jente 23

Anonymkode: 9548a...016

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring politiet, om ikke annet så blir det hvertfall registrert. Og det er greit om noe mer skulle hende. 

Anonymkode: 760d4...986

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skummelt! Forstår godt at du ble skremt. Ville ringt politiet. Hvilken by var dette?

Endret av Uatskillelig
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du utseende på personen i bilen? Hårfarge? Ansiktstrekk? Kjønn? Type klær? Du må ha sett noe, siden du kunne se de kikke etter deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Antageligvis noen tullinger som ville skremme deg. Men for å være sikker er det nok lurt å ringe politiet ja

Anonymkode: e5c6b...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du i tvil, så er du ikke i tvil.... Du bør helt klart gjøre det du tenker, ring politiet. Det er så få røde "Celica lignende" biler med CV skilter at det er ingen problem for en patrulje å stoppe rett bil når de ser den. For så å ta en prat og få personalia. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken by var dette? Tips politiet!

Røde biler er veldig synlige, så dumt å bedrive kriminelle handlinger med den fargen, men de er rimeligere enn mer nøytrale farger.

Anonymkode: 2218b...839

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig ekkelt. Har opplevd noe av det samme rundt mitt nabolag på nattestid. Ettersom de var så invaderende i ditt tilfelle ville jeg ha ringt politiet og tipset om hendelsen. 

Anonymkode: bc1bd...14d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor var du innom 3 forskjellige matbutikker? 🤔

Anonymkode: 83fb3...d9a

Hun prøvde vel å "riste" dem av seg.

Anonymkode: 8f8bc...c60

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi hun er oppmerksom og smart, vel. 

Anonymkode: bc1bd...14d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør tipse politiet. Om noe skjer med noen andre, eller f.eks ei jente forsvinner, så kan det være til hjelp, spesielt om politiet stopper bilen når de kommer over den og får navn osv. 

Anonymkode: 70485...769

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det DET du stusset på her? 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 6a465...483

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Just now, AnonymBruker said:

Takk for alle svar :) Jeg har kontaktet politiet :)  Ts

Anonymkode: 9548a...016

Bra.

Anonymkode: 8f8bc...c60

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott. Bra jobba Ts 🙂 Og flott at du holdt hodet kaldt nok til å ta bakveier etc så de ikke så hvor du bor. Det er ekkelt å bli forfulgt på den måten, og forstår godt at du har følt deg litt sårbar i ettertid. Har du venner eller noen andre som kan sove over hos deg i noen netter? 

Anonymkode: 70485...769

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bestefall 2 stk ungdommer som skulle ha det morro med å skremme. Men heller ikke usansynlig at det var 2 stk som så etter mulighet for å gjøre nesten hva som helst.

Anonymkode: ace69...3e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...