AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #1 Skrevet 20. september 2020 Er gravid i uke 22. Har håpet på samtale på sykehuset etter en forferdelig fødsel, men sekretærene sier at Embla vurderes nedlagt og at hvis jeg er heldig så får jeg samtale i januar. Jeg har termin i januar. Er skikkelig urolig, våken mange timer pr natt, gråter, og har ikke noen å snakke med. Jordmor i kommunen sier at jeg kan snakke med henne på neste kontroll, men det hjelper ikke ettersom at jeg trenger noen å snakke med på sykehuset som kan garantere at ikke samme feil som forrige gang skal gjentas. Jordmor i kommunen TROR ikke at det skal skje igjen, men jeg trenger bekreftelse på en bedre oppfølging. Forrige gang holdt baby på å dø under fødsel. Har noen tips på hva jeg kan gjøre? Kan eventuelt bytte sykehus som vil gi meg samtaler, men som er en time unna uten rush. Er det rush er det to timer. Anonymkode: 506c0...d04
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #2 Skrevet 20. september 2020 Kan du ikke snakke med fastlegen og høre om han/ hun kan ta kontakt og ordne møte på sykehuset? Anonymkode: 660da...d15
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #3 Skrevet 20. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke snakke med fastlegen og høre om han/ hun kan ta kontakt og ordne møte på sykehuset? Anonymkode: 660da...d15 Det har jeg bedt om, men sykehuset har ikke tid til samtaler før januar. Både jordmor i kommunen, fastlegen, og jordmor på ul uke 18 har søkt dette for meg, men sekretærene som setter opp tider sier at det er helt umulig å få tid før januar. Når jeg sier at jeg virkelig kunne trenge samtaler "trøster" de meg med at jeg rekker en samtale tidlig januar ettersom at jeg har termin mlt slutten av januar. Har ringt og spurt om ledige timer tre ganger siden uke 16. Ts. Anonymkode: 506c0...d04
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #4 Skrevet 20. september 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Er gravid i uke 22. Har håpet på samtale på sykehuset etter en forferdelig fødsel, men sekretærene sier at Embla vurderes nedlagt og at hvis jeg er heldig så får jeg samtale i januar. Jeg har termin i januar. Er skikkelig urolig, våken mange timer pr natt, gråter, og har ikke noen å snakke med. Jordmor i kommunen sier at jeg kan snakke med henne på neste kontroll, men det hjelper ikke ettersom at jeg trenger noen å snakke med på sykehuset som kan garantere at ikke samme feil som forrige gang skal gjentas. Jordmor i kommunen TROR ikke at det skal skje igjen, men jeg trenger bekreftelse på en bedre oppfølging. Forrige gang holdt baby på å dø under fødsel. Har noen tips på hva jeg kan gjøre? Kan eventuelt bytte sykehus som vil gi meg samtaler, men som er en time unna uten rush. Er det rush er det to timer. Anonymkode: 506c0...d04 Graviditet suger. Vakkert my ass Anonymkode: 3f1e5...888 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #5 Skrevet 20. september 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Graviditet suger. Vakkert my ass Anonymkode: 3f1e5...888 Ja delvis enig. Har det greit fysisk sett, men ødelagt psykisk etter forrige fødsel. Klarer ikke se eller høre om andres fødsler dessverre, alt som minner om min opplevelse kjører meg helt ned. Og derfor ville jeg ikke ha flere barn men så ble jeg likevel gravid. Anonymkode: 506c0...d04
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #6 Skrevet 20. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja delvis enig. Har det greit fysisk sett, men ødelagt psykisk etter forrige fødsel. Klarer ikke se eller høre om andres fødsler dessverre, alt som minner om min opplevelse kjører meg helt ned. Og derfor ville jeg ikke ha flere barn men så ble jeg likevel gravid. Anonymkode: 506c0...d04 Føler med deg. Gravid med første og hater hvert sekund. Gråter døgnet rundt. Anonymkode: 3f1e5...888
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #7 Skrevet 20. september 2020 Hvor skal du føde? Jeg skal føde på ahus, og har også hatt Embla-samtale da jeg ønsket keisersnitt grunnet tidligere fødsel. Fikk time veldig sent, som de avlyste pga sykdom, og fikk ny time i uke 37 (lovlig sent) fant også da ut at babyen ligger i seteleie, så fikk innvilget keisersnitt tvert. Det gikk i det minste fort og greit når jeg først fikk timen. Syns det er rart de ikke kan finne en liten time til deg, når du sliter såpass! Anonymkode: 3836b...958
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #8 Skrevet 20. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor skal du føde? Jeg skal føde på ahus, og har også hatt Embla-samtale da jeg ønsket keisersnitt grunnet tidligere fødsel. Fikk time veldig sent, som de avlyste pga sykdom, og fikk ny time i uke 37 (lovlig sent) fant også da ut at babyen ligger i seteleie, så fikk innvilget keisersnitt tvert. Det gikk i det minste fort og greit når jeg først fikk timen. Syns det er rart de ikke kan finne en liten time til deg, når du sliter såpass! Anonymkode: 3836b...958 Stemmer, er fødefabrikken Ahus. Embla skal mest sannsynlig avvikles. Veldig rart at man ikke får samtale med tanke på hvor store ressurser det er der. Fikk heller ikke samtale etter forrige fødsel, var underbemanning fra ende til annen dessverre. Ts. Anonymkode: 506c0...d04
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #9 Skrevet 20. september 2020 Hva skjedde under forrige fødsel? Anonymkode: 5da9a...cd2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #10 Skrevet 20. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Stemmer, er fødefabrikken Ahus. Embla skal mest sannsynlig avvikles. Veldig rart at man ikke får samtale med tanke på hvor store ressurser det er der. Fikk heller ikke samtale etter forrige fødsel, var underbemanning fra ende til annen dessverre. Ts. Anonymkode: 506c0...d04 Jøss, jeg fikk Embla-samtale, det var denne uken faktisk. Eller, Embla er vel egentlig med jordmor, det utgikk for min del siden samtalen ble så tett oppunder termin, så jeg hadde kun en samtale med en lege. Anonymkode: 3836b...958
*nordby* Skrevet 21. september 2020 #11 Skrevet 21. september 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jøss, jeg fikk Embla-samtale, det var denne uken faktisk. Eller, Embla er vel egentlig med jordmor, det utgikk for min del siden samtalen ble så tett oppunder termin, så jeg hadde kun en samtale med en lege. Anonymkode: 3836b...958 Ja. Sekretærene som setter opp timer sier at det først er ledig i januar for samtaler. Helt stappfullt frem til da. 😥
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå