Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg hadde en omfattende operasjon i kjeven 2 uker siden. Jeg har i ettertid sett at jeg hadde høyest mulighet for å bli gravid dagen før. Hadde også ubeskyttet samleie omtrent hele eggløsning-perioden, samt dagen før operasjonen. Vi prøver å bli gravide, men oppi alt dette med operasjonen og mye å tenke på, har jeg rotet med en uke, så var sikker på at eggløsningen kom seinere... 🙁 Siden det har jeg brukt ibux og paracet hver dag, opptil flere ganger for dagen, men de siste dagene endelig har smertene avtatt. Jeg har derimot hatt mensenmurringer i nesten en uke, men ingen mensen enda. Vanligvis har jeg kun mensensmerter dagen jeg får mensen, omtrent som "nå fikk jeg mensen fordi jeg kjenner det"

Om jeg er gravid, kan narkosen embryoet ha tatt skade av narkosen og ibux?

Skal ikke teste før mensen er på overtid en uke, så er fortsatt tidlig siden det er snakk om ca 4 dager på overtid nå.. er livredd for evt misdannelser, evt spontanabort, og andre komplikasjoner...

Anonymkode: a3af9...783

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da absolutt ikke for tidlig å ta en test nå?! Litt avhengig av testens følsomhet vil mange få positiv test før forventet mens. 

Det andre du lurer på vet jeg desverre ikke noe om. Tenker en lege er rett person til å svare

Anonymkode: c56dc...851

Skrevet

Man kan aldri vite for sikkert om det hadde hatt noe påvirkning på foster. Men om du er 4 dager over nå, så skal testen vise positiv hvis du er gravid. Så hvorfor venter du? 

Anonymkode: 7a7a0...3ec

Skrevet

Jeg venter fordi det noen ganger har vært forsinket mens. I tillegg tenker jeg på hormonforstyrrelser 🤔 men jeg har ekstremt lyst til å ta test, og samtidig så er jeg veldig nervøs på resultatet mtp narkosen osv.. morfin fikk jeg også... 🙁

Ts

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg venter fordi det noen ganger har vært forsinket mens. I tillegg tenker jeg på hormonforstyrrelser 🤔 men jeg har ekstremt lyst til å ta test, og samtidig så er jeg veldig nervøs på resultatet mtp narkosen osv.. morfin fikk jeg også... 🙁

Ts

Morfin er ikke særlig farlig for et foster. 

Anonymkode: c69e9...845

• Liker 2
Skrevet

Du var jo ikke gravid da du fikk narkose? Så var jo ikke noe embryo der.

Anonymkode: fd086...750

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du var jo ikke gravid da du fikk narkose? Så var jo ikke noe embryo der.

Det vet man ikke. Det kan jo ta et par dager for sædcellene og svømme, og når egget festet seg vet man heller ikke. Kommer helt an på når i eggløsningen jeg i så fall ble gravid. Sitter uansett nå og lurer på å ta den testen nå idag likevel..

Ts

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet man ikke. Det kan jo ta et par dager for sædcellene og svømme, og når egget festet seg vet man heller ikke. Kommer helt an på når i eggløsningen jeg i så fall ble gravid. Sitter uansett nå og lurer på å ta den testen nå idag likevel..

Ts

Men det tar 5-6 dager før egget fester seg. Det går helt sikkert fint. Narkosemidler og morfin er ute av kroppen i løpet av kort tid.

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du oppfører deg som om det bare finnes en eneste graviditetstest igjen i hele verden? Kan du ikke ta en i morgen tidlig og en ny en om noen dager? Denne tråden ga meg skikkelig OCD-vibber

Og det går sikkert helt fint med fosteret om du skulle være gravid. 

• Liker 1
Skrevet

Uansett, snakk med HELSEPERSONELL hvis du er bekymret. Ikke et forum på internett. 

og da en test, ellet ti. 

Anonymkode: b5f4f...8f6

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor du oppfører deg som om det bare finnes en eneste graviditetstest igjen i hele verden? Kan du ikke ta en i morgen tidlig og en ny en om noen dager? Denne tråden ga meg skikkelig OCD-vibber

Og det går sikkert helt fint med fosteret om du skulle være gravid. 

Om man vil sløse tester i hytt og pine, så er det opp til den enkelte. Tror ikke du vet hva OCD er.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uansett, snakk med HELSEPERSONELL hvis du er bekymret. Ikke et forum på internett. 

og da en test, ellet ti. 

Anonymkode: b5f4f...8f6

Ja, bare at det er søndag idag, og jeg måtte få det ut av systemet før jeg ble sprø. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...