Gå til innhold

Personlighetstype Mekleren- negativ i jobbsammenheng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller positivt? Hva tenker dere? Noen som har litt peil her? 

Anonymkode: 79627...a7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er vi alle individer og alle slike inndelinger vil være grove forenklinger. Men hvis vi ser på en person som er eksakt slik "meglere" beskrives, så tenker jeg:

- å ha noen empatiske/omsorgsfulle men samtidig introverte personer er nyttig på enhver arbeidsplass, så lenge de ikke blir for mange (man trenger ulike roller)

- de beskrives som idealister, så det vil være mer positivt i en jobb som gir mening for deg, heller enn i en typisk kontorjobb for en gigabedrift. Rett og slett fordi man ikke gjør en like god jobb om man hele tiden kjenner på at jobben er meningsløst, og idealiserter kan strekke seg veldig langt og jobbe knallhardt for noe de tror på

- i noen jobber er det nyttig å være ekstrovert, i andre er det nyttig å være ekstremt logisk og systematisk. I slike jobber vil det trolig være nyttigst med andre personligheter, men selv da vil man kunne være en nyttig del av arbeidsplassen med nye perspektiver og annet driv. For eksempel kjenner jeg veldig introverte lærere som gjør en fantastisk jobb. Så man bør ikke la personlighetstyper låse en for mye

Skrevet

Snowbrigade beskrev det ganske så godt! 

Jeg har denne personlighetstypen og er sykepleier, så i den sammenheng kan jeg si; 

Positivt 

- Svært mye empati og omsorg for pasienter/kollegaer

- Stor lidenskap for jobben og strekker meg langt for at alle arbeidsoppgavene blir gjort best mulig, hjelper alle

- Tilpasningsdyktig i alle sammenhenger, stor fleksibilitet

Negativt 

- Blir fort sliten av å være med kollegaer som er utadvendte og dominerende, samtidig som jeg prøver å gjøre alle fornøyde

- Ofte misforståelser da mange oppfatter meg som sjenert og reservert

- Tar ting veldig personlig, spesielt kritikk

Anonymkode: 1734c...8d4

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snowbrigade beskrev det ganske så godt! 

Jeg har denne personlighetstypen og er sykepleier, så i den sammenheng kan jeg si; 

Positivt 

- Svært mye empati og omsorg for pasienter/kollegaer

- Stor lidenskap for jobben og strekker meg langt for at alle arbeidsoppgavene blir gjort best mulig, hjelper alle

- Tilpasningsdyktig i alle sammenhenger, stor fleksibilitet

Negativt 

- Blir fort sliten av å være med kollegaer som er utadvendte og dominerende, samtidig som jeg prøver å gjøre alle fornøyde

- Ofte misforståelser da mange oppfatter meg som sjenert og reservert

- Tar ting veldig personlig, spesielt kritikk

Anonymkode: 1734c...8d4

Kjenner meg godt igjen i det nederste punktet, det oppleves vanskelig hehe skulle ønske jeg taklet kritikk besrw

Anonymkode: 79627...a7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...