Gå til innhold

Katten min liker ikke våtfor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kattunge på fire måneder. Veterinæren sa han kan få våtfor to ganger i uka, men har prøvd mange forskjellige. Han vil ikke ha. Han vil bare ha tørrfor. Jeg skifter ofte ut vannet hans så det er friskt, og han drikker heldigvis mye. Jeg kan ikke akkurat tvinge han til å spise våtfor. Tror dere det er absolutt nødvendig? Spør veterinæren igjen, men spør her også.

Anonymkode: 3d97f...564

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du trenger ikke gi våtfor. Med mindre det er spesielle grunner for det. Kattungen er frisk? 

Anonymkode: 4db5e...a4a

Skrevet

Ok. Ja, hun bare anbefalte det da han var til vaksine og helsesjekk. Han er helt frisk.

Skrevet

Vi gir bare våtfor av og til, for ekstra kos. Katter trenger det egentlig ikke, og bør ikke helfores med våtfor. De trenger harde ting å tygge på for å rense bort tannstein o.l. Hvis han drikker mye er det ikke noe problem. 😺

Anonymkode: fb0ef...856

Skrevet

Katten min spiser bare våtfor med kylling/kalkun/okse og det skal være i saus, ikke gelé 😂 

Spiser ikke fisk, og ikke i gelé. Og det som er sånn grillvariant går hun ikke helt bort for å lukte på engang🤪

Anonymkode: b224e...294

Skrevet

Katten min på 9 år vil heller ikke ha våtfor. Har prøvd med alle slags varianter både fra dyrebutikk, veterinær og matbutikken men han insisterer på å kun spise tørrfor og en type godbiter :ler: Nå har jeg kun eid ha siden januar ( omplasseringskatt fra FOD ) men jeg regner med at han har vært sånn hele livet. Ifølge veterinæren vår så er det helt greit at han kun vil ha tørrfor :)

Skrevet

Min vil heller ikke ha våtfor, har prøvd mange forskjellige, men hun snuser bare og går sin vei. Hun kan spise litt leverpostei og kylling, men det hører til sjeldenheten. Det er tørrfor som gjelder, samt godbiter - der er hun i grunnen grenseløs.. 😂

Skrevet

Katten min spiser kun tørrfor og det hun eventuelt skaffer selv ute. 15 år og sprek som bare det. 

Anonymkode: 49d3f...3de

Skrevet

Den ene min spiser ikke kattemat av noe slag. Den er 12 år.

Anonymkode: e9672...2ba

Skrevet

Så lenge du ser at han drikker hver dag, så er det ikke nødvendig å tvinge i ham våtfór.
Hovedgrunnen til at mange veterinærer anbefaler å gi våtfór i tillegg, er for å forsikre deg om at katten får i seg nok væske.
Har du nok vannstasjoner rundt omkring i huset, og det er tydelig at han drikker en del, så er det helt greit å la være å gi våtfór.

Ha likevel i mente at hvis han begynner å drikke unormalt mye, altså unormalt mye for *ham*, og å tisse oftere, så er det lurt å sjekke nyreverdier og urin for nyretrøbbel.

Gjest TheCatLady
Skrevet

Katten min vil bare ha noen få typer våtfor, men ikke alltid han vil ha de heller :)

Men om katten bare vil ha tørrfor så er det greit. Man kan ikke tvinge de og drikker han nok så er det ikke noe problem. 

Skrevet

Hva med å gi pusen kattesuppe i blant? Selger det på dagligvare. Våre liker det. 

Skrevet
4 timer siden, lemoncake skrev:

Hva med å gi pusen kattesuppe i blant? Selger det på dagligvare. Våre liker det. 

Enig! Har ennå ikke møtt en katt som ikke liker den suppa! Spesielt den med blå skrift, de blir jo helt i himmelen av den. 

Anonymkode: 8e78b...ef6

Skrevet
På 23.9.2020 den 17.08, lemoncake skrev:

Takk for tips :) Den må testes 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...