AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #1 Del Skrevet 20. september 2020 Har ligget i underskudd i to uker, gått ned 5 kilo. I går spiste jeg bagels med smør, og croissant til frokost, vipps var to kilo tilbake. Hjeeeelp! Må jeg bruke ei uke på å gå ned disse to kiloene igjen? Og ja, jeg vet det var idiotisk å skeie ut med stor frokost Anonymkode: 5e0d9...e4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #2 Del Skrevet 20. september 2020 Kanskje var det mer idiotisk å ligge i et så stort underskudd at du mister kontrollen og spiser 14000 kalorier i ett måltid. Men kanskje er det bare det at du ikke visste at vekta svinger helt naturlig fra dag til dag. Men nå vet du det. Anonymkode: 7345f...5e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #3 Del Skrevet 20. september 2020 Hvordan tenker du å leve når "slankingen" er over? Anonymkode: 1d5fb...1b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #4 Del Skrevet 20. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan tenker du å leve når "slankingen" er over? Anonymkode: 1d5fb...1b0 Når slankingen er over vil svigninger i vekta være mindre skremmende. Men når jeg har gått ned 5 kilo de siste to ukene og var så godt i gang, føles det bare så ødeleggende med to kilo opp etter en usunn dag. Men jeg vet vel egentlig svarene på dette, var sikkert bare ute etter "trøst" Er så redd det skal ta ei hel uke å bli kvitt disse to kiloene igjen... Anonymkode: 5e0d9...e4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #5 Del Skrevet 20. september 2020 Slik er det bare for veldig mange. Vært flink lenge og alt er slik det skal være, ha ei friuke og så er det opp fem kilo. Her må en regne med at mat som lar kroppen samle opp vann gjør en stor del av den oppgangen. Det er det samme hver gang og en må visst bare leve med det. Ja, det tar lengre tid å komme tilbake til der en var for hver gang dette skjer og jo eldre en blir, jo vanskeligere blir det. Kroppen tviholder på vekt og vil ikke bli "tynnere". Anonymkode: 0f972...e92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #6 Del Skrevet 20. september 2020 Har du logget kaloriene da? Vet du hvor mye du oversteg dagskvoten? Jeg logget alt i går over var hele 1000 kalorier over forbruk. 🤭 Og det var utelukket pga en plate med sjokolade, noen never nøtter og 100 g godt og blandet. Det tilsvarer 1/7 kg i fett på kroppen, om teorien stemmer (men tror ikke man legger på seg så mye fett på en dag). Mager trøst, men ville bare vise at vi er flere som tabber oss ut. Vi må bare børste det av oss og begynne på ny frisk. Vekt oppgangen din er nok hovedsakelig vann og forsvinner om et par dager. Ta det helt med ro, men ikke gjør det til en vane. Anonymkode: 42f54...844 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #7 Del Skrevet 20. september 2020 Det er ikke sunt å pine seg ned i vekt med kraftig underskudd. Da sprekker du nesten garantert. Uansett har det meste du har mistet til nå, vært vannvekt. Den vil gjerne variere med 1-3 kilo. Hvor mye vannvekt du har, kommer ann på hva du spiser, drikker, når på dagen du veier deg, og syklus. Du spiste et stort måltid, som kanskje gjorde at kroppen holder mer på vann... Du la ikke på deg to kilo fett på et par timer. Forøvrig, og du har sikkert hørt det før, et sunt og balansert kosthold er det beste både for å gå ned i vekt og beholde vekta. Da er det lov å kose seg uten skam. Bare spis som normalt dagen etter så går det seg til. Anonymkode: 093e6...0ed 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 20. september 2020 #8 Del Skrevet 20. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når slankingen er over vil svigninger i vekta være mindre skremmende. Men når jeg har gått ned 5 kilo de siste to ukene og var så godt i gang, føles det bare så ødeleggende med to kilo opp etter en usunn dag. Men jeg vet vel egentlig svarene på dette, var sikkert bare ute etter "trøst" Er så redd det skal ta ei hel uke å bli kvitt disse to kiloene igjen... Anonymkode: 5e0d9...e4f Når man går fort med i vekt, raser man fort opp igjen. Å gå ned fem kilo på to uker er veldig mye. Man bør helst ikke gå ned mer enn 1-1 1/2 kg i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #9 Del Skrevet 20. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når slankingen er over vil svigninger i vekta være mindre skremmende. Men når jeg har gått ned 5 kilo de siste to ukene og var så godt i gang, føles det bare så ødeleggende med to kilo opp etter en usunn dag. Men jeg vet vel egentlig svarene på dette, var sikkert bare ute etter "trøst" Er så redd det skal ta ei hel uke å bli kvitt disse to kiloene igjen... Anonymkode: 5e0d9...e4f Så godt som alle som ser på slanking som noe de gjør en periode misslykkes. Og ender ofte på en høyere vekt enn utgangspunktet. Du må starte å leve slik du ser for deg på sikt allerede i dag. Anonymkode: 1d5fb...1b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 20. september 2020 #10 Del Skrevet 20. september 2020 Jeg tenker at du kanskje allerede er på vei mot et usunt syn på mat her, hvis du tror at én utskeielse ødelegger all fremgang for alltid? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #11 Del Skrevet 20. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har ligget i underskudd i to uker, gått ned 5 kilo. I går spiste jeg bagels med smør, og croissant til frokost, vipps var to kilo tilbake. Hjeeeelp! Må jeg bruke ei uke på å gå ned disse to kiloene igjen? Og ja, jeg vet det var idiotisk å skeie ut med stor frokost Anonymkode: 5e0d9...e4f Hvordan kan du slanke deg når du ikke har begrep om at vekten svinger daglig, og at for å få den reelle oversikten over et vekttap så må du veie deg en gang i uken (eks hver mandag), uten klær og etter dobesøk? Anonymkode: 4d646...b0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #12 Del Skrevet 20. september 2020 Nei, du må ligge i kalori overskudd over tid. Det du har gått opp nå er for det meste vann, glukosen i muskulatur og mage/tarminnhold. Man legger ikke på seg mye av to uker med utskeielse, isåfall forsvinner de kiloene fort igjen når du spiser som du pleier. Anonymkode: 6d145...abc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #13 Del Skrevet 20. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har ligget i underskudd i to uker, gått ned 5 kilo. I går spiste jeg bagels med smør, og croissant til frokost, vipps var to kilo tilbake. Hjeeeelp! Må jeg bruke ei uke på å gå ned disse to kiloene igjen? Og ja, jeg vet det var idiotisk å skeie ut med stor frokost Anonymkode: 5e0d9...e4f Jeg håper du skjønner selv at denne ene frokosten ikke fikk deg til å gå opp 2 kg..... Anonymkode: 525ac...738 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #14 Del Skrevet 20. september 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du slanke deg når du ikke har begrep om at vekten svinger daglig, og at for å få den reelle oversikten over et vekttap så må du veie deg en gang i uken (eks hver mandag), uten klær og etter dobesøk? Anonymkode: 4d646...b0b Jeg har begrep om at vekten kan svinge. Jeg ønsker å veie meg hver dag, jeg MÅ ikke veie meg bare en gang i uken selv om jeg vet noen anbefaler det. Jeg veier meg selvsagt på morgenen og uten klær. De siste to ukene har jeg gått ned mellom 300 og 700 gram fra dag til dag, og det har vært motiverende. Skjønner jo at en dag med utskeielser vil gjøre at jeg går opp igjen, og jeg vet egentlig godt hva jeg må gjøre. Jeg blir litt irritert på meg selv om disse to kiloene som kom på et døgn tar ei uke eller mer å bli kvitt igjen Anonymkode: 5e0d9...e4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #15 Del Skrevet 20. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper du skjønner selv at denne ene frokosten ikke fikk deg til å gå opp 2 kg..... Anonymkode: 525ac...738 Ja, jeg gjør jo egentlig det... Anonymkode: 5e0d9...e4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #16 Del Skrevet 20. september 2020 1 time siden, Navani skrev: Jeg tenker at du kanskje allerede er på vei mot et usunt syn på mat her, hvis du tror at én utskeielse ødelegger all fremgang for alltid? Ja, jeg tenker nok litt usunt. Har roet ned stresset nå, og slått meg til ro med at spist er spist og nå må jeg fortsette som før. Anonymkode: 5e0d9...e4f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #17 Del Skrevet 20. september 2020 Har mange dager med utskeielser, men det betyr ikke noe på lang sikt. Har også gått ned i vekt når jeg føler jeg har skeiet ut med usunn mat, men egentlig har gått i kaloriunderskudd. Bagels og croissant til frokost høres ærlig talt ikke som en stor synd, og det du beskriver er nok helt naturlige variasjoner, antakelig grunnet vann. Anonymkode: 0819a...f9a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 20. september 2020 #18 Del Skrevet 20. september 2020 Nei da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Titania- Skrevet 20. september 2020 #19 Del Skrevet 20. september 2020 5 kg på to uker? En halv kilo i uka er vel anbefalt, tror jeg? Å sulte seg når man prøver å gå ned i vekt, er ikke lurt. Vær bevisst, beveg deg, og ikke spis for store porsjoner, spis heller oftere. En sprekk i ny og ne må man regne med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #20 Del Skrevet 20. september 2020 Det sier seg jo selv at du ikke gikk opp to kg fett av den frokosten. Vekta svinger fra dag til dag og det meste handler om hvor mye væske kroppen din har bundet til seg akkurat den dagen. Syklusen spiller en stor rolle for min del. Anonymkode: 9da79...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå