Gå til innhold

Akkurat funnet ut jeg er gravid, redd for å ha påført skade.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid og er ca 4 1/2 uke på vei. Denne graviditeten var ikke planlagt, så jeg har røyket som vanlig helt til jeg fikk positiv test. Har ikke røyket siden jeg fant det ut. Det jeg lurte på er om jeg kan ha påfårt mye skade allerede og om det et større sjanse for spontanabort? Lest så mye på nettet ang røyk og graviditet og er veldig bekymret nå..  

Anonymkode: 813be...9e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange har stått i din situasjon og drukket alkohol, røyket ig snust før de oppdaget graviditet. Det går nok fint. :) Om du skulle miste litt senere er det sannsynligvis av andre grunner enn røyk. 

Anonymkode: 2faa3...1d7

• Liker 5
Skrevet

I de aller, aller fleste tilfeller vil jeg tro det går helt  fint. Når jeg oppdaget jeg ble gravid hadde jeg levd som vanlig og den gangen røykte jeg også ganske mye og hadde også drukket alkohol. Barnet ble født sunn og sterk. Du er dessuten ikke langt på vei.

Anonymkode: 2ce1a...e47

• Liker 2
Skrevet

Var 7 uker på vei og hadde Margarita kvelder, ante ikke at jeg var gravid 😂 Spiste myk ost, røykte osv.

Ser ut til å gå bra her i svangerskapet så stresser ikke 😊

Skrevet

Å, nå ble jeg lettet! Tusen takk for alle de fine svarene deres❤ krysser fingrene for at dette går fint og at spira klamrer seg fast!

Anonymkode: 813be...9e6

Skrevet

Jeg var på skikkelig fylletur to helger på rad, snusa som vanlig(ca en boks om dagen), drakk masse is kaffe og cola, og hadde på det tidspunktet helt dilla på blåmuggost og spekeskinke. Jeg var 6 uker på veg, er 22 uker nå, og OUL sa alt så ut som det skulle. 

Det er fort gjort! Dette var heller ikke planlagt, gikk på prevensjon, så tanken falt meg ikke inn en gang at jeg kunne være gravid. 

Anonymkode: bf83c...8cc

Skrevet

Ikke bekymre deg. Det er selvsagt ikke optimalt, men det er mange i din situasjon, deriblant meg selv. Jeg sluttet brått den dagen jeg hadde den positive testen i hånda. Jenta mi er sunn og frisk. Burde jeg sluttet tidligere? Ja, absolutt. Men det gikk bra, og det går det nok med barnet ditt også.

Anonymkode: af6a2...765

Skrevet

Det går nok bra. Har sett nok av høygravide som står utenfor sykehuset med en blås i hånden. Dessverre.

Anonymkode: d510b...571

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det går nok bra. Har sett nok av høygravide som står utenfor sykehuset med en blås i hånden. Dessverre.

Anonymkode: d510b...571

Nok av? Seriøst? 

Har alltid hatt inntrykk av at norske gravide kvinner er veldig flinke til å holde seg borte fra både sigaretter og alkohol. 

Anonymkode: 38b40...00b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...