AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #1 Skrevet 20. september 2020 Vet ikke om dette blir helt rett å legge her men... Før jeg gikk ut i mammaperm så hadde jeg AAP. Nå er det snakk om å sykemelde meg mens jeg skulle vært i mammaperm. Men hvordan blir økonomien da? Får jeg noe penger mens jeg er sykemeldt, eller blir jeg uten noen inntekt. Noen som vet og/eller har vært i lignende situasjon? Anonymkode: 6d244...573
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #2 Skrevet 20. september 2020 Om du tidligere har brukt opp sykepenge retten vil du ikke ha rett på sykepenger. Du må isåfall søke om gjenopptak av aap for å få stønad. Vær også oppmerksom på at det kreves at du er så syk at du ikke kan ta deg av barnet i det hele tatt for å kunne utsette foreldrepengene eller for far å overta foreldrepengene.. Du kan ikke fritt velge å ta aap over foreldrepenger.. Anonymkode: 871a1...fe6
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #3 Skrevet 20. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Om du tidligere har brukt opp sykepenge retten vil du ikke ha rett på sykepenger. Du må isåfall søke om gjenopptak av aap for å få stønad. Vær også oppmerksom på at det kreves at du er så syk at du ikke kan ta deg av barnet i det hele tatt for å kunne utsette foreldrepengene eller for far å overta foreldrepengene.. Du kan ikke fritt velge å ta aap over foreldrepenger.. Anonymkode: 871a1...fe6 Jeg har ikke fått sykepenger på mange år. Ja jeg er så syk at jeg ikke kan ta meg av barnet, for ellers hadde det ikke vært snakk om å sykemelde meg. Det er da far som skal overta foreldrepermisjonen min, for å ta seg av barnet og meg. Det jeg lurer på er om jeg får noen form for inntekt når jeg er for syk til å ta vare på barnet og ha permisjon. Ts Anonymkode: 6d244...573
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #4 Skrevet 20. september 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke fått sykepenger på mange år. Ja jeg er så syk at jeg ikke kan ta meg av barnet, for ellers hadde det ikke vært snakk om å sykemelde meg. Det er da far som skal overta foreldrepermisjonen min, for å ta seg av barnet og meg. Det jeg lurer på er om jeg får noen form for inntekt når jeg er for syk til å ta vare på barnet og ha permisjon. Ts Anonymkode: 6d244...573 Da er alternativet som nevnt å søke gjenopptakelse av aap. Det er ingen garanti for at du får det, det må vurderes av saksbehandler om du fyller vilkårene... Viktig at du søker senest dagen du ønsker aap fra for det kan kun innvilges fra søknadsdato. Anonymkode: 871a1...fe6
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #5 Skrevet 20. september 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er alternativet som nevnt å søke gjenopptakelse av aap. Det er ingen garanti for at du får det, det må vurderes av saksbehandler om du fyller vilkårene... Viktig at du søker senest dagen du ønsker aap fra for det kan kun innvilges fra søknadsdato. Anonymkode: 871a1...fe6 Det er jo ikke sikkert jeg må være sykemeldt hele permisjonsperioden, og jeg skal jo være sykemeldt og da kan jeg ikke få aap samtidig. Og når permisjonstiden min neaten er over søker jeg gjenopptak av aap, og da vil jeg automatisk få aap igjen når permisjonstiden er over. Ts Anonymkode: 6d244...573
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #6 Skrevet 20. september 2020 Hvorfor tenkte du at det var en god idé å få barn når du er så syk at du ikke kan arbeide? 🤔 Tviler på at du har rett på noe penger her, du får leve på samboeren din og håpe han ikke forlater deg. Anonymkode: e4aa4...4f2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #7 Skrevet 20. september 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tenkte du at det var en god idé å få barn når du er så syk at du ikke kan arbeide? 🤔 Tviler på at du har rett på noe penger her, du får leve på samboeren din og håpe han ikke forlater deg. Anonymkode: e4aa4...4f2 Herregud, var ikke sånn at jeg planla å bli syk da! Jeg hadde aap fordi bedriften jeg jobbet i gikk konkurs, og jeg fikk aap mens jeg omskolerte meg. Jeg må sykemelde meg nå i permisjonen pga fødselsdepresjon. Hvorfor skulle han det? Det er bare så teit når det er det eneste folk klarer å lire av seg her inne! Enten så er det "håper mannen/samboer går fra deg" eller så er det "snakk om kvinnefella" 🤦♀️ Men takk for ditt utrolige dårlig innspill på det jeg lurer på! Ts Anonymkode: 6d244...573 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #8 Skrevet 20. september 2020 Er det noen som vet/har vært i en lignende situasjon som faktisk kan svare på det jeg lurer på? Ts Anonymkode: 6d244...573
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #9 Skrevet 20. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, var ikke sånn at jeg planla å bli syk da! Jeg hadde aap fordi bedriften jeg jobbet i gikk konkurs, og jeg fikk aap mens jeg omskolerte meg. Jeg må sykemelde meg nå i permisjonen pga fødselsdepresjon. Hvorfor skulle han det? Det er bare så teit når det er det eneste folk klarer å lire av seg her inne! Enten så er det "håper mannen/samboer går fra deg" eller så er det "snakk om kvinnefella" 🤦♀️ Men takk for ditt utrolige dårlig innspill på det jeg lurer på! Ts Anonymkode: 6d244...573 For å ha rett til AAP må arbeidsevnen din være redusert med minst 50 prosent. Så enten var du syk, eller så misbrukte du systemet. Anonymkode: e4aa4...4f2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #10 Skrevet 20. september 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som vet/har vært i en lignende situasjon som faktisk kan svare på det jeg lurer på? Ts Anonymkode: 6d244...573 Du har jo fått svar?? Du har ikke rett på sykepenger og eneste alternativ er da aap... I verste tilfelle sosialstønad om du ikke fyller vilkår for gjenopptakelse av aap.. Anonymkode: 871a1...fe6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå