Humle Brumle Skrevet 20. september 2020 #1 Skrevet 20. september 2020 Noen som vet hvor lenge en streik varer? Er det hele dagen, et par dager, hele uka? Hvor lenge tror dere streiken varer? Hilsen en som ikke har peiling på streiking😛 1
miztyia Skrevet 20. september 2020 #2 Skrevet 20. september 2020 (endret) Det kommer helt an på hvor lang tid det tar for partene å komme til en enighet. Men jeg tror ikke det vil vare så mange dagene, ettersom streiken berører såpass mange. Men det er bare hva jeg tror. Kjenner dette er litt krise da jeg bor alene uten lappen og bil og ikke har ting i gåavstand. Så håper det løser seg fort. Endret 20. september 2020 av miztyia 8
punkyB Skrevet 20. september 2020 #3 Skrevet 20. september 2020 16 minutter siden, miztyia skrev: Det kommer helt an på hvor lang tid det tar for partene å komme til en enighet. Men jeg tror ikke det vil vare så mange dagene, ettersom streiken berører såpass mange. Men det er bare hva jeg tror. Kjenner dette er litt krise da jeg bor alene uten lappen og bil og ikke har ting i gåavstand. Så håper det løser seg fort. Enig med deg - tenker dette fort kan bli vurdert til å ha for mye samfunnsmessig konsekvens slik at den blir stoppet om ikke partene kommer til enighet . Jeg bor i Oslo og her vil det jo bli enda fullere på tbane og trikk som er uheldig mtp. koronasmitte - usikker på om det spiller inn da . 4
Drizzt Skrevet 20. september 2020 #4 Skrevet 20. september 2020 Det var jo dårlig timing. På mandag blir det mange syklende, kjørende bil og stappet på tbane og trikk. Smittevern kan man ikke opprettholde. Folk må på jobb. Nå ser MDG hva som skjer når de kaster bilene ut av hovedstaden. 19
Capt. Obvious Skrevet 20. september 2020 #5 Skrevet 20. september 2020 Akkurat nå, Drizzt skrev: Det var jo dårlig timing. På mandag blir det mange syklende, kjørende bil og stappet på tbane og trikk. Smittevern kan man ikke opprettholde. Folk må på jobb. Nå ser MDG hva som skjer når de kaster bilene ut av hovedstaden. Alle bilene som må til hvis kollektivtransporten stanser får man uansett ikke plass til på veiene. 12
Drizzt Skrevet 20. september 2020 #6 Skrevet 20. september 2020 3 minutter siden, Capt. Obvious skrev: Alle bilene som må til hvis kollektivtransporten stanser får man uansett ikke plass til på veiene. Men det blir mange flere enn vanlig. 2
tonebelinda Skrevet 20. september 2020 #7 Skrevet 20. september 2020 Pga pandemien og smittevern håper jeg det blir tvungen lønnsnemnd i dag! Tenk på alle som har mistet jobben i tida vi er i, så akkurat nå synes jeg faktisk man skal være fornøyd med at man har jobb. Jobber selv i lavtlønnsyrke. Smitten vil øke, ennå flere som vil trykke seg inn på tog, buss og trikk. Så akkurat i tida med pandemi kan de gjerne forby streik. 20
tonebelinda Skrevet 20. september 2020 #8 Skrevet 20. september 2020 Usikker på hvordan jeg skal komme meg på jobb. Har ikke bil. Å sykle eller gå blir altfor langt. Taxi har jeg ikke råd til. Hjemmekontor er i tillehh umulig i min jobb 7
Gjest Kristina S. Skrevet 20. september 2020 #9 Skrevet 20. september 2020 (endret) - Endret 11. april 2021 av Kristina S.
Humle Brumle Skrevet 20. september 2020 Forfatter #10 Skrevet 20. september 2020 Jeg har heldigvis snille foreldre som kan kjøre meg til skolen om det fortsatt er stopp i morgen. Men de som ikke har noen som kan kjøre sliter jo litt da... 1
tonebelinda Skrevet 20. september 2020 #11 Skrevet 20. september 2020 11 minutter siden, Kristina S. skrev: Nei, det synes jeg virkelig ikke. Vi skal være veldig glad for at vi har den muligheten. Helt uenig med deg, i disse dager. 5
Gjest Kristina S. Skrevet 20. september 2020 #12 Skrevet 20. september 2020 (endret) - Endret 11. april 2021 av Kristina S.
Kjetil E Skrevet 20. september 2020 #13 Skrevet 20. september 2020 2 timer siden, Humle Brumle skrev: Noen som vet hvor lenge en streik varer? Er det hele dagen, et par dager, hele uka? Hvor lenge tror dere streiken varer? Hilsen en som ikke har peiling på streiking😛 Da det var buss-streik i Akershus på slutten av 90 tallet varte den i flere uker. 2
tonebelinda Skrevet 20. september 2020 #14 Skrevet 20. september 2020 1 time siden, Kristina S. skrev: Ja, vel. Selv om dere kun stemmer høyrepartier og kun leser blogger til influencere på fritiden, så skader det ikke å lære litt om hvordan folk fra veldig trange kår har kjempet og slitt for at vi har de rettighetene vi har i dag. Noen stikkord: Den idustrielle revolusjon, fabrikkarbeid var nytt, folk mistet arbeid på gård og bygd, skaffet seg arbeid i byene. Det som ventet dem der var hardt arbeid på fabrikker, veldig lav lønn, usle boforhold, folk ble stablet i skur uten innlagt vann, uhygienisk, store forskjeller på fattig og rik, kapitalister, kapitalister som drev fabrikkene brydde seg overhodet ikke hvordan arbeiderne hadde det, drev slavearbeid, ble behandlet som insekter. https://snl.no/arbeiderbevegelse https://snl.no/arbeiderklasse https://snl.no/streik https://no.wikipedia.org/wiki/Streik https://www.fagforbundet.no/rettigheter-i-arbeidslivet/streik/ Hvis du ser første innlegget mitt, jobber selv i lavtlønnsyrke. Ang hva jeg stemmer tar du feil. Sier at streik i situasjonen vi nå er i blir feil. Det må vente til pandemien er under kontroll. Som du også kanskje forstår, nå blir det mest sannsynlig ennå mer stappa på tog, trikk og T-bane. Da har vi et ennå større smittetrykk. Og det er IKKE gunstig for norsk økonomi 12
mannor Skrevet 20. september 2020 #15 Skrevet 20. september 2020 3 timer siden, Humle Brumle skrev: Noen som vet hvor lenge en streik varer? Er det hele dagen, et par dager, hele uka? Hvor lenge tror dere streiken varer? Hilsen en som ikke har peiling på streiking😛 Det er bussjåførene som streiker, ikke bussene. 5
Gjest Kristina S. Skrevet 20. september 2020 #16 Skrevet 20. september 2020 (endret) - Endret 11. april 2021 av Kristina S.
Lollybby Skrevet 20. september 2020 #17 Skrevet 20. september 2020 Hei. Er det slik at absolutt alle busser i Oslo streiker imorgen? Jeg trenger å ta buss 79 og nr 550 Enebakk Kirke ... Setter pris på svar!🙂
Havtorn Skrevet 20. september 2020 #18 Skrevet 20. september 2020 11 minutter siden, Lollybby said: Hei. Er det slik at absolutt alle busser i Oslo streiker imorgen? Jeg trenger å ta buss 79 og nr 550 Enebakk Kirke ... Setter pris på svar!🙂 Jepp. Alle busser med Ruter-logoen på pretty much. Kjenner jeg er glad for at jeg kan ta hjemmekontor, men kommer til å slite hvis streiken varer mer enn et par dager. Er 2 km å gå hjem til meg og jeg har ikke helse til å gå så langt 😅 2
Humle Brumle Skrevet 20. september 2020 Forfatter #19 Skrevet 20. september 2020 40 minutter siden, Kjetil E skrev: Da det var buss-streik i Akershus på slutten av 90 tallet varte den i flere uker. Oi det var lenge😯
tonebelinda Skrevet 20. september 2020 #20 Skrevet 20. september 2020 26 minutter siden, Kristina S. skrev: Det er mange muligheter i Oslo. Det er ikke alle vi som jobber i Oslo som bor i Oslo da. Og for noen av oss er det ikke mange andre muligheter, dessverre. Nærmeste togstasjon ligger 8 km unna, litt for langt for meg å gå til om morgenen og fra om ettermiddagen. Har ikke bil, eller tilgang på bil. Ingen mulighet til hjemmekontor i min jobb. Så buss er eneste mulighet for meg, og mange flere med meg. Taxi tur/retur jobb kommer på 1200-1500 tipper jeg. Det har ikke jeg råd til. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå