Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi har nettopp vært gjennom første søskenforsøk og desverre ble d aldri innsett pga av dårlig kvalitet på eggene og dermed ikke befruktning.. Førstemann kom på første forsøk sist, men legen sa nå at det mest sannsynlig bare var pga av flaks.. Vi skal prøve igjen, men legen mener vi må være forberedt på at vi ikke kan prøve i all tid liksom..

Vi har lest litt om Q10 ubiquinol, og har tenkt at d ikke skader å prøve, men har lest mye «gammel» info og vil gjerne høre fra dere som har brukt det.. 

Hvor mye tok dere? Hvordan fordelte dere dosene utover dagen?

Hvordan fungerte det (evt ikke fungerte det) for deg?

Setter stor pris på alle svar ❤️

Endret av Momtroll
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 4 ivf forsøk bak meg.

På di 3 første forsøkene fikk jeg ingen egg på frys.

Da vi startet med vårt 4 forsøk begynte jeg på høye doser q10 (400mg)

Fikk satt inn ett egg i tilegg fikk jeg mange egg på frys. Har ikke blitt gravid enda men skal endelig ha fryseforsøk snart 

Jeg vet ikke om det var q10 som gjorde eggene bedre, men dette vet jeg var et eneste jeg gjorde annerledes dette forsøket.

Anonymkode: 67fa9...a5b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 4 ivf forsøk bak meg.

På di 3 første forsøkene fikk jeg ingen egg på frys.

Da vi startet med vårt 4 forsøk begynte jeg på høye doser q10 (400mg)

Fikk satt inn ett egg i tilegg fikk jeg mange egg på frys. Har ikke blitt gravid enda men skal endelig ha fryseforsøk snart 

Jeg vet ikke om det var q10 som gjorde eggene bedre, men dette vet jeg var et eneste jeg gjorde annerledes dette forsøket.

Så spennende! Jeg tenker d ikke skader å prøve. Vi regner med neste forsøk om ett par måneder, så burde klare d. Men hvordan tok du tablettene? Tok du alt på en gang eller fordelte du det utover?

Skrevet
1 time siden, Momtroll skrev:

Så spennende! Jeg tenker d ikke skader å prøve. Vi regner med neste forsøk om ett par måneder, så burde klare d. Men hvordan tok du tablettene? Tok du alt på en gang eller fordelte du det utover?

Jeg hadde bestilt q10 400mg fra utlandet som var 1 kapsel. Så den tok jeg på morgenen samtidig som andre vitaminer :)

Skrevet

Jeg husker ikke dosen mer, men jeg kjøpte det på butikk i Norge og tok den dosen det stod anbefalt på pakken. Vi fikk flere egg og høyere befruktningsrate det forsøket (3. forsøk, alle ferskforsøk fordi vi ikke fikk noe på frys), og det ble et barn. Jeg begynte med q10 igjen da vi skulle prøve på nr. to, og ble gravid før vi rakk å komme igang med IVF-forsøk.

Jeg tenker dette mest sannsynlig var helt tilfeldig. Og jeg tror ikke q10 på magisk vis gjør eggene veldig bra. Da hadde noen blitt veldig rike på det for lengst. Men fordi de to eneste gangene jeg har blitt gravid gjennom de årene vi prøvde, har vært da jeg tok det, er det en del av meg som i hvert fall tenker at det er verdt forsøket. 

Masse lykke til, håper det neste forsøket deres ender godt ❤️ 

Anonymkode: d4362...daf

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker ikke dosen mer, men jeg kjøpte det på butikk i Norge og tok den dosen det stod anbefalt på pakken. Vi fikk flere egg og høyere befruktningsrate det forsøket (3. forsøk, alle ferskforsøk fordi vi ikke fikk noe på frys), og det ble et barn. Jeg begynte med q10 igjen da vi skulle prøve på nr. to, og ble gravid før vi rakk å komme igang med IVF-forsøk.

Jeg tenker dette mest sannsynlig var helt tilfeldig. Og jeg tror ikke q10 på magisk vis gjør eggene veldig bra. Da hadde noen blitt veldig rike på det for lengst. Men fordi de to eneste gangene jeg har blitt gravid gjennom de årene vi prøvde, har vært da jeg tok det, er det en del av meg som i hvert fall tenker at det er verdt forsøket. 

Masse lykke til, håper det neste forsøket deres ender godt ❤️ 

Det er jo akkurat sånne historier som gjør at man ikke kan la vær å prøve 😅 ❤️ Det gir meg litt håp om at det kanskje er mulig for oss også! Men har jo selvsagt forståelse for at det er som med alt annet. Noe funker og noe funker ikke. Føler iallefall at jeg bidrar på eget vis når jeg forsøker dette. Så får vi bare håpe kroppen min vil spille på lag. Vi ønsker ett barn til, og da er det ene gullegget det som skal til. 🤞🏻

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde bestilt q10 400mg fra utlandet som var 1 kapsel. Så den tok jeg på morgenen samtidig som andre vitaminer :)

Ok, jeg har bare funnet 100mg. (Bestilt fra utlandet). Foreløpig tatt to til frokost og to til middag.. men sånn i teorien tenker jeg at d burde være mulig å ta alle samtidig? 😅

Skrevet
14 timer siden, Momtroll skrev:

Det er jo akkurat sånne historier som gjør at man ikke kan la vær å prøve 😅 ❤️ Det gir meg litt håp om at det kanskje er mulig for oss også! Men har jo selvsagt forståelse for at det er som med alt annet. Noe funker og noe funker ikke. Føler iallefall at jeg bidrar på eget vis når jeg forsøker dette. Så får vi bare håpe kroppen min vil spille på lag. Vi ønsker ett barn til, og da er det ene gullegget det som skal til. 🤞🏻

Ja, på den ene siden syns jeg det er dumt at ufrivillig barnløse skal bruke masse penger på kosttilskudd og andre ting som ikke har noen dokumentert effekt. Og samtidig så kjenner jeg veldig godt igjen dette med å prøve det man kan. Det føltes så godt å bare gjøre et eller annet, så det var nesten verdt pengene i seg selv 😅Og kanskje bidro det til at vi fikk våre barn, om så bare bittelitt, i kombinasjon med skikkelig flaks. 

Og uansett, når dere har hatt flaks en gang, så kan dere ha det igjen ❤️ Og kanskje var det heller det forsøket dere hadde som var uflaks. Vi hadde to dårlige forsøk, med bare 1-2 befruktede egg først, og legen sa at det så jo ikke så bra ut, men det kunne være uflaks og "dårlige sykluser". 

Skrevet

Hei ☺️

Vet dere om man kan fortsette å ta q10 etter innsett? Er jo litt dumt å avbryte det, hvis forsøket failer og man skal ha nytt forsøk senere, siden q10 må tas i noen mnd. før det ev. har virkning. 

Mener jeg leste en studie en gang, der q10 var det eneste av flere kosttilskudd som kunne indikere effekt. Skal se om jeg finner det igjen. Da tror jeg de tok 600 mg daglig... har selv bare funnet 100 mg her hjemme. Var litt voldsomt å ta 6 tabletter daglig?

Leste forresten også at det var lurt å ta på kvelden, da noen kan bli litt døsige av dem. 

Anonymkode: 88b5d...9a4

Skrevet

Jeg har kjøpt inn Q10 400mg, 600mg og 1000mg 😯 kjøpte fra utlandet da deg ikke fantes i norge i disse størrelsene. Jeg har til nå brukt 400mg på forige forsøk. Skal ha fryseforsøk snart og tenker å bruke høyere dose q10 hvis fryseforsøkene ikke funker.  Men har noen egg på frys og tenker å bruke babyklister når eggene er satt tilbake 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei ☺️

Vet dere om man kan fortsette å ta q10 etter innsett? Er jo litt dumt å avbryte det, hvis forsøket failer og man skal ha nytt forsøk senere, siden q10 må tas i noen mnd. før det ev. har virkning. 

Mener jeg leste en studie en gang, der q10 var det eneste av flere kosttilskudd som kunne indikere effekt. Skal se om jeg finner det igjen. Da tror jeg de tok 600 mg daglig... har selv bare funnet 100 mg her hjemme. Var litt voldsomt å ta 6 tabletter daglig?

Leste forresten også at det var lurt å ta på kvelden, da noen kan bli litt døsige av dem. 

Anonymkode: 88b5d...9a4

Nå skal jeg være forsiktig med å uttale meg siden jeg ikke er noen ekspert på noe som helst måte.. men sånn som jeg har lest det så anbefales det å stoppe ved graviditet.. Mener det er fordi de ikke kan si noe på hvordan det påvirker barnet.. jeg ville stoppet, og så heller begynt på q10 igjen. Q10 kan virke fra 4 uker har jeg lest noe sted, men de fleste må vel vente en syklus eller to før neste forsøk uansett?

Jeg har lest d motsatte. At d ikke var lurt å ta om kvelden fordi man kunne bli for våken av det 😂

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjøpt inn Q10 400mg, 600mg og 1000mg 😯 kjøpte fra utlandet da deg ikke fantes i norge i disse størrelsene. Jeg har til nå brukt 400mg på forige forsøk. Skal ha fryseforsøk snart og tenker å bruke høyere dose q10 hvis fryseforsøkene ikke funker.  Men har noen egg på frys og tenker å bruke babyklister når eggene er satt tilbake 

Spennende! Var d fryseeggene som kom ved q10?! 

Hva er babyklister? Er d lutinus?

Skrevet
19 minutter siden, Momtroll skrev:

Spennende! Var d fryseeggene som kom ved q10?! 

Hva er babyklister? Er d lutinus?

Ja det jeg har brukt q10 ved fryseeggene 😄 fikk aldri egg på frys på mine forige forsøk så jeg tror kanskje q10 gjorde mine egg bedre. 

Nei, babyklister er noe man får kjøpt på helsekost, det er noen dråper man blander ut i vann når eggløsningen har vært og frem til ikm.  Lutinus er progesteron tilskudd,  noe ala crinone og cyclogest. Det skal jeg også bruke i fryseforsøket mitt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...