AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #21 Del Skrevet 20. september 2020 Jeg unngår å kjøpe inn rett og slett. Klarer ikke la det ligge om jeg har det i skapet. Men den lørdagen du beskriver. Kunne du tatt EN lefse, og fått behovet dekket? Det er jo ikke sånn at man aldri kan spise noe usunt for å være slank? Kunne den lefsen vært lunsjen din den dagen feks? Anonymkode: 68057...d3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #22 Del Skrevet 20. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Som deg glei jeg sakte opp i BMI overvektig da forbrenningen ikke var som før i 30-årene. Jeg snudde hele innstillingen min til mat for noen år siden, og er nå normalvektig selv om jeg tar et stykke kake hos svigers, og spiser akkurat det samme som andre rundt meg spiser. - innså at det ikke var alt eller ingenting. En fredag er for eksempel 3 stykker pizza og litt vin, IKKE pizza + brus + 300g smågodt + chips, IKKE salat og kylling mens andre spiste pizza. - kuttet alt av småspising og mellommat i en overgangsperiode, brøt båndet at TV=kos=mat. Nå kan jeg fint ta en neve chips, eller to biter sjokolade, og føle meg veldig fornøyd med det. - lærte meg forskjellen på fysisk og psykisk sult. Om jeg var sulten eller hadde lyst på noe utenom måltidene skulle jeg først spise et tørt knekkebrød. Hadde jeg ikke lyst på det (det hadde jeg som regel ikke) var jeg ikke sulten. - spiste meg passe mett. Tok aldri et stykke til bare fordi det var godt. - gjorde små grep til de fleste måltid. Dropp pesto på salaten, dropp majones på knekkebrødet, drikk vann til 90% av måltidene, ta sort kaffe ikke latte, ta litt mindre laks og litt mer grønnsaker, spis to knekkebrød i stedet for tre Anonymkode: a5dfa...9f4 Hvorfor råder du TS til å spise mindre laks? Anonymkode: 6d9f5...069 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #23 Del Skrevet 20. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hjelper det med en sånn, for å spise 2 rader sjokolade må jeg jogge 30 min. og faktisk lage regel på at du får lov å spise de to radene, men bare hvis du jogger først. Anonymkode: 9eab9...de2 Synes alle forslagene her er fornuftige, bortsett fra dette. Dette er oppskriften på et forstyrret forhold til mat, spør du meg. Bort med tvang og straff. Anonymkode: 6d9f5...069 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hot mess Skrevet 21. september 2020 #24 Del Skrevet 21. september 2020 På 20.9.2020 den 7.08, AnonymBruker skrev: Altså lyst på noe jeg ikke burde spise? Jeg har aldri i livet gått på diett eller noe, har spist det jeg har villet av mat, også av godterier, kjeks, is, drukket sukkerholdige drikker osv. Med årene har dette ukontrollerte inntaket har ført til at jeg har fått en bmi på 26. Noe jeg misliker sterkt og vil gjøre noe med. Så da sier det seg selv at jeg ikke kan/burde spise slike ting nå som jeg går ned i vekt. Ikke har jeg tenkt å gå tilbake til dårlige vaner heller. Jeg ønsker å tenke « Jeg vil ha en slank og fin kropp, i stedet for godteri, kaker og lignende». Men når jeg kommer i fristende situasjoner (er med andre som serverer det jeg ikke burde spise), klarer jeg ikke tenke på målet mitt om å bli og forbli slank. Jeg tenker bare på stakkars meg som ikke får spise det andre spiser. Til å med i går som lørdag var utfordrende. Barna skulle kjøpe lørdagsgodteri på butikken da de ble med meg. Kjente det var vanskelig nok. Men jeg holdt meg kald og kjøpte ingenting for meg. Da vi kom hjem var svigers innom, og hadde med seg lefser og boller (de tenkte barna ville likt det). Og som jeg cravet på lefser! Holdt meg hard. Så skulle barna spise lørdagsgodt og jeg så div smågodt med sjokolade og deilige gelefrukter. Huff.. holdt meg hard igjen. Tok meg en kopp te. Og eneste jeg tenkte var: «stakkars meg som ikke kan spise slikt lengre». seriøst ! ! ! Dette kan ikke gå i lengden. Jeg må endre tankesett. Selv om jeg mener jeg er godt på vei. Hva kan jeg gjøre for å ikke være så lei meg, og heller føle meg flink og motivert for å få tilbake drømmekroppen? Anonymkode: 44735...0a9 Den mest åpenbare måten å endre tankesett på her ville kanskje være å "eie" valget ditt om å ikke spise godteri, kaker etc. Det er jo ikke synd på deg, du velger det selv. Du velger å ikke spise kake, godteri etc, fordi du heller vil ha en slank kropp. Du kan når som helst velge bort målet om å gå ned i vekt, og heller spise kake, enten midlertidig, eller for godt. Hvis du fortsatt heller vil ha vektnedgang enn godteri, tar du et bevisst valg, og da gir det ikke mening å synes synd på deg selv for at du velger det bort? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #25 Del Skrevet 21. september 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor råder du TS til å spise mindre laks? Anonymkode: 6d9f5...069 Det var et eksempel på veldig kaloritett mat. Si at du har vanen å spise; 1/2 avocado på knekkebrødet, ta 2 ts pesto på salaten, ta en neve nøtter som mellommat, spise 200g laks til middag. Da glir du sakte opp i vekt, selv om du spiser sunn mat. Anonymkode: a5dfa...9f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #26 Del Skrevet 21. september 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor råder du TS til å spise mindre laks? Anonymkode: 6d9f5...069 Ikke meg du siterte, men om TS vil ha barn, serverer til barn, er opptatt av dyrevelferd opptatt av miljø eller generelt eller er glad i egen helse bør hun begrense inntaket av laks til under myndighetsrådene for feit fisk. Min barn får laks i bhg og får i seg nok fet fisk der, på grunn av innholdet av miljøgifter spiser vi det derfor ikke hjemme. Anonymkode: 890e5...5e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #27 Del Skrevet 21. september 2020 Alt blir en vane om du holder på med det lenge nok, TS. Jeg trodde jeg var uheldbredelig sukkeravhengig i 20-årene da jeg spiste optill en halv kilo godteri og kake (ikke tull en gang) hver eneste dag. Nå har jeg vent meg helt av med det, og savner det ikke i det hele tatt. Spiser kun søtt når jeg "må", i bursdager og sånn. Det er sykt krevende i starten, du vil få masse cravings, og du må bruke alt du har av disiplin til å klare det, men så etter noen uker, måneder så er dette den nye livsstilen som er like naturlig som å stå opp og gå på jobb. Anonymkode: 4d184...440 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #28 Del Skrevet 21. september 2020 Tusen tusen takk for mange gode råd og tips! Skal lese de flere ganger, slik at de er letter å huske på når suget etter søtsaker melder seg:) ts Anonymkode: 44735...0a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå