Tigeren Skrevet 20. september 2020 #1 Del Skrevet 20. september 2020 Hei. Vet ikke helt om dette er riktig sted å spørre, men prøver. Hvordan kan man få en person til å betale tilbake når man er totalt blokkert av all form for kommunikasjon? Har en eks. Som har lånt penger og lovt at de skal betales tilbake, men det skjer ikke. Han har blokkert alt av muligheter for å prøve å nå han. Vet ikke hvordan jeg kan få tak i de når jeg ikke får tak i han. Noen innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #2 Del Skrevet 20. september 2020 Send brev møt opp fysisk på døra Anonymkode: 072ae...8f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigeren Skrevet 20. september 2020 Forfatter #3 Del Skrevet 20. september 2020 Bor i en boligblokk så noen må åpne døren for å komme inn. Brev blir jo ikke svart på fordi han gir f... Og tenker at han kommer unna med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 20. september 2020 #4 Del Skrevet 20. september 2020 5 timer siden, Tigeren skrev: Bor i en boligblokk så noen må åpne døren for å komme inn. Brev blir jo ikke svart på fordi han gir f... Og tenker at han kommer unna med det. Rekommandert sending 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #5 Del Skrevet 20. september 2020 Kontakt Forbrukerrådet og be om hjelp til å sende han et krav, og opplys i kravet en forfallsdato, og at det vil gå til inkasso etter denne datoen om han ikke betaler. Hvor mye er det snakk om? Anonymkode: 79726...cd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #6 Del Skrevet 20. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kontakt Forbrukerrådet og be om hjelp til å sende han et krav, og opplys i kravet en forfallsdato, og at det vil gå til inkasso etter denne datoen om han ikke betaler. Hvor mye er det snakk om? Anonymkode: 79726...cd2 Hva har forbrukerrådet med dette å gjøre?. Anonymkode: f77f2...095 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #7 Del Skrevet 20. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har forbrukerrådet med dette å gjøre?. Anonymkode: f77f2...095 En liten skrivefeil *kremt* Mente forliksrådet. https://www.politiet.no/tjenester/namsmann-og-forliksrad/ Anonymkode: 79726...cd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 20. september 2020 #8 Del Skrevet 20. september 2020 Om dere ikke har noe nedskrevet, epost,sms... om at det faktisk er ett lån så er du helt og holdent avhengig av at den som skylder deg penger ønsker å gjøre opp for seg. Har du kontrakt/bevis kan du gå til innkreving av beløpet. Google : å kreve tilbake privat lån. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 20. september 2020 #9 Del Skrevet 20. september 2020 Er det snakk om mye penger så møt opp på døra og gi en kort redegjøring på konsekvenser hvis pengene ikke kommer. Du kan referere til at han har sånne og slike hjul på bilen sin. De koster så og så mye hver og ganger de opp med 4. Ingen forsikring dekker dekkskade ihvertfall ikke over tid. Han vil oppleve "punkterte" hjul minst en gang i uka helt til pengene kommer. Alt etter hvilken bil han kjører så snakker vi her om en ukeskostnad på 5 - 15 000 og kansje mere også. Pengene kommer på dagen dem. 😄 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 20. september 2020 #10 Del Skrevet 20. september 2020 9 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Er det snakk om mye penger så møt opp på døra og gi en kort redegjøring på konsekvenser hvis pengene ikke kommer. Du kan referere til at han har sånne og slike hjul på bilen sin. De koster så og så mye hver og ganger de opp med 4. Ingen forsikring dekker dekkskade ihvertfall ikke over tid. Han vil oppleve "punkterte" hjul minst en gang i uka helt til pengene kommer. Alt etter hvilken bil han kjører så snakker vi her om en ukeskostnad på 5 - 15 000 og kansje mere også. Pengene kommer på dagen dem. 😄 Får håpe det ikke er en bil med kameraovervåking, da blir du anmeldt for hærverk! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 20. september 2020 #11 Del Skrevet 20. september 2020 Hvor mye penger er det snakk om? Har du noe bevis på at du har lånt disse pengene og at vedkommende er enig i at dette er et lån? Når vedkommende har blokkert deg på alle kontaktflater så sier det seg selv at vedkommende ikke har tenkt å betale deg tilbake. Da må du bli formell - men det er ikke noe poeng i å gjøre dette med mindre det er en vesentlig pengesum og du kan bevise at vedkommende har lånt disse pengene. Purring sender du skriftlig pr brev med 14 dagers betalingsfrist. Hva du kan og skal gjøre etter det avhenger av hvor formelt låneavtalen er satt opp og hvor mye penger det dreier seg om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigeren Skrevet 29. september 2020 Forfatter #12 Del Skrevet 29. september 2020 Takker alle for svar. Det er snakk om under 20 tusen så nei er ikke det største beløpet men veldig surt når man velger å stole på en.. Desverre er ikke dette et lån som er tatt opp når det da er blitt tatt ut i minibanker, matbutikker og lignende. Så tror nok ikke jeg vinner denne saken på noe formell måte. Personen har ikke bil eller noen form for slike eiendeler. Jeg blir gal av dette, og vet ikke hva jeg kan gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 29. september 2020 #13 Del Skrevet 29. september 2020 5 timer siden, Tigeren skrev: Takker alle for svar. Det er snakk om under 20 tusen så nei er ikke det største beløpet men veldig surt når man velger å stole på en.. Desverre er ikke dette et lån som er tatt opp når det da er blitt tatt ut i minibanker, matbutikker og lignende. Så tror nok ikke jeg vinner denne saken på noe formell måte. Personen har ikke bil eller noen form for slike eiendeler. Jeg blir gal av dette, og vet ikke hva jeg kan gjøre. Beklageligvis kan du gjøre ingenting med denne saken. Du har vært snill og er blitt utnyttet. Mitt beste forslag er å avskrive det og gå videre - ikke la denne personens nedrige oppførsel få fortsette å forsure livet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 29. september 2020 #14 Del Skrevet 29. september 2020 5 timer siden, Tigeren skrev: Takker alle for svar. Det er snakk om under 20 tusen så nei er ikke det største beløpet men veldig surt når man velger å stole på en.. Desverre er ikke dette et lån som er tatt opp når det da er blitt tatt ut i minibanker, matbutikker og lignende. Så tror nok ikke jeg vinner denne saken på noe formell måte. Personen har ikke bil eller noen form for slike eiendeler. Jeg blir gal av dette, og vet ikke hva jeg kan gjøre. Sure penger men tross alt ikke så mye at det er verdt å bli gal, det er det kun du som taper på, det beste er vis du klarer, å ta det på kontoen for livserfaring og gå videre. Beløpet er ikke større en det det vil koste deg i tid og penger å kreve inn beløpet, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #15 Del Skrevet 29. september 2020 20 000 er mye penger da, så jeg ville ikke gitt opp enda. Kan du få en advokat til å skrive brev? Kan du nå ham gjennom foreldre/søsken, kolleger? Siden det er en eks så kjenner du sannsynligvis folk i omgangskretsen hans? Anonymkode: eff76...f9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigeren Skrevet 29. september 2020 Forfatter #16 Del Skrevet 29. september 2020 Han har ingen venner som er min omkrets og familien hans bor et annet sted og har ikke møtt de før... Alltid så surt og irriterende at alle rasshøl kommer seg videre med en gang her i livet, og kommer unna med alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #17 Del Skrevet 29. september 2020 Hva har du skriftlig fra da du har prøvd å kontakte han da? Anonymkode: 9b7eb...39f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigeren Skrevet 29. september 2020 Forfatter #18 Del Skrevet 29. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva har du skriftlig fra da du har prøvd å kontakte han da? Anonymkode: 9b7eb...39f Han sniker alltid svarene rundt spørsmålet når jeg har prøvd å få han til å innrømme skriftlig. Får aldri noe konkret svar.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå